WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
STRATEGIE WZROSTU WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
Teoria i praktyka
tom I i II ( KOMPLET )
pod red. Edwarda Urbańczyka
18.02.2011
Stan książek: BARDZO DOBRY-, drobne mankamenty okładek
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytety Szczecińskiego
Spis treści
Część I.
Wartość przedsiębiorstwa i sposoby jej pomiaru
Jadwiga Adamczyk, Maciej Szczygieł
Przesłanki i sposoby nadzoru korporacyjnego spółek publicznych..........19
Alicja Byrska-Rąpała
Standardy wartości aktywów w sektorze naftowym...................29
Ewa Chomać-Pierzecka
Pomiar wartości przedsiębiorstwa - przegląd ujęć....................37
Tadeusz Dudycz, Piotr Szymański
Wpływ strategii zarządzania majątkiem obrotowym na kreowanie wartości przedsiębiorstwa.......................................47
Jan Duraj
Z rozważań nad wykorzystaniem skorygowanej wartości bieżącej w ocenie działalności przedsiębiorstwa................................55
Urszula Gołaszewska-Kaczan
Społeczna odpowiedzialność a wartość przedsiębiorstwa................65
Kazimierz Gorczyński
Rachunek EVA jako instrument zarządzania wartością przedsiębiorstw.......71
Sylwia Gostkowska-Dźwig
Identyfikacja i weryfikacja determinant wpływających na wartość przedsiębiorstwa na rynku............................................79
Arieta Górecka-Przybycień
Analiza metod i sposobów oceny kondycji finansowej banku komercyjnego.....85
Jan Guz, Stanisław Kasiewicz, Zbigniew Mularzuk, Leonard Rozenberg
Rola branżowych parków przemysłowych jako całkowicie nowych struktur organizacyjnych w Polsce..................................91
Marcin Kaczmarek
Kreowanie sprawozdań finansowych...........................105
Mirosław Krajewski
Znaczenie kapitału pracującego w procesie kreowania wartością przedsiębiorstwa 113 Paweł Mielcarz
Stosowanie narzędzi oceny racjonalności finansowej projektów w procesie analizy przedsięwzięć badawczo-rozwojowych w Polsce.....................119
Marzena Papiernik-Wojdera
Polityka kredytowa wobec odbiorców jako źródło tworzenia wartości przedsiębiorstwa.......................................127
Robert Polaczek
Majątek przedsiębiorstwa a jego wartość.........................135
Violetta Rutkowska
Ocena tendencji zmian w zakresie rentowności w placówce rehabilitacyjnej
„non profit"..........................................143
Artur Rzempała, Mieczysław Góral, Zdzisław Wojdyła
Wartość firmy jako kryterium ekonomicznej opłacalności restrukturyzacji.....151
Wanda Skoczylas, Andrzej Niemiec
Problem monitorowania wartościpolskich spółek giełdowych.............161
Henryk Sobolewski
Transformacja gospodarcza a rozwój największych firm w Polsce...........173
Piotr Szczepankowski
Gotówkowa stopa zwrotu w wycenie wartości przedsiębiorstw............183
Izabela Teresińska, Daniel Miłostan
Funkcje i zadania analiz ekonomiczno - finansowych w procesie oceny zmian kapitałów w przedsiębiorstwie...............................193
Edward Urbańczyk, Agnieszka Szczęsna-Urbaniak
Funkcje i znaczenie analizy finansowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem......199
Katarzyna Wałecka
Znaczenie kapitału intelektualnego dla kształtowania się wartości
przedsiębiorstwa......................................209
Dariusz Wieczorek
Wartość dodana w procesach zarządzania projektami.................219
Dariusz Zarzecki
Wycena udziałów mniejszościowych...........................227
Dariusz Zarzecki
Zastosowanie ekonomicznej wartości dodanej w wycenie przedsiębiorstw......235
Część 2.
