Opis książki: Książka pt. "Strategie produktowe. Różnicować czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna" jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne produktów. Stosowane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów, bądź cech charakterystycznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr oraz usług (tzw. Address Model oraz bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis). W przeciwieństwie jednak do głównego nurtu badań marketingowych z dziedziny strategii produktowych, w książce tej stosowane jest podejście ekonomiczne opierające się na analizie równowag w modelach teoriogrowych. W ten sposób uzyskane predykcje teoretyczne są następnie zestawiane z wynikami eksperymentów ekonomicznych. W publikacji przedstawione zostały nie tylko wyniki istniejących badań eksperymentalnych dotyczących zróżnicowania produktów, ale również opisana została historia powstania ekonomii eksperymentalnej, ewolucja, której podlegała w czasie tworzenia się oraz obowiązująca metodologia przeprowadzania badań eksperymentalnych. Stworzony i dokładnie opisany został również autorski eksperyment badający wpływ dodawania nowych wymiarów zróżnicowania produktów na zachowania lokalizacyjno-cenowe producentów. Szczegółowa analiza wyników wraz z opisem stosowanych testów nieparametrycznych do weryfikacji postawionych w książce hipotez pozwala Czytelnikowi zapoznać się z tą jakże interesującą metodą badawczą od strony praktycznej. Dlatego książka ta dedykowana jest zarówno osobom, które interesują się tematyką strategii produktowych - zwłaszcza strategii nakierowanych na zwiększenie konkurencyjności, jak również osobom, które chciałyby poznać ekonomię eksperymentalną i nauczyć się przeprowadzać badania eksperymentalne.
|