Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

STRELAU TEMPERAMENT OSOBOWOŚĆ DZIAŁANIE PSYCHOLOG

19-01-2012, 15:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 11 zł     
Użytkownik Polarnic
numer aukcji: 2037952077
Miejscowość net
Wyświetleń: 5   
Koniec: 14-01-2012 19:05:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
JAN STRELAU
 
 
TEMPERAMENT OSOBOWOŚĆ DZIAŁANIE

 
 
 
 
 
 
 
STAN: BARDZO DOBRY-- (WEWNĄTRZ KSIĄŻKI W TRZECH MIEJSCACH ŚLADY KOREKTORA MASKUJĄCE PODPIS POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA, NIECO ZNISZCZONA I POGIĘTA OKŁADKA) 
 
LICZBA STRON - 528
 
PAŃSTWOWE WYDAWNICTWO NAUKOWE 
 1985
  
   

 

  
 SPIS TREŚCI:

WSTĘP

ROZDZIAŁ 1. TYPOLOGIA PAWŁOWA: TRADYCJA I AKTUALNY STAN BADAŃ

1.1 BADANIA PAWŁOWA NAD TYPAMI UKŁADU NERWOWEGO
1.1.1 SIŁA UKŁADU NERWOWEGO W ZAKRESIE POBUDZENIA
1.1.2 SIŁA UKŁADU NERWOWEGO W ZAKRESIE HAMOWANIA
1.1.3 RÓWNOWAGA PROCESÓW NERWOWYCH
1.1.4 RUCHLIWOŚĆ PROCESÓW NERWOWYCH
1.1.5 TYPY UKŁADÓW NERWOWYCH
1.2 TYPOLOGIA UKŁADU NERWOWEGO W UJĘCIU UCZNIÓW PAWŁOWA
1.2.1 BADANIA NAD TYPAMI UKŁADU NERWOWEGO U ZWIERZĄT
1.2.2 PIERWSZE PRÓBY PRZENIESIENIA TYPOLOGII PAWŁOWA Z POPULACJI ZWIERZĄT NA CZŁOWIEKA
1.3 SZKOŁA TIEPŁOWA-NIEBYLICYNA: TYPOLOGIA NEOPAWŁOWOWSKA
1.3.1 METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ NAD WŁAŚCIWOŚCIAMI UKŁADU NERWOWEGO
1.3.2 SIŁA PROCESU POBUDZENIA JAKO WYMIAR CHARAKTERYZOWANY PRZEZ DWA BIEGUNY: WRAŻLIWOŚĆ I WYDOLNOŚĆ
1.3.3 RUCHLIWOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO I JEJ PODZIAŁ NA DWIE NIEZALEŻNE WŁAŚCIWOŚCI: RUCHLIWOŚĆ I LABILNOŚĆ
1.3.4 DYNAMICZNOŚĆ PROCESÓW NERWOWYCH JAKO CZAWRTA WŁAŚCIWOŚĆ UKŁADU NERWOWEGO
1.3.5 RÓWNOWAGA JAKO WTÓRNA CECHA UKŁADU NERWOWEGO
1.3.6 PRÓBY WYODRĘNIENIA INNYCH, NIEZALEŻNYCH WŁAŚCIWOŚCI UKŁADU NERWOWEGO
1.3.7 BADANIA NAD DZIEDZICZNOŚCIĄ CECH UKŁADU NERWOWEGO METODĄ BLIŹNIĄT
1.3.8 ZJAWISKO PARCJALNOŚCI W BADANIU CECH UKŁADU NERWOWEGO
1.3.9 WARTOŚĆ STYMULACYJNA SYTUACJI A SIŁA UKŁADU NERWOWEGO
1.3.10 CECHY UKŁADU NERWOWEGO A PAMIĘĆ
1.4 GŁÓWNE KIERUNKI BADAŃ SZKOŁY URALSKIEJ NAD TYPOLOGIĄ PAWŁOWA
1.4.1 STYL DZIAŁANIA A TYP UKŁADU NERWOWEGO
1.4.2 ZWIĄZKI MIĘDZY PODSTAWOWYMI CECHAMI UKŁADU NERWOWEGO A TEMPERAMENTEM ORAZ NOWE PODEJŚCIE W MYŚLENIU TYPOLOGICZNYM
1.4.3 CECHY UKŁADU NERWOWEGO A EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁANIA W RÓŻNYCH SYTUACJACH ŻYCIOWYCH

