Opis książki: Opracowanie efektywnych strategii zarządzania zasobami ludzkimi jest stosunkowo łatwe, znacznie trudniejsza jest ich realizacja. Niniejsza książka stanowi pomost między wiedzą teoretyczną i praktyką. Może posłużyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uwzględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinien być scalony z globalną strategią działalności organizacji.Autor publikacji, jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak:zarządzanie kapitałem ludzkim,społeczna odpowiedzialność biznesurozwój organizacyjnyzaangażowanie pracownikówzarządzanie talentamiZnakomitym uzupełnieniem części teoretycznej książki są studia przypadków, praktyczne przykłady i specjalny pakiet narzędziowy HR, przydatne wszystkim osobom, które zajmują się wdrażaniem skomplikowanych strategii w celu dokonania ważnych zmian w organizacji.
O autorze Wstęp CZĘŚĆ I. RAMY POJĘCIOWE STRATEGICZNEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI Rozdział 1. Pojęcie zarządzania zasobami ludzkimi Definicja zarządzania zasobami ludzkimi Systemy zasobów ludzkich Cele zarządzania zasobami ludzkimi Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi Wątpliwości związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Rozdział 2. Koncepcja strategii Definicja strategii Koncepcja strategii Formułowanie strategii Rozdział 3. Koncepcja strategii zarządzania zasobami ludzkimi Definicja strategii zarządzania zasobami ludzkimi Podstawy strategii zarządzania zasobami ludzkimi Zasady strategii zarządzania zasobami ludzkimi Cele strategii zarządzania zasobami ludzkimi Koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi Perspektywy strategii zarządzania zasobami ludzkimi Podejście najlepszej praktyki Podejście najlepszego dopasowania Pakietowanie Rzeczywistość strategii zarządzania zasobami ludzkimi Praktyczne implikacje teorii strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi CZĘŚĆ II. PRAKTYKA STRATEGII ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI Rozdział 4. Strategie HR Czym są strategie HR? Jaki jest cel strategii HR? Całościowe strategie HR Poszczególne strategie HR Kryteria skutecznej strategii HR Jak opracowywać strategie HR? Tworzenie strategii HR Wdrażanie strategii HR Rozdział 5. Strategiczna rola HR Strategiczny charakter HR Model partnerstwa strategicznego Strategiczny - co to znaczy? Strategiczna rola dyrektorów HR Strategiczna rola szefów funkcji HR Strategiczna rola partnerów gospodarczych HR Strategiczny wkład doradców i pomocników HR Rozdział 6. Oddziaływanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi W jaki sposób HR oddziałuje na osiągnięcia organizacji Wpływ koncepcji strategii zarządzania zasobami ludzkimi na praktykę Rozdział 7. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w działaniu Formułowanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi Zawartość strategii HR Zagadnienia korporacyjne Osiąganie integracji Jakie są najbardziej charakterystyczne cechy strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w działaniu? CZĘŚĆ III. STRATEGIE HR Rozdział 8. Strategia zarządzania kapitałem ludzkim Cele zarządzania kapitałem ludzkim Związek między strategią zarządzania kapitałem ludzkim a strategią gospodarczą Rozwój strategii zarządzania kapitałem ludzkim Wnioski. Rola strategii zarządzania kapitałem ludzkim Rozdział 9. Strategia wysokiej efektywności Definicja systemu pracy nastawionego na wysoką efektywność Cechy charakterystyczne systemów wysokiej efektywności pracy Składniki systemów wysokiej efektywności pracy Rezultaty systemów wysokiej efektywności pracy Wypracowywanie strategii wysokiej efektywności Rozdział 10. Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu Definicja strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Działania związane z odpowiedzialnością społeczną Uzasadnienie społecznej odpowiedzialności biznesu Opracowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Rozdział 11. Strategia rozwoju organizacji Definicja rozwoju organizacji Strategie rozwoju organizacji Założenia i wartości rozwoju organizacji Działania objęte strategią rozwoju organizacji Strategie przekształcenia organizacji Rozdział 12. Strategia zaangażowania pracowników Zaangażowanie i przywiązanie do firmy Znaczenie zaangażowania Zaangażowanie i dobrowolne zachowania niestandardowe Kto to jest zaangażowany pracownik? Jakie czynniki wpływają na zaangażowanie? Strategie mające na celu zwiększenie zaangażowania Pomiar zaangażowania Rozdział 13. Strategia zarządzania wiedzą Proces zarządzania wiedzą Źródła i rodzaje wiedzy Strategie zarządzania wiedzą - podejścia Kwestie związane z zarządzaniem wiedzą Składniki strategii zarządzania wiedzą Rozdział 14. Strategia pozyskiwania pracowników Cel strategii pozyskiwania pracowników Podejście strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi do pozyskiwania pracowników Integrowanie strategii gospodarczej ze strategią pozyskiwania pracowników Pakietowanie strategii i działań związanych z pozyskiwaniem pracowników Składniki strategii pozyskiwania pracowników Planowanie zasobów ludzkich Propozycja oceny wartości miejsca pracy Plany pozyskiwania pracowników Strategia zatrzymywania pracowników w organizacji Strategia elastyczności Rozdział 15. Strategia zarządzania talentami Definicja zarządzania talentami Proces zarządzania talentami Strategia zarządzania rozwojem talentów Rozdział 16. Strategia uczenia się i rozwoju Strategia rozwoju zasobów ludzkich Strategie kreowania kultury nabywania wiedzy Strategie organizacyjnego uczenia się Strategia organizacji uczącej się Strategie indywidualnego uczenia się Rozdział 17. Strategia wynagradzania Definicja strategii wynagradzania Dlaczego należy mieć strategię wynagradzania? Cechy charakterystyczne strategii wynagradzania Struktura strategii wynagradzania Zawartość strategii wynagradzania Wytyczne Opracowywanie strategii wynagradzania Skuteczne strategie wynagradzania Strategia wynagradzania i możliwości menedżerów pierwszej linii Rozdział 18. Strategia relacji pracowniczych Definicja strategii relacji pracowniczych Zagadnienia strategii relacji pracowniczych Kierunki strategiczne Tło strategii relacji pracowniczych Podejście do relacji pracowniczych przyjmowane przy zarządzaniu zasobami ludzkimi Inne możliwości Formułowanie strategii relacji pracowniczych Umowa partnerska Strategie uwzględniania głosu pracowników CZĘŚĆ IV. ZESTAW NARZĘDZI STRATEGII HR Rozdział 19. Pakiet narzędziowy strategii zarządzania zasobami ludzkimi Bibliografia Indeks
|