Strategia public relations Oliver Sandra W książce opisano miejsce i rolę public relations w zarządzaniu firmą. Łącząc różne modele i teorie zarządzania, autorka omówiła tworzenie skutecznych strategii PR w kontekście m.in. zarządzania strategicznego firmą, działania kierownictwa firmy, zarządzania zasobami ludzkimi, działalności marketingowej firmy, wpływu globalizacji na działania PR oraz ich skuteczność. Książka jest adresowana do studentów zarządzania, socjologii, psychologii, a także praktyków PR zajmujących się na co dzień kształtowaniem wizerunku firmy. Spis treści Przedmowa Wstęp Podziękowania 1.Więcej niż PR: strategia public relations w kontekście zarządzania Od zadania do strategii Czym jest strategia? Trójkąt zależności Odbiorcy Kluczowe grupy otoczenia Komunikacja zintegrowana Semantyka Praktyka public relations Informacja zwrotna Teorie public relations Kontrola sił i public relations Public relations i kultura organizacyjna Badania Podsumowanie Studium przypadku: Centrais de Apoio aos Transportes (CAT), Brazylia 2. Miejsce public relations w organizacji Procesy poprzedzające działanie (proaktywne) Modele strategicznego zarządzania public relations Zarządzanie zwyczajne i nadzwyczajne System identyfikacji wizualnej Benchmarking Pracownicy graniczni Planowanie z wyprzedzeniem Kapitał materialny i niematerialny Alianse strategiczne Kwestie etyczne Oświadczenie meksykańskie Od negatywu do pozytywu Podsumowanie Studium przypadku: Suncorp-Metway Finance Company, Australia 3.Wizerunek w społeczeństwie sław: strategia public relations jako komunikacja zintegrowana Wizerunek Tożsamość Reputacja Podsumowanie Studium przypadku: Kraft Jacobs Suchard, Rumunia 4. Pracownicy jako ambasadorzy firmy: strategia public relations w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi Pracownicy i komunikacja obustronna Komunikacja wewnętrzna Współpraca z elastyczną firmą Komunikacja i przywództwo Praktyka operacyjna public relations Podsumowanie Studium przypadku: Railtrack, Wielka Brytania 5. Poza schematem klient nasz pan: strategia public relations w kontekście marketingu Umiejętności i wiedza Zbieranie informacji Spory wokół nazwy Wartość dodana w public relations Przewaga konkurencyjna Zbieżności Rynek instytucjonalny Ocena Efektywność Narzędzia i techniki Kryteria oceny wyników Różnice w wynikach Marketing kontra produkcja Podsumowanie Studium przypadku: The Body Shop Canada 6. Czas, talent i kreatywność: strategia public relations w kontekście multimedialnym Komunikacja masowa Media/Społeczeństwo Media w wymiarze kulturowym/Media w wymiarze materialistycznym Retoryka kontra rzeczywistość Komunikacja z mediami Nowe technologie Myśl globalnie, działaj lokalnie Przyszłość E-handel i teoria public relations Klasyfikacja działań konsultantów w zakresie komunikacji korporacyjnej Komunikacja korporacyjna -- model akademicki E-handel Komunikacja zintegrowana Public relations Podsumowanie Studium przypadku: Gestetner, Wielka Brytania Bibliografia |