Największy przebój w historii polskich gier planszowych - gra, która przebojem wdarła się do serc tysięcy graczy na całym świecie zdobyła nominacje do niemal wszystkich najważnejszych nagród (Internatonal Gamers Award, Golden Geek Award i innych). Pierwszy nakład gry rozszedł się w przeciągu dwóch miesięcy od premiery!
Niniejsze wydanie to II edycja, z poprawioną instrukcją, ulepszonym balansem gry (wprowadzona nowa reguła Przełamania murów, wzmocniony rytuał Paniki, osłabiona siła bram twierdzy), z dodatkowymi komponentami (żetony celujących katapult i inne). Całość została przygotowana przez zespoły wydawnictw Valley Games oraz Portal w oparciu o doświadczenia z prac nad I edycją oraz postulatam licznych fanów gry.
Stronghold jest grą planszową przeznaczoną dla 2-4 graczy, która opowiada historię oblężenia twierdzy Skanja na zachodzie Agarii. Gracze dzielą się na obozy Najeźdźcy oraz Obrońcy i przystępują do walki o to, jak kronikarze zapiszą tą bitwę w kronikach. Z każdą upływającą turą Najeźdźca traci jeden Punkty Chwały na rzecz Obrońców, których dzielna postawa skrzętnie odnotowywana jest w annałach. Unikalne, niespotykane w innej grze reguły Punktów Chwały
decydują o niezwykle emocjonującym przebiegu rozgrywki - Najeźdźca zdobywa Punkty Chwały za szczególnie epickie, spektakularne natarcia, podczas gdy Obrońcy traci Punkty Chwały za każdym razem, gdy dokona czynów niehonorowych, niechwalebnych, takich jak przystąpienie do negocjacji czy wysłanie do walki wieźniów tkwiących w lochach! Sytuacja zmienia się dramatycznie z każdą kolejną decyzją graczy!
Plansza do gry przedstawia twierdzę oraz okoliczne ziemie. W trakcie gry kolejne oddziały wojsk Najeźdźcy podchodzą pod mury starając się sforsować obronę Agaryjczyków. Ponadto w każdej z sześciu faz tury Najeźdźca walczy o wypracowanie przewagi, budując machiny oblężnicze, szkoląc wojska, ekwipując je, wydając im szczególne rozkazy czy przywołując moce czarnej magii. Wybór odpowiednich narzędzi ataku daje graczom olbrzymią satysfakcję, decyzja czy budować katapulty czy postawić na wieże oblężnicze ma wpływ na przebieg całej gry! Tymczasem na murach pojawiają się kotły z olejem, przed murami rodzą się wilcze doły, zaś po blankach biegają dzielni bohaterowie – Obrońca także ma wiele narzędzi do obrony.
Fala najeźdźców jest jednak niewyczerpana, w każdą turą pod mury podchodzą nowe wojska. Zaciekła walka trwa…
Zawartość pudełka: