Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC... [nowa]

16-05-2014, 4:58
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 44.91 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157921267
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 2   
Koniec: 16-05-2014 05:01:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

STRATEGIE PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC WYMOGÓW ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

red. Kazimierz Kuciński

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8378-435-2
  • liczba stron: 364
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: SGH
  • seria: PRZEDSIĘBIORSTWO WSPÓŁCZESNE
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Przedsiębiorstwo jest bytem ekonomicznym, jest bytem społecznym, jest bytem
    instytucjonalnym i jest bytem materialnym wpisanym w konkretne realia
    miejsca i czasu. Jako przedmiot poznania, badania i działania musi być postrzegane
    poprzez pryzmat tego, co dzieje się w jego wnętrzu, a także poprzez pryzmat
    tego, jak i na ile te wewnętrzne procesy i struktury zależą od uwarunkowań
    zewnętrznych, jak również poprzez pryzmat tego, jak to, co dzieje się w przedsiębiorstwie
    i z przedsiębiorstwem wpływa na inne podmioty gospodarcze oraz
    struktury przestrzenne ekonomiczne i społeczne, w których owo przedsiębiorstwo
    funkcjonuje. Jest to zatem spojrzenie na przedsiębiorstwo i jego otoczenie
    z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo można i należy postrzegać
    także z punktu widzenia tego otoczenia, jego składowych, jego rozwoju i formułowanych
    w tym względzie warunków brzegowych.
    Obie perspektywy badawcze są niezmiernie interesujące i ważne dla poznania
    złożoności problematyki gospodarczej i praktycznego zastosowania uzyskanych
    wyników prowadzonych studiów. Patrząc na gospodarkę z pozycji przedsiębiorstwa
    i patrząc na przedsiębiorstwa z pozycji gospodarki, zajmujemy się bowiem
    niby tym samym, ale nie tak samo, bo inne są cele takiej analizy. Ważne jest
    jednak to, aby koncentrując uwagę na przedsiębiorstwie, nie zapominać, że jest
    ono zarazem elementem struktur gospodarczych wyższego rzędu, a także aby
    badając gospodarkę lokalną, regionalną, narodową (krajową), czy globalną, nie
    zapominać o tym, że tworzą ją mające sobie właściwą optykę przedsiębiorstwa,
    dla których te struktury są po prostu otoczeniem.
    Nie do końca jednak przy tym wiadomo, co jest awersem, a co rewersem tej
    ?monety". Warto o tym pamiętać, podejmując badania nad strategiami przedsiębiorstw
    wobec wymogów zrównoważonego rozwoju1, będącego przejawem jakościowych
    zmian zachodzących współcześnie w otoczeniu przedsiębiorstw, podczas
    gdy strategiczne myślenie firm i jego operacjonalizacja stanowi przejaw umiejętnego
    dostosowywania się podmiotów gospodarczych do tych zmian. Nie należy
    jednak badając te zmiany i sposób reagowania na nie podmiotów gospodarczych,
    popadać w przesadę mniemając, że zrównoważony rozwój jest jedynym wyznacznikiem
    strategicznego myślenia i bieżącego działania współczesnych przedsiębiorstw.
    Zrównoważony rozwój jest po prostu pewną okolicznością, w której przychodzi
    przedsiębiorstwom działać. Jest okolicznością ważną i mającą daleko idące reperkusje,
    ale nie jedyną. Przedsiębiorstwa powinny ją zatem w swym działaniu uwzględniać,
    dostosowywać się do niej i korzystać z jej istnienia, ale nie znaczy to, że owa
    okoliczność powinna i może być jedyną determinantą ich funkcjonowania.

    Wprowadzenie (Kazimierz Kuciński)
    Rozdział I. Przedsiębiorstwo a otoczenie w warunkach globalizacji
    (Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch)
    Rozdział II. Lokalizacja jako uwarunkowanie strategii przedsiębiorstwa
    (Hanna Godlewska-Majkowska)
    Rozdział III. Zarządzanie środowiskiem
    w przedsiębiorstwie jako element jego strategii
    (Joanna Chabiera, Piotr Miller, Ewa Taylor, Paweł Wieprzowski)
    Rozdział IV. Gospodarka wodno-ściekowa w strategii przedsiębiorstwa
    (Rafał Miłaszewski, Paweł Bartoszczuk)
    Rozdział V. Energia odnawialna w strategii przedsiębiorstw
    (Dorota Niedziółka)
    Rozdział VI. Biotechnologie a zrównoważony rozwój
    (Beata Żelazko)
    Rozdział VII. Klastry a zrównoważony rozwój
    (Alicja Sosnowska, Stanisław Łobejko)
    Zakończenie
    (Kazimierz Kuciński)

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.