Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka

28-02-2012, 14:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029716925
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:34:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 210
Format: 16x23.5 cm
Rok wydania: 2007
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]30889


Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych

Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba

Publikacja stanowi rezultat wieloletnich przemyśleń i badań empirycznych nad mechanizmami stymulowania aktywności poznawczej w zakresie strukturyzowania wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym.

Głównym celem książki jest przedstawienie strategii wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych inicjowanych w przedszkolu. Proponowana strategia nawiązuje do koncepcji B. Muchackiej (2000). W ramach eksperymentu pedagogicznego została zweryfikowana autorska koncepcja strategii postępowania pedagogicznego dorosłych jako organizatorów warunków sprzyjających przekształcaniu przez dzieci ich wewnętrznych struktur umysłowych, a w konsekwencji kształtowaniu umiejętności organizowania przez nie wiedzy w ich umysłach.

Książka stanowi rozwinięcie tej koncepcji i propozycję jej adaptacji do zajęć w edukacji przedszkolnej. Strategia nawiązuje także do obszarów edukacyjnych określonych w projekcie Spectrum, opartym na teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera (1983, 2002).



Spis treści

Wstęp

 

Bożena Muchacka

 

1. Założenia teoretyczne

     1.1. Nabywanie przez dzieci wiedzy i doświadczenia

     1.2. Istota pojęcia 'wiedza'

     1.3. Klasyfikacja wiedzy

     1.4. Koncepcje redukcjonistyczne

     1.5. Konstruktywizm J. Piageta i orientacja poznawcza (kognitywna)

     1.6. Orientacja społeczno-kulturowa L. S. Wygotskiego

 

Bożena Muchacka

2. Ogólne założenia strategii pedagogicznej

    2.1. Strategie nauczycieli stymulujących aktywność poznawczą dziecka

    2.2. Strategie postępowania metodycznego w zakresie organizowania wiedzy dzieci

 

Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba

 

3. Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka

     3.1. Etap aranżowania sytuacji edukacyjnej

     3.2. Etap konstruowania i rekonstrukcji wiedzy

     3.3. Etap ewaluacji i informacji zwrotnych

 

Iwona Czaja-Chudyba

 

4. Przykłady strategii edukacyjnej

     4.1. Wiedza/pojęcia dotyczące wartości (w tym pojęcia dotyczące relacji międzyludzkich)

     4.2. Wiedza/pojęcia dotyczące emocji i stanów

     4.3. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska przyrodniczego

     4.4. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska społecznego

     4.5. Wiedza/pojęcia dotyczące kultury

    4.6. Wiedza/pojęcia dotyczące środowiska fizycznego i technicznego (w tym pojęcia matematyczne)

     4.7. Wiedza/pojęcia dotyczące świata (wiedza geopolityczna)

     4.8. Wiedza/pojęcia dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia

 

Bibliografia