Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorst

19-06-2015, 4:22
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 43.50 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 5373316445
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 19-06-2015 04:35:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych



Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8330-363-2
  • liczba stron: 207
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Difin
  • Rok wydania: 2014
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis:

    Książka poświęcona jest ukazaniu kondycji przedsiębiorstw rodzinnych oraz ich rodzin w sytuacji zmiany generacyjnej. Dwudziestopięcioletni okres przemian ustrojowych w Polsce jest ku temu dobrą okazją. O ile sama rodząca się idea przedsiębiorczości oraz możliwość prowadzenia własnego biznesu - zwłaszcza w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX w - były powszechnie uznawane za ważną kwestię i zarazem niezbędny element udanej transformacji ustrojowej, o tyle wydaje się, że w ostatnich latach problematyka ta w publicznej dyskusji straciła wyraźnie na atrakcyjności. Niezależnie od przyczyn tego stanu rzeczy warto podkreślić, że obecnie, w porównaniu z dekadą lat 90-tych, obserwuje się małą dynamikę przyrostu miejsc pracy w sektorze prywatnym. Istotnym problemem w warunkach globalizacji jest długotrwała stagnacja na rynku pracy wraz z ujawnianiem się jego strukturalnych problemów w postaci odporności na typowe działania pobudzające stosowane przez instytucje rynku pracy. W przypadku Polski wciąż pokutują negatywne stereotypy związane z przedsiębiorcami, zaskakujące jest także to, że w społecznej świadomości brak jest silnego powiązania prywatnej działalności gospodarczej z rodziną, które spotyka się w innych krajach. Wszystkie wskazane tu kwestie tworzą splot negatywnych okoliczności, który wywołuje potrzebę działań na rzecz ponownego zainteresowania się tym co w istocie jest wyrazem naszej pozytywnej aktywności. Staje się to tym bardziej istotne im bardziej w toczącej się dyskusji o problemach globalizacji, o znaczeniu wykluczenia społecznego czy roli kapitałów społecznych i kulturowych, pomija się problemy przedsiębiorczości i samych przedsiębiorców.

    Wprowadzenie

    Rozdział 1. Sukcesja jako strategiczny problem przedsiębiorstwa rodzinnego

    1.1. Istota problemu
    1.2. Pojęcie i cel sukcesji
    1.3. Strategia sukcesji jako element strategicznej koncepcji rozwoju przedsiębiorstwa
    1.4. Uwarunkowania procesów sukcesyjnych
    1.5. Stan badań nad procesami sukcesyjnymi - podsumowanie

    Rozdział 2. Wymiana jako teoretyczna perspektywa badania procesów sukcesyjnych

    2.1. Punkt wyjścia
    2.2. Teoria wymiany - elementy paradygmatu
    2.3. Struktura rodzinno-biznesowa
    2.4. Sytuacja sukcesji i strategia analizy

    Rozdział 3. Logika badań

    3.1. Przygotowanie i sposób przeprowadzenia badań
    3.2. Problematyka badań
    3.3. Schemat analiz
    3.4. Firmy rodzinne i przedsiębiorcy jako uczestnicy badań
    3.4.1. Firmy rodzinne
    3.4.2. Przedsiębiorcy rodzinni

    Rozdział 4. Rodzina i biznes rodzinny

    4.1. Wprowadzenie
    4.2. Model rodziny
    4.3. Relacje rodzina - firma: biznes w rodzinie. Relacje rodzina - firma: rodzina w biznesie
    4.4. Role rodzinne a role biznesowe
    4.5. Odniesienie do wartości: orientacje aksjologiczne w firmach rodzinnych
    4.6. Rodzina i biznes: stosunki wymiany
    4.7. Rola więzi rodzinnej w wymianie rodzina - biznes
    4.8. Konkluzje

    Rozdział 5. Procesy sukcesyjne w firmach rodzinnych

    5.1. Wprowadzenie
    5.2. Sytuacja sukcesj
    5.2.1. Planowanie sukcesji
    5.2.2. Kontekst sytuacji
    5.2.3. Właściciel - gotowość do sukcesji i nacisk rodziny
    5.2.4. Dzieci i sytuacja sukcesji

    Rozdział 6. Strategie i praktyki sukcesyjne

    6.1. Strategie sukcesji vs strategie przedsiębiorstw
    6.2. Sposób i zakres realizacji planu sukcesji w firmach rodzinnych
    6.3. Profil sukcesora i relacje sukcesor - właściciel
    6.4. Konkluzje

    Zakończenie

    Literatura

    Wykaz tabel

    Wykaz rysunków



    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.




    Wróć na początek aukcji