ROZDZIAŁ 2. METODY LABORATORYJNE STOSOWANE PRZEZ TYPOLOGÓW NEOPAWŁOWSKICH DO DIAGNOZY PODSTAWOWYCH CECH UKŁADU NERWOWEGO

2.1 WSTĘP
2.2 METODY SŁUŻĄCE DO DIAGNOZY SIŁY PROCESU POBUDZENIA
2.2.1 WYGASZANIE ZE WZMOCNIENIEM
2.2.2 METODA INDUKCYJNA
2.2.3 PRÓG WRAŻLIWOŚCI
2.2.4 KRZYWA CZASU REAKCJI
2.2.5 ZMIANA CZASU REAKCJI PROSTEJ POD WPŁYWEM POWTARZAJĄCYCH SIĘ EKSPOZYCJI BODŹCÓW
2.2.6 REAKCJA WODZENIA NA BODŹCE O NISKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI
2.3 METODY DIAGNOSTYCZNE LABILNOŚCI UKŁADU NERWOWEGO
2.3.1 ADEKWTNA CHRONAKSJA OPTYCZNA
2.3.2 KRYTYCZNA CZĘSTOTLIWOŚĆ MIGOTANIA
2.3.3 SZYBKOŚĆ REGENERACJI WRAŻLIWOŚCI WZROKOWEJ NA EKSPOZYCJE BODŹCA
2.3.4 REAKCJA WODZENIA W ZAKRESIE RYTMU BETA
2.3.5 SUMARYCZNA ENERGIA RYTMU BETA
2.4 DIAGNOZA RUCHLIWOŚCI PROCESÓW NERWOWYCH
2.4.1 PRZERÓBKA SYGNAŁOWEGO ZNACZENIA PARY BODŹCÓW
2.4.2 SZYBKOŚĆ ZMIANY REAKCJI NA SZYBKO ZMIENIAJĄCE SIĘ BODŹCE
2.5 PODSTAWOWE CHARAKTERYSTYKI RYTMU ALFA JAKO WSKAŹNIKI RÓWNOWAGI PROCESÓW POBUDZENIA I HAMOWANIA (AKTYWOWALNOŚĆ)

ROZDZIAŁ 3. KWESTIONARIUSZ TEMPERAMENTU JAKO WYNIK BADAŃ NAD METODAMI DIAGNOZY PODSTAWOWYCH CECH UKŁADU NERWOWEGO

3.1 ROZBIEŻNOŚCI W OCENIA CECH UKŁADU NERWOWEGO MIERZONYCH W WARUNKACH LABORATORYJNYCH
3.2 WYWIAD I OBSERWACJA STOSOWANA JAKO METODY DIAGNOSTYCZNE W TYPOLOGII PAWŁOWA
3.3 KWESTIONARIUSZ TEMPERAMENTU (KT)
3.3.1 OGÓLNY OPIS AKTUALNEJ WERSJI KT
3.3.2 PSYCHOMETRYCZNA CHARAKTERYSTYKA KT

ROZDZIAŁ 4. TYPOLOGIA PAWŁOWA A NIEKTÓRE BIOLOGICZNE UWARUNKOWANE WYMIARY OSOBOWOŚCI

4.1 WSTĘP
4.2. EKSTRAWERSJA - INTROWERSJA A CECHY UKŁADU NERWOWEGO
4.2.1 PRZEGLĄD BADAŃ
4.2.2 DANE KWESTIONARIUSZOWE
4.3 LĘK I NEUROTYCZNOŚĆ W RELACJI DO POSTAWOWYCH CECH UKŁADU NERWOWEGO
4.3.1 LĘK A PODSTAWOWE CECHY UKŁADU NERWOWEGO
4.3.2 NEUROTYCZNOŚĆ A PODSTAWOWE CECHY UKŁADU NERWOWEGO
4.4 OGÓLNE WNIOSKI

ROZDZIAŁ 5. REGULACYJNA TEORIA TEMPERAMENTU

5.1 PAWŁOWSKA KONCEPCJA CECH UKŁADU NERWOWEGO I JEJ ANALIZA KRYTYCZNA JAKO PUNKT WYJŚCIA REGULACYJNEJ TEORII TEMPERAMENTU
5.2 POJĘCIE TEMPERAMENTU
5.2.1 WZGLĘDNIE STAŁE CECHY ZACHOWANIA JAKO SKŁADNIKI TEMPERAMENTU
5.2.2 PRZEJAWY TEMPERAMENTU W FORMALNYCH CECHACH ZACHOWANIA
5.2.3 TEMPERAMENT JAKO ZJAWISKO PIERWOTNE BIOLOGICZNIE ZDETERMINOWANE
5.3 POZIOM ENERGETYCZNY ZACHOWANIA JAKO JEDEN Z GŁÓWNYCH SKŁADNIKÓW TEMPERAMENTU
5.3.1 REAKTYWNOŚĆ JAKO PIERWOTNA CECHA TEMPERAMENTU
5.3.2 AKTYWNOŚĆ JAKO CECHA TEMPERAMENTU
5.3.3 REAKTYWNOŚĆ A AKTYWNOŚĆ
5.3.4 POZIOM ENERGETYCZNY ZACHOWANIA JAKO WSPÓLNY MIANOWNIK WYBRANYCH WYMIARÓW OSOBOWOŚCI
5.4 CHARAKTERYSTYKA CZASOWA ZACHOWANIA
5.4.1 WSTĘPNIE WYBRANE CECHY ODNOSZĄCE SIĘ DO CHARAKTERYSTYKI CZASOWEJ ZACHOWANIA
5.4.2 CZASOWE WŁAŚCIWOŚCI TEMPERAMENTU WYODRĘBNIONE NA PODSTAWIE BADAŃ PSYCHOMETRYCZNYCH
5.5 METODY STOSOWANE DO DIAGNOZY CECH TEMPERAMENTU
5.5.1 SKALE OCEN REAKTYWNOŚCI (SOR)
5.5.2 KWESTIANARIUSZ CHARAKTERYSTYKI CZASOWEJ ZACHOWANIA (KCCZ)
5.5.3 UWAGI KOŃCOWE