Koszt kapitału i źródła finansowania przedsiębiorstw
Piotr Bartkowiak
Źródła finansowania inwestycji proekologicznych w podstawowych jednostkach samorządu terytorialnego..................................249
Katarzyna Byrka-Kita
Alternatywne techniki szacowanie bety jako miary ryzyka - wybrane problemy . .261
Józef Frąś, Anna Bielawa
Koncepcja kosztów jakości w przedsiębiorstwie.....................273
Wiesław Janik, Bogna Sawicka
Problemy szacowania kosztu kapitału pochodzącego z dotacji.............281
Dominika Kwieciszewska
Monitorowanie kapitału pracującego w polskich przedsiębiorstwach na przykładzie przedsiębiorstwa sektora energetycznego.........................287
Teresa Martyniuk, Olga Kwiatkowska
Źródła finansowania działalności małych przedsiębiorstw w aspekcie cyklu ich
życia..............................................303
Ewa Piekarz
Partnerstwo publiczno-prywatne. Opłacalność korzystania z tego rozwiązania prawnego przez samorządy.................................311
Młrela Romanowska
Pomoc publiczna jako źródło współfinansowania działalności przedsiębiorstw (na
przykładzie SSN spółka z o.o)................................319
Katarzyna Sieradzka
Wsparcie finansowe działalności przedsiębiorstw w Polsce z unijnych funduszy strukturalnych........................................325
Agnieszka Szczęsna-Urbaniak
Ocena wpływu wybranych determinant na strukturę kapitału za pomocą regresji wielorakiej...........................................337
Edward Urbańczyk, Jolanta Świderska
Analiza poziomu i rodzajów pozyskiwanych środków na ochronę zdrowia.....347
Edward Urbańczyk, Jolanta Świderska
Wydatki publiczne i prywatne na ochronę zdrowia w Polsce i w wybranych
krajach.............................................359
Mirosław Wasilewski
Efektywność i sprawność gospodarowania w przedsiębiorstwach rolniczych
w zależności od strategii zarządzania kapitałem pracującym.............369
Część 3.
Programy konsolidacji, fuzji i przejęć
Aleksandra Gąsior-Żarska
Wybrane motywy fuzji i przejęć w praktyce gospodarczej...............381
Bogusław Kaczmarek
Alians jako wartość i koncepcja rozwoju przedsiębiorstwa...............387
Angelika Kędzierska-Szczepaniak
Perspektywy rozwoju rynku fuzji i przejęć w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej..........................................395
ILE. JleBMH
Cou,na/ibHoe napTHepcTBo - adpcbeKTMBHWM MexaHM3M pea/iM3aitMM KopnopaTMBHOM cou,na;ibHOM no/iMTMKM B yc/ioBMHx nio6a,™3au,iiH..................405
Daniel Miłostan, Izabela Teresińska
Formy łączenia się podmiotów gospodarczych
409
Maria Nowicka-Skowron, Elżbieta Wysłocka
Transgraniczne fuzje i przejęcia drogą wzrostu wartości przedsiębiorstwa?.....417
Anna Pietruszka-Ortyl
Badanie dopasowania partnerów aliansu strategicznego...............425
Część 4.
Modele wzrostu wartości przedsiębiorstwa
Ewa Chomać-Pierzecka
Klasyczny model wzrostu wartości przedsiębiorstwa - EVA..............439
Maciej Czarnecki
Model kompleksowego systemu zarządzania zorientowanego na wzrost wartości. 445 Grzegorz Michalski
Wpływ czynników kształtujących poziom ostrożnościowych zasobów gotówki na wartość przedsiębiorstwa..................................453
Edyta Mioduchowska-Jaroszewicz
Analiza sytuacji finansowej banku.............................459
Edyta Mioduchowska-Jaroszewicz
Ocena przydatności zmodyfikowanego Modelu Du Ponta w analizie wypłacalności przedsiębiorstw........................................469
Wanda Skoczylas, Andrzej Niemiec
Strategie liderów i outsiderów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
w latach 2[zasłonięte]002-20......................................477
Edward Urbańczyk, Barbara Batog, Jacek Batog
Ekonometryczna analiza czynników wpływających na wzrost wartości przedsiębiorstwa.......................................489
Katarzyna Żak
Wybrane instrumenty strategicznego organizowania w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa......................................499
Część 5.
