Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Struktura umysłu a wykonywanie prostych działań

28-02-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714353
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:04:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 214
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Struktura umysłu a wykonywanie prostych działań arytmetycznych. Badania neuropsychologiczne

Marta Sobańska, Emilia Łojek

Zagadnienia poruszane w monografii mieszczą się w nurcie rozważań psychologicznych na temat funkcjonalnej organizacji struktur i procesów poznawczych warunkujących wykonywanie prostych działań arytmetycznych. Studia te przeprowadzone zostały na podstawie badań osób zdrowych oraz chorych z dysfunkcjami mózgu i w takim ujęciu stanowią pomost pomiędzy psychologią procesów poznawczych i neuropsychologią kliniczną.

Treści zaprezentowane w książce mogą stanowić źródło wiedzy oraz inspirację do dalszych poszukiwań badawczych dla psychologów różnych specjalności, głównie psychologów poznawczych, pedagogów pracujących z dziećmi, które mają orzeczenie dyskalkulii bądź mniej nasilone problemy z wykonywaniem prostych działań arytmetycznych. Monografia adresowana jest także do specjalistów i studentów z szeroko rozumianych neuronauk (neurologów, psychiatrów, biologów, a także filozofów), którzy zgłębiają tajemnice reprezentacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka w normie i patologii.


Spis treści:

Wstęp

Część I. Zagadnienia teorii i metodologii badań

Rozdział 1. Wprowadzenie

Rozdział 2. Mechanizmy poznawcze związane z wykonywaniem prostych działań arytmetycznych w ujęciu współczesnych teorii

2.1. Istota różnic w poglądach na mechanizmy poznawcze warunkujące wykonywanie prostych działań arytmetycznych

2.2. Ogólny model przetwarzania liczb i obliczania

2.3. Model potrójnego kodowania

2.4. Hipoteza złożonego kodowania

2.5. Hipoteza preferowanego kodu wejściowego

2.6. Podsumowanie

Rozdział 3. Organizacja reprezentacji faktów arytmetycznych w pamięci

3.1. Modele przeszukiwania tabel

3.2. Sieciowy model wydobywania faktów arytmetycznych

3.3. Model dystrybucji skojarzeń

3.4. Model interferencyjny

3.5. Podsumowanie

Rozdział 4. Wykonywanie prostych działań arytmetycznych a inne funkcje psychiczne

4.1. Zaburzenia procesów liczenia i innych funkcji psychicznych a lokalizacja patologii mózgu

4.2. Wykonywanie prostych działań arytmetycznych a procesy językowe

4.3. Wykonywanie prostych działań arytmetycznych a procesy przestrzenne

Rozdział 5. Metody badań funkcjonalnej architektury systemu poznawczego warunkującej wykonywanie prostych działań arytmetycznych

5.1. Badania w nurcie neuropsychologii poznawczej

5.2. Badania z udziałem osób zdrowych

Część II. Badania własne

Rozdział 6. Wprowadzenie

Rozdział 7. Metody badań

7.1. Pomiar umiejętności arytmetycznych

7.2. Pomiar innych funkcji psychicznych

   7.2.1. Funkcje językowe

   7.2.2. Zdolności wyobrażeniowo-przestrzenne

   7.2.3. Uwaga i pamięć

   7.2.4. Funkcje wykonawcze

   7.2.5. Przedchorobowy poziom funkcjonowania

   7.2.6. Ogólna ocena stanu funkcji poznawczych

   7.2.7. Uwagi dotyczące metod pomiaru zmiennych

Rozdział 8. Charakterystyka uczestników badania

8.1. Ogólna charakterystyka uczestników badania

8.2. Procedura wyodrębnienia grup eksperymentalnych

8.3. Wyniki testów neuropsychologicznych w grupach eksperymentalnych

Rozdział 9. Organizacja i przebieg badań

Rozdział 10. Wyniki badań – porównania grupowe

10.1. Jakość wykonywania mnożenia i odejmowania u osób z zaburzeniami językowymi lub zaburzeniami procesów wyobrażeniowo-przestrzennych

   10.1.1. Czas wykonywania działań

   10.1.2. Wskaźnik Błędu

10.2. Wpływ zewnętrznych postaci liczb na jakość wykonywania mnożenia i odejmowania. Porównania wewnątrz grup

   10.2.1. Czas wykonywania działań

   10.2.2. Wskaźnik Błędu

10.3. Wpływ zewnętrznych postaci liczb na jakość wykonywania mnożenia i odejmowania. Porównania między grupami

   10.3.1. Czas wykonywania działań

   10.3.2. Wskaźnik Błędu

10.4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań grupowych

Rozdział 11. Studia przypadku

11.1. Cel badawczy studiów przypadku

11.2. Procedura badań

11.3. Ogólna charakterystyka osób badanych

11.4. Neuropsychologiczna charakterystyka osób badanych

11.5. Umiejętności arytmetyczne osób badanych

   11.5.1. Pacjenci A.M. i E.G.

      11.5.1.1. Czas wykonywania działań

      11.5.1.2. Poprawność wykonywania działań

   11.5.2. Pacjent I.W.

   11.5.3. Pacjentka M.F.

11.6. Dyskusja wyników studiów przypadku

Rozdział 12. Dyskusja

Streszczenie

Załączniki

Bibliografia