Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Strategiczne uwarunkowania działania... [nowa]

07-03-2012, 23:46
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 42.90 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2105980556
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 08-03-2012 07:59:37
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Strategiczne uwarunkowania działania współczesnych przedsiębiorstw

Tadeusz Falencikowski, Janusz Dworak (red.)

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8356-419-8
  • liczba stron: 228
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: CeDeWu
  • Rok wydania: 2011
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W przedstawionej publikacji Czytelnik może znaleźć wiele przemyśleń Autorów związanych z:
    - modelami biznesu;
    - strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych;
    - procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość;
    - funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych;
    - zmianami w zarządzaniu strategicznym;
    - czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych;
    - wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym;
    - czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw;
    - wpływem handlu międzynarodowego na produktywność;
    - pomiarem wartości dla właścicieli;
    - relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej;
    - fuzjami w szkolnictwie wyższym.

    Wprowadzenie 9
    1. Strategia współpracy w sektorze organizacji pozarządowych - Jarosław Domański 11
    1.1. Konkurencja i kooperacja w świetle badań światowych 12
    1.2. Przyjęta metoda badawcza 14
    1.3. Wyniki 16
    Streszczenie/Summary 20
    Bibliografia 21
    2. O istocie modeli biznesu - Tadeusz Falencikowski 23
    2.1. Semantyczna istota pojęcia model biznesu 24
    2.2. Istota rodzajowa modeli biznesu 26
    2.3. Istota konceptualna modeli biznesu 28
    Streszczenie/Summary 30
    Bibliografia 32
    3. Struktury i procesy w organizacjach ukierunkowanych na jakość - Bolesław Goranczewski
    3.1. Struktury i procesy a jakość pracy i możliwości jej doskonalenia 36
    3.2. Rodzaje struktur organizacyjnych. Od organizacji funkcjonalnej do procesowej 38
    3.3. Cechy struktur organizacyjnych a procesy 40
    3.4. Perspektywy struktur a procesy. Organizowanie dla przyszłości 43
    3.5. Struktury i procesy a wielkość organizacji 46
    3.6. Procesy jako przyszłość organizacyjnego działania 49
    3.7. Struktury i procesy w ujęciu normatywnym 52
    Streszczenie/Summary 56
    Bibliografia 57
    4. Doświadczenia niemieckie w funkcjonowaniu bankowych poręczeń kredytowych - Eugeniusz Gostomski 59
    4.1. Ogólne przesłanki funkcjonowania banków poręczeniowych 60
    4.2. Specyfika oraz znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej 61
    4.3. Istota i funkcjonowanie banków poręczeniowych w Niemczech 62
    4.4. Znaczenie banków poręczeniowych 65
    Streszczenie/Summary 69
    Bibliografia 70
    5. Zmiany w zarządzaniu strategicznym w wyniku wzrostu przedsiębiorstwa - Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb 71
    5.1. Proces zarządzania strategicznego 73
    5.2. Uczestnicy zarządzania strategicznego 75
    5.3. Forma strategii 78
    5.4. Treść strategii 80
    Streszczenie/Summary 83
    Bibliografia 84
    6. Czynniki sukcesu transferu strategicznych rozwiązań organizacyjnotechnologicznych - Marek Matuszak 87
    6.1. Pojęcie rozwiązań organizacyjnych i technologicznych oraz kryteria sukcesu ich transferu 88
    6.2. Czynniki sukcesu transferu rozwiązań organizacyjno-technologicznych 91
    6.3. Wybrane różnice w otoczeniu instytucjonalnym oraz ich znaczenie dla przebiegu i efektywności transferu - przypadek krajów postsocjalistycznych 95