Zarządzanie innowacjami
Andrzej Chajecki
Outsourcing jako zarządzanie restrukturyzacyjne....................521
Władysław Janasz
Wspieranie aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw.................529
Wiktoria Korzeniewicz, Katarzyna Kosińska
Podstawy tworzenia regionalnego systemu innowacji (na przykładzie województwa zachodniopomorskiego)...................................539
Katarzyna Kozioł
Globalizacja konsumpcji w Polsce a innowacyjność przedsiębiorstw.........547
Burkhard Schwarz
State-of-the-art propulsion and associated equipment for Bombay Suburban . . . .557 Lidia Sobolak
Innowacje inspiracją strategiizarządzania przedsiębiorstwem.............567
Katarzyna Szopik
Działalność innowacyjna w Polsce - stan i możliwości pobudzania..........571
Arkadiusz Świadek
Technologia i przestrzeń a innowacyjność w regionach polskich...........579
Edward Urbańczyk, Marek Defee, Andrzej Rogowski
Źródła finansowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw...........591
Joanna Wiśniewska
Działalność innowacyjna sektora usług finansowych w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej......................................609
Część 6.
Zarządzanie ryzykiem
Leon Dorozik, Ignacy Dziedziczak
Kryzys i naprawa przedsiębiorstwa w świetle naszych badań..............621
Krzysztof Janasz
Ograniczanie ryzyka finansowania działalności innowacyjnej............631
Sylwia Jankowska
Ryzyko w działalności hirudina bankowej (wybrane zagadnienia)................639
Marian Malicki, Dariusz Budzik
Niepewność i ryzyko w rolnictwie............................645
Marcin Rabe
Specyfika polskiego rynku ubezpieczeń..........................657
Jerzy Sawicki
Istota gwarancji ubezpieczeniowej i mechanizm jej funkcjonowania.........665
Rafał Siedlecki, Tomasz Słoński
Optymalny czas trwania inwestycji według kryterium maksymalizacji korzyści . .675
Piotr Siemiątkowski
Ryzyko bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce...............683
Agnieszka Siewiera
Metody zarządzania ryzykiem inwestycji.........................689
Krzysztof Szczepaniak
Analiza i zarządzanie ryzykiem w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego .697
Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski
Wykorzystanie polskich modeli do przewidywania upadłości przedsiębiorstw
- studium przypadku....................................707
Edward Urbańczyk, Monika Klemke-Pitek
Ocena zdolności kredytowej w aspekcie redukcji indywidualnego ryzyka kredytowego..........................................719
Część 7.
Systemy informacyjne przedsiębiorstw
Zygmunt Drążek
Techniki kreatywne we wspomaganiu decyzji......................720
Daniel Gach, Marek Makowiec
Doskonalenie organizacji poprzez wykorzystanie koncepcji Business Intelligence .741
Tomasz Kufel
Procesowe sprawozdania finansowe jako baza dochodowych nośników wartości. .751 Magdalena Mrozik
Nowoczesne systemy informacyjne wykorzystywane w przedsiębiorstwach transportu samochodowego.......................................759
Janusz Nesterak, Dorota Hobora
Oracle Account Receivables skutecznym narzędziem controllingu należności . . .767
Remigiusz Orzechowski
Dopasowanie strategiczne technologii informacyjnych................777
Maria Sierpińska, Piotr Litwa
Raportowania controllingowe w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa.....789
Jerzy Surma
Systemy wspomagania decyzji biznesowych w kreowaniu wartości firmy......801
Małgorzata Winter
System informacyjny rachunkowości a oczekiwania decydentów...........811
Część 8.
