CO2
W latach 70-tych rządy krajów rozwiniętych stanęły w obliczu niespotykanego w skali tamtych czasów zapotrzebowania na energię. Obecnie negatywne skutki zanieczyszczenia środowiska stały się na tyle odczuwalne, że ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest eksploatowanie źródeł "zielonej" energii. Specjalistyczne firmy pracują nad projektami inwestycji mającymi na celu dostarczanie czystej energii. Rządy poszczególnych krajów są zainteresowane tego rodzaju projektami i coraz częściej inwestują w ich realizację.
W trakcie gry w CO2 będziesz zarządzał firmą energetyczną i odpowiadał na tego rodzaju potrzeby. Celem gry jest powstrzymanie wzrostu zanieczyszczenia atmosfery przy jednoczesnym zagwarantowaniu pokrycia rosnącego zapotrzebowania na energię. Do osiągnięcia tego celu potrzebne są: odpowiedni poziom doświadczenia, pieniądze oraz zasoby technologiczne. Organizowane na całym świecie kongresy energetyczne dadzą ci możliwość wymiany doświadczeń z innymi. Jeśli wzrost zanieczyszczenia nie zostanie powstrzymany, to zabawa zakończy się dla nas wszystkich...
Przykładowa opinia (użytkonik: WRS, www.gamesfanatic.pl):
"CO2 to dla mnie wspaniała niespodzianka. Już dość dawno żadna gra nie dała mi tak wiele radości i satysfakcji w całym kontekście. Świetne wykonanie, oryginalne i świeże zasady gry, temat pozwalający zawiesić niewiarę i wczuć się w walkę o ratowanie klimatu. Sporo tych pozytywnych elementów. Do tego dochodzi bardzo fajny wariant jednoosobowy, będący łamigłówką – gramy aż stężenie CO2 przekroczy 500 ppm – ze zmiennymi warunkami początkowymi. Coraz częściej gry mają wariant solo, a w tej grze jest on bardzo dobry."
UWAGA: karty pomocy znajdujące się w pudełku są w języku angielskim. Plik PDF z polskim tłumaczeniem tych kart otrzymasz klikając w link. Więcej informacji bezpośrednio na stronie internetowej wydawcy gry.
| | Gatunek: | gry planszowe | | | Rodzaj gry: | ekonomiczne | | | Liczba graczy: | 1-5 osób | | | Wiek graczy: | od 12 lat | | | Czas gry: | ok. 120 min. | | | Edycja: | międzynarodowa | | | Instrukcja: | polska | |
| | Zawartość pudełka - 1 plansza, 1 karta gracza rozpoczynającego, 100 drewnianych dysków, 20 drewnianych pionków naukowców, 25 znaczników zasobów technologicznych, 40 PNE, po 1 znaczniku: ceny rynkowej PNE, globalnego poziomu zanieczyszczenia CO2, dekad i rund, 30 dwustronnych żetonów projektów, po 5 żetonów elektrowni: „zalesianie”, na biomasę, słonecznych, na odpady i zimnofuzyjnych, po 10 żetonów elektrowni: węglowych, olejowych i gazowych, 8 żetonów priorytetów regionalnych, 18 żetonów kongresów energetycznych, karty: 26 x lobbowanie, 13 x cele Narodów Zjednoczonych (NZ), 7 x cele firmy, 6 x zdarzenia, monety: 20 x $1, 15 x $2, 10 x $5, 5 x $10.
| |
|
|
Zdjęcia
Recenzje i video-recenzje
Przykładowa rozgrywka (EN)
Recenzja w serwisie Esensja
Recenzja w serwisie Poltergeist
Recenzja w serwisie Gamesfanatic.pl
Recenzja gry CO2 w Świecie Gier Planszowych
Wideorecenzja w serwisie planszowki.gildia.pl
Wideorecenzja BoardTimesTV
Wideorecenzja The Dice Tower (j. angielski)
Opis w serwisie BoardGameGeek (j. angielski)