    6.4. Podstawowe odmienności instytucjonalne pomiędzy krajami - dawcami i postsocjalistycznymi krajami - biorcami 97
    6.5. Nowe koncepcje behawioralne i ich znaczenie 99
    Streszczenie/Summary 103
    Bibliografia 104
    7. Sposoby ochrony modeli biznesowych - Jerzy Niemczyk 107
    7.1. Ochrona biznesu z perspektywy modelu biznesu 108
    7.2. Sposoby ochrony modelu biznesowego z perspektywy zarządzania strategicznego 109
    7.3. Sposoby ochrony modelu biznesowego z perspektywy szkół strategii 112
    Streszczenie/Summary 115
    Bibliografia 116
    8. Wykorzystanie systemu zarządzania jakością i zarządzania procesowego w kształtowaniu relacji z klientami w przemyśle stoczniowym - Bogdan Nogalski, Roman Czapiewski 117
    8.1. Znaczenie procesowego podejścia do zarządzania w organizacji przedsiębiorstwa 118
    8.2. Identyfikacja i umiejscowienie poszczególnych rodzajów procesów w przedsiębiorstwie 121
    8.3. Integracja działań w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem SZJ 123
    8.4. Wyniki i wnioski z przeprowadzonych badań w stoczniach produkujących w pełni wyposażone statki z uwzględnieniem odchyleń w spojrzeniach armatorów i klientów 127
    Streszczenie/Summary 130
    Bibliografia 131
    9. Czynnik pracy w modelach przedsiębiorstw - koncepcje i kierunki badań - Janusz Rymaniak 133
    9.1. Modele produkcyjne 134
    9.1.1. Założenia i metodyka 134
    9.1.2. Konstrukcja i efekty modeli 134
    9.2. Empiryczne modele socjotechniczne 137
    9.2.1. Założenia i metodyka 137
    9.2.2. Konstrukcja i efekty modeli 138
    9.3. Modele eksperckie 141
    9.3.1. Założenia i metodyka 141
    9.3.2. Konstrukcja i efekty modeli 142
    9.4. Innowacyjne modele biznesu 143
    9.4.1. Założenia i metodyka 143
    9.4.2. Konstrukcja i efekty modeli 143
    9.5. Dyskusja 144
    9.5.1. Problemy metodologiczno-metodyczne 144
    9.5.2. Problemy merytoryczne 147
    Streszczenie/Summary 149
    Bibliografia 149
    10. Wpływ handlu międzynarodowego na produktywność przedsiębiorstwa - Tomasz Serwach 153
    10.1. Podstawy koncepcji learning-by-exporting 155
    10.2. Mechanizmy oddziaływania handlu międzynarodowego na produktywność przedsiębiorstwa 156
    10.2.1. Racjonalizacja produkcji w ramach firm wieloproduktowyc 157
    10.2.2. Zastosowanie lepszych technologii i czynników produkcji 158
    10.2.3. Międzynarodowa fragmentaryzacja produkcji 160
    10.3. Wyniki badań empirycznych 162
    10.4. Komentarz 164
    Streszczenie/Summary 167
    Bibliografia 167
    11. Postać i pomiar wartości dla właścicieli przedsiębiorstwa - Aldona Uziębło 171
    11.1. Istota i kategoryzacja pojęcia wartości 172
    11.2. Postać wartości dla właścicieli 176
    11.3. Pomiar wartości dla właścicieli 179
    Streszczenie/Summary 185
    Bibliografia 186
    12. Relacje partnerskie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Studium przypadku - Anna Wójcik-Karpacz 187
    12.1. Relacje partnerskie przedsiębiorstwa z otoczeniem jako konstrukt wieloaspektowy 188
    12.2. Podejście relacyjne do budowania przewagi konkurencyjnej 189
    12.3. Korzyści osiągane przez przedsiębiorstwo z relacji partnerskich z podmiotami otoczenia konkurencyjnego 191
    12.4. Studium przypadku 192
    Streszczenie/Summary 201
    Bibliografia 201
    13. Fuzje i przejęcia w szkolnictwie wyższym - Paweł Zygarłowski 203
    13.1. Istota fuzji i przejęć 204
    13.1.1. Fuzje i przejęcia w gospodarce 204
    13.1.2. Fuzje i przejęcia w sektorze szkolnictwa wyższego 206
    13.2. Fuzje i przejęcia uczelni poza Polską 211
    13.3. Polskie uwarunkowania prawne fuzji i przejęć uczelni 213
    13.4. Fuzje i przejęcia uczelni w Polsce po 1989 roku 216
    Streszczenie/Summary 223
    Bibliografia 223

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.