Czynnik osobowy w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa
Maria Białasiewicz
Elastyczność i kapitał intelektualny w wybranych nowoczesnych modelach przedsiębiorstw........................................823
Barbara Czerniachowicz
Wiedza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa................827
Aleksandra Gąsior-Żarska
Relacje z klientami a budowanie wartości organizacji na przykładzie polskich przedsiębiorstw giełdowych.................................837
Beata Glinkowska
Rola pracowników w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Kapitałowej Poczta Polska............................845
Jan Nikołajew, Grażyna Leśniewska
Morze jako obszar aktywności ludzkiej..........................851
Baicpiii HOBMKOB
CouMO/iornHecKaa CTpyKTypa u 3a;ia4M couwa/ibHOM KopnopaTMBHOM no/iMTMKM B ycnoBMHx r/io6a7iM3aiiMM..................................861
Marek Smoleń
Znaczenie czynnika osobowego w przedsiębiorstwie..................867
Część 9.
Marketing jako czynnik wzrostu wartości przedsiębiorstwa
Barbara Czerniachowicz
Zarządzanie kapitałem klienta a wartość przedsiębiorstwa...............879
Józef Frąś, Anna Bielawa
Marketing a jakość usług..................................889
Waldemar Glabiszewski
Instrumenty marketingowe jako czynnik wzrostu wartości działających w Polsce zakładów ubezpieczeń majątkowych............................895
ROpiń KapariH
MapKeTMHr Ba>K/lMBMM CpaKTOp niflBMUieHHH eKOHOMiHHOÏ ecbeKTMBHOCTi p03BMTKy
iHflycTpiï i Typn3My Ta peKpeaiiiï............................905
Żaneta Kur, Agata Kłossowska
Marka i jej wartość jako czynnik kreujący wartość przedsiębiorstwa.........913
Maja Leszczyńska, Karol Łopaciński
Koncepcja efektywnej obsługi klienta (ECR) w procesie budowania wartości . . . .923
Ewa Prymon-Ryś
Ocena oczekiwań uczestników kanału dystrybucji w procesie kreowania wartości przez przedsiębiorstwa przemysłowe...........................933
Violetta Rutkowska
Wdrażanie elementów marketingowych w placówkach rehabilitacyjnych „non profit"............................................943
Janusz Soboń, J. Lubimow, Józef Kaczmarek
Przewaga konkurencyjna jako wymóg nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem......................................949
Edward Urbańczyk, Jolanta Świderska
Pozamedyczne czynniki wpływające na wybór gabinetu stomatologicznego przez pacjentów...........................................959
Edward Urbańczyk, Jolanta Świderska
Charakterystyka rynku usług stomatologicznych....................967
Część 10.
Strategie wzrostu wartości małych i średnich przedsiębiorstw
Katarzyna Chudy
Korzyści wynikające z zastosowania CSR w zarządzaniu przedsiębiorstwem . . . .977
Mieczysław Dudek, Bożena Mertens
Małe i średnie przedsiębiorstwa jako czynnik wzrostu w warunkach integracji europejskiej..........................................985
Zbigniew Dylewski
Bariery rozwoju rynku eksportu usług do UE na przykładzie przedsiębiorstwa branży metalowej eksportującego usługi do Niemiec.......................995
Piotr Kordel
Kapitał społeczny klastrów przemysłowych a regionalna strategia innowacji: analiza przypadku klastra wyrobów i aparatury medycznej w woj. śląskim.........1007
Katarzyna Polak
Kierunki oceny bieżących i przyszłych wyników finansowych w aspekcie wzrostu wartości przedsiębiorstwa.................................1017
Agnieszka Witkowska
Czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstw dystrybucji specjalizowanej......1027
ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!