ROZDZIAŁ 6. TEMPERAMENT A DZIAŁANIE

6.1 STYL DZIAŁANIA W RELACJI DO TEMPERAMENTU I JAKO REGULATOR WARTOŚCI STYMULACYJNEJ SYTUACJI
6.1.1 ROZWAŻANIA TEORETYCZNE
6.1.2 STYL DZIAŁANIA W WARUNKACH NATURALNYCH
6.1.3 STYL DZIAŁANIA JAKO OBIEKT MANIPULACJI
6.1.4 WYBRANE ASPEKTY ROZWOJOWE RELACJI MIĘDZY POZIOMEM REAKTYWNOŚCI A STYLEM DZIAŁANIA
6.2 WPŁYW TEMPERAMENTU NA WYBÓR AKTYWNOŚCI I SYTUACJI O OKREŚLONEJ WARTOŚCI STYMULACYJNEJ
6.2.1 PREFERENCJE AKTYWNOŚCI O ODPOWIEDNIEJ WARTOŚCI STYMULACYJNEJ A POZIOM REAKTYWNOŚCI
6.2.2 STYMULACYJNA WARTOŚĆ STRATEGII DZIAŁANIA U JEDNOSTEK RÓŻNIĄCYCH SIĘ POZIOMEM REAKTYWNOŚCI
6.3 EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁANIA I ZMIANY PSYCHOFIZJOLOGICZNE POD WPŁYWEM SYTUACJI O RÓŻNEJ WARTOŚCI STYMULACYJNEJ A CECHY TEMPERAMENTALNE
6.3.1 POZIOM WYKONANIA A CECHY TEMPERAMENTU
6.3.2 KOSZTY PSYCHOFIZJOLOGICZNE A POZIOM REAKTYWNOŚCI

ROZDZIAŁ 7. TEMPERAMENT A OSOBOWOŚĆ

7.1 ROZWAŻANIA TEORETYCZNE
7.1.1 BIOLOGICZNE A SPOŁECZNE DETERMINANTY RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
7.1.2 WZAJEMNE ZWIĄZKI I ZALEŻNOŚCI MIĘDZY TEMPERAMENTEM A OSOBOWOŚCIĄ
7.2 DANE EMPIRYCZNE DOTYCZĄCE RELACJI MIĘDZY TEMPERAMENTEM A OSOBOWOŚCIĄ
7.2.1 POZIOM REAKTYWNOŚCI A ODPORNOŚĆ NA NACISK SPOŁECZNY
7.2.2 "JA" IDEALNE I "JA" REALNE A ZAPOTRZEBOWANIE NA STYMULACJĘ
7.2.3 MAKIAWELIZM A REAKTYWNOŚĆ
7.2.4 POZIOM ASPIRACJI A REAKTYWNOŚĆ
7.2.5 STYL POZNAWCZY NA PRZYKŁADZIE WYMIARU ABSTRAKCYJNOŚCI - KONKRETNOŚCI A REAKTYWNOŚCI
7.3 UWAGI KOŃCOWE

ZAŁĄCZNIK 1. KWESTIONARIUSZ TEMPERAMENTU (KT)
ZAŁĄCZNIK 2. SKALA OCEN REAKTYWNOŚCI PRZEDSZKOLAKA (SOR1)
ZAŁĄCZNIK 3. SKALA OCEN REAKTYWNOŚCI UCZNIA (SOR2)
ZAŁĄCZNIK 4. SKALA OCEN REAKTYWNOŚCI UCZNIA (SOR3)
ZAŁĄCZNIK 5. KWESTIONARIUSZ CHARAKTERYSTYKI CZASOWEJ ZACHOWANIA (KCCZ)

BIBLIOGRAFIA
INDEKS RZECZOWY


 
 

   

  

 

 

 

PROSZĘ O ROZWAŻNĄ LICYTACJĘ, GDYŻ NIE ODWOŁUJĘ OFERT