Dodatek do gry planszowej Stronghold przedstawia nową historię o
obleganiu twierdzy. Tym razem pod mury zamczyska podchodzą wojska
nieumarłych, wiedzione przez potężnego czarnoksiężnika. Hordy szkieletów
wspierane duchami i wampirami próbują złamać obrońców i wedrzeć się do
środka zamku.
Tym razem obrońcy nie walczą dla chwały, walka jest brutalna i
krwawa, bowiem za żadne skarby nie wolno wpuścić nieumarłych do zamku,
gdzie kryje się potężny artefakt. Rozgrywka trwa maksymalnie osiem tur –
jeśli w ciągu ośmiu tur nieumarli nie zdołają wedrzeć się do zamku, ich
armia rozpada się w pył. Co więcej, z każdą turą czarnoksiężnik
dysponuje mniejszą ilością energii magicznej, a w końcowych turach musi
wręcz zdobyć ją z różnych źródeł, inaczej bowiem jego armia zacznie się
rozpadać…
Finalne tury gry to starcie wycieńczonych, poranionych obrońców ze słabnącymi, rozpadającymi się powoli wojskami nieumarłych…
Po stronie Obrońcow pojawiają się Księża, zdolni przepędzać z murów
Upiory i Wampiry, dodający swoimi przemowami otuchy żołnierzom i
obniżając Poziom Strachu w zamku. U Stolarza powstają balisty miotające
potężne kołki, u Kowala powstają potężne krzyże mocowane na bramach,
Zwiadowcy wypadają na Przedpola i mordują szkielety - do rąk Obrońcy
trafia kilkanaście nowych akcji!
Najeźdźca nie pozostaje mu dłużny, reguły Poziomu Strachu sprawiają,
iż przerażeni obrońcy rzucają się z murów, reguły magicznej energii
pozwalają Najeźdźcy powoływać do życia kolejne przerażające machiny i
stwory, Upiorny smok szturmuje bramę, zaklęcia raz po raz roztaczają
terror nad zamkiem. Łącznie do rąk Najeźdźcy trafia 24 nowych akcji!
Dodatek zawiera też cztery nowe budynki dla Obrońcy, a
ponadto szereg nowych reguł; reguły strachu, reguły obrad Rady
dowódców, reguły Ołtarza śmierci, nowych bohaterów (księża) i inne.
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Wydawnictwo Portal
Projektant: Ignacy Trzewiczek
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
- plansza Czasu
- plansza Paniki
- plansze nowych Budynków
- 24 karty Zaklęć
- 12 kart Paniki
- 12 kart Rady Dowódców
- karta Wymarszu
- karta Obozu
- karta Aktywacji
- karta Smoczego Fantomu
- karta Ołtarza Śmierci
- 3 karty Cmentarzyska
- 3 karty Bagniska
- karta Upiornego Powozu
- karta Przejmującego Zawodzenia
- karta Upiornego Wiatru
- 6 kart trafień Kuszy wałowej
- 9 kart Many
- 3 żetony Paniki
- 3 żetony Bębnów
- 3 żetony Przeklętych Nietoperzy
- 3 żetony trujących Kotłów
- 3 żetony Wzmocnienia
- 3 żetony Totemu
- 3 żetony Siedliska Strzyg
- 4 żetony Iluzorycznego Zagrożenia
- 4 żetony Księdza
- 3 żetony Kołków
- 3 żetony Inskrypcji
- 3 żetony Kuszy wałowej
- 3 żetony Krzyża
- 3 żetony Poświęconej ziemi
- 3 żetony Mgieł
- żeton Oberwania Chmury
- 3 żetony Smoczego Fantomu
- żeton Świętego
- 3 żetony Kładki
- 3 żetony Pułapki
- element modyfikujący wytrzymałość Bramy
- znacznik Planszy Czasu
- znacznik Planszy Paniki
- 20 znaczników Many
Waga: 0.6 kg
Producent: Portal