STROMER THOMUS - ST1 !!
Chyba w tej chwili najlepsza konstrukcja na świecie. Ferrari wśród rowerów hybrydowych. Jest to szwajcarska myśl techniczna. Rower jest dopracowany w każdym szczególe, począwszy od desingu, ramy do osprzętu włącznie. Wszystkie elementy napędu są ukryte (styki zasilające), bądź też połączone złączkami hermetycznymi, co gwarantuje małe straty prądowe i niezawodność w każdych warunkach pogodowych. Nie ma do czego się doczepić. Pięknie "ukryta" bateria powoduje, że rower na pierwszy rzut oka nie wygląda, jak elektryczny - dopiero po przyjrzeniu się na szczegóły zauważamy, że to nie jest zwykły MTB. Rama charakteryzuje się bardzo dużą sztywnością, a spoiny między poszczególnymi elementami są perfekcyjne.
Jadąc na Stromerze czujemy rower i to sprawia, że jazda jest przyjemna i bezpieczna. Silnik charakteryzuje się dużą mocą 500 Watt i rozpędza rower do prędkości powyżej 50 km/h. A zasięg tego monstrum to 60 km przy mieszanych trybach wspomagania – tak zwany "mix". Można jechać nim bez pedałowania (Booster) z prędkością ponad 20km/h – ma też tryb spacerowy (Walk Assist) około 6 km/h bez pedałowania, przydatny np. w mieście lub przy wprowadzaniu roweru na schody itp. W odróżnieniu od innych konstrukcji mamy wpływ na wiele ustawień, przy pomocy sterownika (wyświetlacza) – Są to: godzina, podświetlanie wyświetlacza, ustawienie czułości wspomagania od 10 do 90 % (9 możliwości), 4 tryby wspomagania: Eco, City, Tour i Power. Czyli razem aż 36 kombinacji siły wspomagania !! Dwa tryby odzyskiwania energii: Recuperation 1 i Recuperation 2, można je aktywować klawiszami .. Wyświetlacz informuje nas o: prędkości aktualnej, średniej, przebiegu dziennym, całkowitym, czasie jazdy oraz czasie rzeczywistym – godzina. Mamy też graficzne info o tym, z jaką siłą wspomaga nas silnik lub też jak mocno odzyskuje energię.
Całość wygląda jak nowa !!! W tej chwili wygląd roweru sugeruje, że jest to rower miejski - ale po zdjęciu bagażnika i błotników wyglądać może, jak rower MTB - można też zmienić przedni widelec na amortyzowany. Wszystkie wymiary łożysk główki ramy są standardowe. Patrz ostatnia fotografia "przykładowa" - mogę oczywiście zrobić go w każdej konfiguracji, to tylko kwestia osprzętu.
A teraz najważniejsza rzecz !!!
Otóż sposób, w jaki silnik wspomaga jeźdźca. Jedynie system Bosch może konkurować z Thomusem !! Co to oznacza ? Silnik wspomaga nas tak, jak chcemy. ( jednak system Boscha jest hałaśliwy i uniemożliwia założenie więcej, niż jednej tarczy z przodu, a i to nie każda pasuje - system Stromer Thomus jest praktycznie bezgłośny !! ) Czyli nie jest tak, jak np. w Winorach, czy innych „niemcach” – silnik zaskakuje, ciągnie nas najczęściej do 25km/h i stop, odczuwamy wtedy wyraźne hamowanie i jazda staje się „szarpana”. Tutaj, jeśli naciskamy mocno, silnik wspomaga mocniej, jeśli pedałujemy z mniejszą siłą lub kadencją (obroty korby), to silnik jakby dopasowuje się do jeźdźca i też wspomaga z mniejszą mocą. Odpowiedzialne za ten stan rzeczy są dodatkowe czujniki hallotronowe. Mamy więc do czynienia ze wspomaganiem permanentnym przez cały czas asystującym kolarza. I nie ważne, czy jedziemy pod górę, po płaskim terenie lub z górki. Jest tak, jak chce kierujący, a nie tak, jak chce rower. Jazda na takim rowerze, to poezja. Nie udało mi się jeszcze doprowadzić do „odcięcia” wspomagania !! Między innymi dlatego, że próg odcięcia jest ustawiony na wartość 69 km/h, co praktycznie jest nie do osiągnięcia... Jedynie Grace z silnikiem Boscha (340 Watt) zachowuje się podobnie, jednak tam próg odcięcia jest na poziomie 45 km/h i to osiągamy dość szybko - w tym momencie wspomaganie przestaje działać i mamy.... to samo co w Winorze, tyle , że troszkę dynamiczniej się poruszamy.. Haibike z systemami Bosch, to już nie to samo, tylko 250 Watt i zachowanie sporo odbiegające od ideału. No i cena !! Z powyższego opisu wynika jasno - STROMER THOMUS o mocy 500 Wat - to na dzień dzisiejszy najlepsza konstrukcja hybrydowa na świecie.
Jest niezastąpiony, jeśli chodzi o fan z jazdy oraz dla osób z wszelkimi urazami stawów, mięśni nóg oraz osób bez schorzeń, ale nie mających już czasu na trening lub też siły na zwykły rower.
Wybrane dane techniczne:
- Rama: 20 cali Hydro Formed Aluminum
- Kolor: Czarny mat plus czerwone odblaskowe pasy
- Silnik: 500 Watt ponad 50km/h
- Bateria: Lithium 396 Wh/36V/11 Ah 1000 pełnych ładowań
- Ładowarka: 36V / 4 A – pełne ładowanie około 2,5 do 3 godzin - chłodzona - nowiutka !
- Przerzutki: Shimano XT - tył oraz Shimano 105 szosowa - przód: 9/3 - 27 biegów
- Hamulce: Shimano SLX tarczowe hydrauliczne 180/180mm - nowe kolcki !
- Wolnobieg: Epoch 9 rzędowy 11-32
- Korba: FSA 175mm, 3 tarcze 50/39/28 kwadrat plus osłona
- Opony: Schwalbe City Plus 26 x 1,75 antyprzebiciowe
- Łańcuch: Shimano HG70 112 ogniw 9 rzędowy ze spinką - nowy !
- Widelec: sztywny karbonowy
- Mostek: Ritchey długi
- Manetki: Ritchey gum elastic
- Oświetlenie: Led TopLight z funkcją tylnego oświetlenia pozycyjnego
- Waga: ok 27 kg
- Przebieg: 1290 km
- Rok prod: 2013
Telefon kontaktowy: 725 - 725 896
Przed kliknięciem "Kup teraz" konieczny kontakt telefoniczny !!
WYSYŁKA GRATIS !!!