Warsztaty Menedżerskie
Strategie wzrostu wartości firmy
Studium przypadków
Redakcja Andrzej Szablewski
Poltext, Warszawa 2000
Oprawa kartonowa, format 23,5 x 16 cm, stron 392
Na kilku stronach niewielkie zakreślenia kolorowym markerem,
poza tym stan bardzo dobry
Autorzy pracy przedstawiają podstawowe elementy strategii konkurencji i orientacji na klienta oraz strategii finansowej, zapewniającej maksymalizację wartości firmy dla jej akcjonariuszy. Książka zawiera szczegółowe analizy przykładów wybranych firm amerykańskich, europejskich i polskich z wykorzystaniem bogatego materiału empirycznego. Wyjaśnia, jak najlepsze firmy na świecie skutecznie konkurują na globalnym rynku. Prezentuje znaczenie nowych mierników przedsiębiorstw opartych na przepływach pieniężnych netto, ekonomicznej i rynkowej wartości dodanej. Wiele uwagi autorzy poświęcają pozycji firmy na rynkach kapitałowych oraz czynnikom decydującym o wzroście jej wartości rynkowej. Książka adresowana jest do akcjonariuszy spółek kapitałowych, ich zarządów i menedżerów, doradców i konsultantów oraz wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych.
Książka stanowi klasyczny, podręcznikowy wręcz przykład popularnej na Zachodzie metody badawczej, zwanej case study. Zrobiła ona w ostatnich latach prawdziwą karierę. Intencją i celem jest tu uchwycenie – przez zgromadzenie wielkiej ilości szczegółowych danych – wyjątkowości i niepowtarzalności jakiegoś zjawiska. Przedmiotem w tej książce badanym są strategie biznesowe najlepszych korporacji świata, a także rosnących dopiero w siłę spółek polskich. Ukazano specyfikę prowadzenia biznesu w USA i Europie Zachodniej, sposoby kreowania w firmie dodatkowych pieniędzy, płynących np. z przesunięcia działalności ze sprzedaży samego produktu w stronę sprzedaży całościowych, związanych z nim pakietów usług, z wdrażania nowych koncepcji prowadzenia marketingu, z konsekwentnego i mądrego łączenia zasobów w postaci fuzji, z odważnego stosowania nowych technologii internetowych.