Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64114liczba stron: 152Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinRok wydania: 2009 Opis
Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formułowania strategii marketingowej w przedsiębiorstwach turystycznych oraz wyróżnienie czynników umożliwiających uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych. Szczególny nacisk położony został na prezentację zasad tworzenia strategii marketingowej realizowanej przez biura podróży, a istotnym elementem opracowania są przykłady działań marketingowych, które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu analizowanych przedsiębiorstw i umożliwiły im zdobycie znaczącej pozycji na rynku.
W książce wyeksponowane zostały następujące zagadnienia związane z tworzeniem i realizacją strategii marketingowej:
- rola sektora usług turystycznych w gospodarce oraz specyfika strategii marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym,
- proces formułowania strategii marketingowej i jej wpływ na kształtowanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych,
- znaczenie poszczególnych komponentów marketingu mix w tworzeniu kompozycji marketingowej z przedstawieniem ich roli w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku,
- zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie turystycznym z uwzględnieniem procesu planowania, organizowania, kierowania oraz kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie turystycznym,
- omówienie przykładów strategii marketingowych, które przyczyniły się do zdobycia przewagi konkurencyjnej wybranych przedsiębiorstw turystycznych.
Przedstawiony w podręczniku materiał opiera się na analizie literatury przedmiotu, wywiadach przeprowadzonych z kadrą kierowniczą, pracownikami przedsiębiorstw turystycznych i odbiorcami usług turystycznych oraz doświadczeniach autorki związanych z długoletnią współpracą z biurami podróży.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Istota i znaczenie marketingu w turystyce
1.1. Rola sektora usług turystycznych w gospodarce
1.2. Rynek usług turystycznych
1.3. Charakterystyka usług turystycznych
1.4. Geneza marketingu usług turystycznych
1.5. Istota strategii marketingowej w turystyce
Rozdział 2. Formułowanie i wybór strategii marketingowej
2.1. Determinanty wyboru strategii marketingowej
2.2. Analiza firmy i rynku
2.3. Segmentacja i wybór rynku docelowego
2.4. Pozycjonowanie oferty rynkowej
2.5. Wybór instrumentów marketingowych
Rozdział 3. Usługa turystyczna jako produkt
3.1. Istota produktu turystycznego
3.2. Struktura produktu turystycznego
3.3. Kształtowanie oferty turystycznej
3.4. Znaczenie strategii marki
Rozdział 4. Kształtowanie cen w turystyce
4.1. Uwarunkowania decyzji cenowych
4.2. Metody wyznaczania ceny
4.3. Rodzaje strategii cenowych
Rozdział 5. Dystrybucja usług turystycznych
5.1. Pojęcie i znaczenie dystrybucji
5.2. Kryteria wyboru kanałów marketingowych
5.3. Sprzedaż usług turystycznych
Rozdział 6. Promocja w turystyce
6.1. Pojęcie, funkcje i cele promocji
6.2. Instrumenty komunikacji marketingowej
6.3. Założenia strategii promocji
Rozdział 7. Strategia wobec personelu
7.1. Pracownicy firmy
7.2. Obsługa klienta
Rozdział 8. Zarządzanie marketingiem w turystyce
8.1. Planowanie strategii marketingowej
8.2. Organizowanie i kierowanie działalnością marketingową
8.3. Kontrola działań marketingowych
Rozdział 9. Przykłady do studiowania
9.1. Polska jako atrakcja turystyczna - kształtowanie oferty turystycznej
9.2. Mazurkas Travel - brandstretching, czyli rozciąganie marki
9.3. Triada - strategia cenowo-promocyjna
9.4. TUI - przykład marki globalnej
Bibliografia