- filtr
żółty - efekt światła słonecznego, miodowej szyby,
- filtr
pomarańczowy - żywy kolor, dobry do imitacji ognia wraz z filtrem czerwonym,
- filtr
różowy - wykorzystywant do oświetlania kadru bez zmiany koloru skory (np białych sukni tancerek),
- filtr
czerwony - intensywny czerwony, dobry do imitacji ognia wraz z filtrem pomarańczowym,
- filtr
fioletowy - intensywny fiolet,
- filtr
niebieski - idealny do scen nocnych oraz przy świetle księżyca, romantycznie,
- filtr
zielony - żywy zielony, idealny do "leśnych" scen,
- filtr
brązowy - ciemny, "brudny" kolor żarówki, daje mroczny nastrój,
- filtr
full color temperature orange (
full C.T.O.) - zmienia światło dzienne (6500K) w żarowe (3200K),
- filtr
half color temperature orange (
half C.T.O.) - zmienia światło dzienne (6500K) w żarowe (3800K),
- filtr
quarter color temperature orange (
quarter C.T.O.) - zmienia światło dzienne (6500K) w żarowe (4600K),
- filtr
full plus green - zmienia światło dzienne (6500K) w światło fluorescencyjne (zabarwienie zielone),
- filtr
half plus green - zmienia światło dzienne (6500K) w światło fluorescencyjne (lekkie zabarwienie zielone),
- filtr
quarter plus green - zmienia światło dzienne (6500K) w światło fluorescencyjne (delikatne zabarwienie zielone),
- filtr
minus green - zmienia światło fluorescencyjne w światło dzienne (6500K) (usuwa zabarwienie zielone),
- filtr
full color temperature blue (full C.T.B.) - zmienia światło żarowe (3200K) w dzienne (5700K),
- filtr
half color temperature blue (half C.T.B.) - zmienia światło żarowe (3200K) w dzienne (4300K),
- filtr
quarter color temperature blue (quarter C.T.B.) - zmienia światło żarowe (3200K) w dzienne (3600K),
- filtr
szary 0.15ND (-1/2 EV) - zmniejsza natężenie światła o 1/2 EV, bez zmiany koloru,
- filtr
szary 0.3ND (-1 EV) - zmniejsza natężenie światła o 1 EV, bez zmiany koloru,
- filtr
szary 0.6ND (-2 EV) - zmniejsza natężenie światła o 2 EV, bez zmiany koloru,
- woreczek do przechowywania filtrów.
- samoprzylepne rzepy na filtry w kolorze czarnym (42 sztuk haczyków),
oraz
-
NOWOŚĆ !! "strap", rzep do mocowania filtrów nie wymagający klejenia do lampy !
W sumie 21 filtrów gwarantujących idealne zdjęcia
Sposób użycia:
1. filtr należy przymierzyć do lampy. nadmiar można odciąć. pomiędzy palnikiem a filtrem powinien być niewielki (kilka mm) odstęp,
2. strap należy założyć na lampę w taki sposób, aby pewnie się trzymał i jednocześnie był w miejscu do którego dosiągną oba końce filtra,
3. rzep "haczyk" należy przykleić do obu końców filtra - tak aby pasował do strapa,
4. gotowe :)
Filtry mają wymiary ~150x50mm, co gwarantuje dopasowanie do wszystkich znanych mi modeli lamp błyskowych.
Filtry są odporne na rozciąganie i zginanie.
Pomimo iż są odporne na ciepło wytwarzane przez lampy błyskowe - należy pamiętać, aby pomiędzy folią a palnikiem znajdowało się kilka mm odstępu. Pozwoli to na szybsze odprowadzenie ciepła.
Każdy filtr jest opisany czytelną naklejką zawierającą nazwę filtra, oraz jego numer (wg numeracji LEE).
Strap ma długość ~26cm, co umożliwia montaż na każdej lampie systemowej (nawet tak dużych jak Nikon SB-900)
Wykończony jest miękką, bezzapachową gumą, dzięki czemu nie zsuwa się samoczynnie z lampy.
Kiedy należy użyć filtra efektowego? to proste - zawsze kiedy oczekujesz niebanalnych efektów, kiedy masz pomysł na ciekawe i nietypowe zdjęcie.
Przykład poniżej pokazuje jak można kreatywnie wykorzystać lampę błyskową z filtrem efektowym do budowy nastroju zdjęcia
Ta nieciekawa sceneria w zamierzeniu miała wyglądać na zrujnowaną i radioaktywną. Fotografia miała być wykonana w świetle dziennym.
Rozwiązaniem jest lampa błyskowa z zielonym filtrem, skierowana na tło. Idealnie wydobywa modela na pierwszym planie, dokładając "radioaktywną poświatę".
Używając reszty filtrów efektowych można stworzyć praktycznie każde warunki - granicą jest wyobraźnia. Nocna poświata, oświetlenie awaryjne, mroczny las...
|
Kiedy należy użyć filtra korekcyjnego ? to proste - zawsze kiedy mieszamy światło błyskowe (~5500K) z innym.
Przykład poniżej pokazuje jak można kreatywnie wykorzystać lampę błyskową razem z lampką biurkową (światło żarowe)
Światło żarowe w połączeniu z światłem błyskowym daje nieprzyjemne żółto-niebieskie przebarwienia - trudne do usunięcia w późniejszej obróbce.
Wystarczy na lampę błyskową założyć jeden z filtrów C.T.O. oraz ustawić balans bieli w aparacie na światło żarowe, aby uzyskać poprawne światło w całym kadrze.
Używając reszty filtrów korekcyjnych (C.T.O / C.T.B / Plus Green / Minus Green) można dopasować światło błyskowe do temperatury barwowej światła zastanego.
|
Na tej aukcji otrzymasz kompletny zestaw, dzięki któremu twoje zdjęcia będą jeszcze lepsze.
Nie daj się skusić niską ceną filtrów do której należy doliczyć koszmarnie wysokie koszta wysyłki.
Nie przepłacaj za pudełkowe zestawy w których brakuje istotnych filtrów.
Tylko na tej aukcji otrzymasz największy i najbardziej kompletny zestaw - przy najniższej cenie za pojedynczy filtr.
Wysyłka w 100% na koszt sprzedającego. Nieważne czy kupujesz 3 filtry czy 30.
Na życzenie wystawiam FV - proszę o podanie danych do faktury po zakupie
Aukcja dotyczy tylko przedmiotów wymienionych powyżej. Wszystkie inne elementy pokazane na zdjęciach przykładowych (lampy błyskowe i inne)
nie są przedmiotem tej aukcji.