Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi

18-05-2014, 17:50
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik pamelka183
numer aukcji: 4211046488
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 1   
Koniec: 18-05-2014 17:53:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.50 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2000
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

W książce omówiono integralne traktowanie kultury i strategii w firmie, zwłaszcza takiej, która działa w otoczeniu międzynarodowym, traktując swych pracowników jako bardzo ważny czynnik przewagi konkurencyjnej. Taka firma musi znać i stosować metody motywowania ludzi do efektywnej i odpowiedzialnej pracy. Publikacja jest przeznaczona dla studentów wyższych lat oraz osób zainteresowanych problematyką. W zarządzaniu zasobami ludzkimi, tak ważnym obecnie w firmach funkcjonujących w silnie konkurencyjnym otoczeniu, szczególne znaczenie przypisuje się ludziom jako kapitałowi społecznemu firmy, decydującemu ojej sukcesie rynkowym. Kapitał ten, właściwie motywowany do wydajnej pracy i rozwijany przez zatrudnianie utalentowanych pracowników i ustawiczne szkolenie umiejętności niezbędnych do wytwarzania produktów i świadczenia usług o wysokiej jakości, staje się czynnikiem przewagi konkurencyjnej firmy często dziś działającej na polu międzynarodowym. Ten typ działania wymaga nie tylko uwzględniania zmian zachodzących na zewnątrz organizacji, utrzymywania jej w ciągłym ruchu, błyskawicznego korzystania przez nią z okazji biznesowych, ale także przemyślanego planowania strategicznego skierowanego na przewidywanie zmian. Wymaga także kształtowania kultury jakości oraz postaw wspierających zmiany. W tych działaniach niezmiernie ważna jest rola kierowników i ich stosunek do firmy i do pracowników. Umiejętności kierownicze mają więc obecnie wymiar zarówno strategiczny, jak personalny i interpersonalny. Podstawowe jest przy tym rozumienie procesu zmian i umiejętność przekonania uczestników organizacji do potrzeby ich wdrażania. Nie jest to możliwe bez zaakceptowania przez kierowników (z punktu widzenia realizacji strategii firmy) założenia o wyjątkowości i doniosłości jej „zasobów" ludzkich. Upodmiotowienie i uaktywnienie tych zasobów, włączenie ludzi w procesy decyzyjne, wyzwolenie ich pomysłowości i inicjatywy, zaufanie do ich odpowiedzialności wraz ze stworzeniem warunków do godnego zaspokajania ich potrzeb, to dziedzina strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Jest ono strategiczne, ponieważ takie właśnie ma znaczenie dla firmy oraz współtworzy tę strategię i przyczynia się do jej realizacji. Nie gra się więc w firmach, co w Polsce jeszcze często się zdarza, przeciw ludziom, ale z nimi - o sukces firmy. Trzeba się tego nauczyć. Kierowanie ludźmi to obszar obejmujący strategie biznesu i wdrażanie zmian organizacyjnych służących rozwojowi firmy. Strategie te mają wpływ na kształt struktur organizacyjnych, które ulegając planowym modyfikacjom, ułatwiają realizację funkcji personalnej w firmie. Płaskie i zespołowe struktury umożliwiają efektywne gospodarowanie kapitałem społecznym, tworzą podstawy do zarządzania przyjaznego, opartego na zaufaniu i zaangażowaniu. Wpływa to na kształtowanie kultury organizacyjnej, wspomagającej jakość i zmiany. Sprzyjają temu także systemowe mechanizmy zatrudniania, oceniania, wynagradzania, szkolenia i awansowania pracowników (system zarządzania zasobami ludzkimi}, planowo włączone w strukturę firmy. W niniejszym podręczniku przedstawiono opis systemu zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) w organizacjach, które odnoszą sukcesy rynkowe i świadomie przyznają, że jest to możliwe dzięki właściwemu wykorzystaniu na rzecz jakości i zmian ich potencjału społecznego. Podano w nim podejścia, zasady, metody i techniki umożliwiające motywowanie i rozwój personelu oraz przykłady ich wykorzystywania w firmach międzynarodowych. Dokonano więc pewnej próby syntezy założeń zarządzania globalnego i zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach znajdujących się w ruchu i radzących sobie z wyzwaniami współczesnego świata. Wydanie drugie podręcznika zostało poszerzone i uzupełnione o współczesne trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zarządzanie zasobami ludzkimi w Wieku Internetu oraz pomiar kapitału ludzkiego. Podręcznik może być przydatny: • menedżerom firm, którzy ustawicznie muszą uzupełniać swe umiejętności w zakresie zarządzania globalnego przy uwzględnianiu różnic kulturowych, • studentom, którzy już w procesie nauczania powinni doceniać rolę kapitału społecznego w firmie i mieć szansę praktycznego wypróbowania warsztatu doradcy personalnego (czemu służą zawarte w drugiej części podręcznika ćwiczenia), • szerokiemu gronu nauczycieli, trenerów i konsultatów zajmujących się zawodowo projektowaniem i usprawnianiem systemów motywacyjnych i restrukturyzacjami mającymi doprowadzić do wzrostu wydajności pracy; w prezentowanym podręczniku podkreślono znaczenie ich pracy i olbrzymie oszczędności, które mogą poczynić firmy dzięki współpracy z profesjonalistami w tej dziedzinie. W przygotowaniu tego podręcznika mają udział moi studenci i doktoranci. To oni są inspiratorami i współtwórcami większości przedstawionych przykładów, które ilustrują efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach.