STRUNA DO WYCINANIA SZYB
DŁUGOŚĆ: 22,5m
Specjalna,
skręcona z drutów linka do wycinania
poliuretanowego kleju do szyb.
SPOSÓB
UŻYCIA:
Wprowadzenie
szyb wklejanych skomplikowało także
technologię wymiany szyby, czyli wycięcie uszkodzonej i wklejenie
nowej. Do
wycięcia szyby uszkodzonej potrzebne są specjalistyczne narzędzia.
Najwcześniej
stosowanym narzędziem jest drut stalowy o przekroju okrągłym lub
kwadratowym.
Drut przepychamy przez ścieg kleju i na jego końcach montujemy
odpowiednie
przyrządy. Na końcu wyciągniętym na zewnątrz montujemy uchwyt do
ciągnięcia, a
na końcu pozostającym wewnątrz samochodu - uchwyt do przytrzymywania
drutu.
Wycinanie szyby drutem polega na tym, że przyrząd przytrzymujący
opieramy ostrą
końcówką o warstwę kleju w odległości około 10-15 cm
od miejsca przekłucia
przez klej. Druga osoba na zewnątrz ciągnie drut zamocowany w uchwycie
do
ciągnięcia, aż do momentu, gdy przeciągnięty zostanie on do miejsca
podtrzymywania. Wówczas przeciąga się drut do wewnątrz
samochodu i blokuje
opierając przyrząd podtrzymujący o warstwę kleju. Czynności te powtarza
się do
całkowitego wycięcia szyby.
Najczęściej
stosuje się jednak strunę i uchwyty do
ciągnięcia. Użycie struny jest wygodniejsze, ponieważ można zastosować
technikę
przeciągania jak przy drucie, a także technikę
„piłowania”, umożliwiającą łatwe
wycinanie kleju w narożach szyby. Przy wymianie szyb wklejanych powinno
pracować dwóch pracowników, zwłaszcza przy
wycinaniu szyby i przy jej wkładaniu
do karoserii. Można jednak przy zastosowaniu odpowiedniej techniki lub
przyrządu wyciąć szybę bez pomocy drugiej osoby. Drut można przekłuć
przez
strunę ponieważ jest sztywny, natomiast do przełożenia struny potrzebny
jest
przepychacz lub narzędzie podobne do igły lekarskiej, tylko o większej
średnicy. Przepychacz stosujemy w miejscach trudno dostępnych, np. przy
desce
rozdzielczej oraz tam, gdzie pomiędzy krawędzią szyby i karoserii jest
dużo
miejsca a także w miejscach o małej ilości kleju, tzn. małej odległości
szyby
od karoserii. Igłę stosujemy najczęściej na słupkach, gdy odległość
krawędzi
szyby od karoserii jest bardzo mała.
Za pomocą struny można wyciąć
każdą szybę, także
szybę hartowaną naprężoną z powodu deformacji karoserii po wypadku.
Należy przy
tym pamiętać, żeby wycinanie rozpocząć od miejsca, w którym
szyba jest wygięta.
Najpierw zwalniamy naprężenia, dopiero później wycinamy
szybę pozbawioną już
naprężeń. Stosując strunę można także uratować uszczelkę, jeżeli nie
jest
przyklejona do karoserii. Pomiędzy szybą i karoserią pod uszczelką jest
wystarczająca ilość miejsca na cienką strunę.
ZAPRASZAMY
DO ZAKUPÓW
DANE
TECHNICZNE:
Szczegółowe
informacje i dane techniczne dostępne poniżej w
formie PDF. Zanim zadasz pytanie, sprawdź czy odpowiedzi nie znajdziesz
w
karcie technicznej produktu.
W
razie jakichkolwiek
pytań odnośnie doboru kleju, bądź problemów prosimy o
kontakt telefoniczny, lub
mailowy.
Zawsze służymy pomocą i profesjonalnym wsparciem technicznym.