Gry z serii Street Fighter i Tekken rywalizują ze sobą od połowy lat 90. ubiegłego wieku. Po latach zmagań o prymat najlepszej wirtualnej bijatyki ich twórcy postanowili w oryginalny sposób podejść do sprawy, zapożyczając na zasadzie wzajemności doskonale znane graczom postacie. W przypadku firmy Capcom zaowocowało to pomysłem na grę Street Fighter X Tekken.
Street Fighter X Tekken trudno uznać za całkowicie odrębną odsłonę serii Street Fighter. W rzeczywistości gra bazuje na rozwiązaniach znanych z Street Fighter IV iSuper Street Fighter IV. Zasadniczą nowością są rzecz jasna bohaterowie znani z serii Tekken. Obok takich postaci jak Ryu czy Chun-li pojawiają się więc m.in. Kazuya Mishima czy Nina Williams. Wprowadzenie dodatkowych bohaterów pociągnęło za sobą szereg konsekwencji. Przede wszystkim postacie z serii Tekkenwymagały adaptacji do konwencji stylistycznej i odmiennego stylu rozgrywki (z innym rozkładem przycisków). Pozostały one trójwymiarowe, jednak dzięki technologii cel-shading uzyskały bardziej komiksowy charakter.
Street Fighter X Tekken nawiązuje też do takich tytułów jak Marvel vs Capcom lub Tekken Tag Tournament, czyli bijatyk tagowych. Sednem rozgrywki jest tutaj bowiem odpowiednie manipulowanie dwoma postaciami i korzystanie naprzemian z ich zdolności. Każdy z graczy może przykładowo wyprowadzać dwuosobowe ataki specjalne i w większym stopniu „jugglować” przeciwnika (podrzucać do góry). Autorzy dodali do tego kilka nowych rozwiązań – w tym chociażby możliwość wykorzystania mocy Pandora, która znacznie zwiększa siłę postaci, ale wiąże się z poważnymi konsekwencjami.
W przypadku Street Fighter X Tekken warto zwrócić uwagę na ukłon twórców w stronę nowych graczy. W grze znalazło się sporo samouczków, tryb treningowy i specjalny misje, które pozwalają nauczyć się starych i nowych technik. Produkcja zawiera też tryb wieloosobowy, wzbogacony o parę opcji: możliwość edycji wyglądu postaci oraz system rankingowy.