Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Kredyt Bank S.A. Oddział w Kielcach
- List polecony ekonom.: 6,70 zł
- List polecony prioryt.: 8,00 zł
- Paczka ekonomiczna: 12,00 zł
- Paczka priorytetowa: 14,00 zł
Koszt wysyłki obejmuje: koszt opłat pocztowych, koszt opakowania oraz podatek VAT.
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych książek wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Koszt przesyłki (obejmujący również koszt opakowania i podatek VAT) jest zawsze podawany w treści aukcji.
- Oferowane książki wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku książek jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest używana książka:
Sto pomysłów zabaw i zajęć z Domowego Przedszkola
Autorzy: Irena Dudzińska, Teresa Fiutowska, Hanna Ratyńska, Barbara Trojanowska
Strony: 232; Format: 17,0 x 23,5 cm
Waga: 384 g.
ISBN: 83-02-04406-7
Wydanie: I (1992); Nakład: 20000 szt.
Wydawca: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (Warszawa)
Oprawa: twarda
Stan książki: dobry
Stan okładki: dobry, okładka tekturowa lakierowana, posiada nieznaczne ślady zarysowań i drobnych zabrudzeń.
Stan kartek: czyste, pożółkłe. Na drugiej stronie wklejki znajduje się napis o przynależności do biblioteki przedszkolnej wykonany długopisem.
Książka pochodzi ze zlikwidowanego księgozbioru bibliotecznego.
Uwagi wstępne
"Domowe Przedszkole" - pod taką nazwą Telewizja Polska od stycznia 1984 roku emituje programy dla dzieci w wieku przedszkolnym, które nie uczęszczają do przedszkoli. Programy te są przeznaczone przede wszystkim dla pięciolatków, chociaż oglądają je także dzieci młodsze, a niekiedy i sześciolatki. "Domowe Przedszkole" zyskało sobie wdzięczną widownię, uznanie i zainteresowanie rodziców, którzy oglądają je wspólnie z dziećmi.
Wszystkie scenariusze programów opracowują nauczycielki przedszkoli, a więc osoby znające zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne dzieci w wieku przedszkolnym. Twórcy programów starają się audycje systematycznie doskonalić, zabiegając o to, by możliwie najlepiej spełniały swoje zadanie. W toku okresowych analiz stwierdzono, że programy te zawierają wiele interesujących pomysłów zabaw i zajęć z dziećmi; przykładów zbliżania zjawisk życia społecznego, przyrody, kultury narodowej oraz wybranych tematów z dziedziny wychowania technicznego. (...)
W przedszkolach pracują nauczycielki o dosyć zróżnicowanych kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i stażu pracy. Bardziej doświadczone radzą sobie dobrze ze wszystkimi problemami metodycznymi, organizacyjnymi, doborem treści, pomocy dydaktycznych, literatury dziecięcej. Wiele jednak młodych nauczycielek, zwłaszcza tych, które nie posiadają wystarczającego przygotowania zawodowego, napotyka różne trudności w codziennej praktyce. Dotyczą one szczególnie przygotowania i prowadzenia ciekawych, kształcących, dostosowanych do poziomu dzieci zajęć, zabaw oraz sposobów korzystania z literatury dziecięcej, a także przygotowania i stosowania pomocy dydaktycznych.
Także dobór treści, zastosowanie najbardziej efektywnej metody pracy, aktywizowanie dzieci podczas zabaw i zajęć sprawia wielu niedoświadczonym nauczycielkom różne trudności. Głównie z myślą o nich przygotowano tę książkę. Sądzimy jednak, że i nauczycielki doświadczone, dobrze znające swój warsztat pracy, zechcą skorzystać z niektórych pomysłów i propozycji. Może staną się one inspiracją do poszukiwania własnych rozwiązań.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że przedszkola znajdują się w różnych środowiskach, a dzieci w tych placówkach mają różne umiejętności, zainteresowania i wiadomości. Wyposażenie przedszkoli w pomoce dydaktyczne, zbiory literatury dziecięcej, przybory i materiały do pracy jest także znacznie zróżnicowane. Dlatego staraliśmy się tak dobrać materiał przedstawiony w książce, aby mógł być przydatny niezależnie od warunków, w jakich istnieje przedszkole. Przedstawiamy na przykład w całości lub fragmentach trudniej dostępne wiersze, opowiadania, inscenizacje, do których nie każda nauczycielka może dotrzeć.
W innych przypadkach wspominamy utwory, które mogą być pomocne w przybliżaniu dzieciom opisanych w przykładach tematów, stwarzając jednocześnie możliwość wyboru i wprowadzania innych pozycji, jakie znajdą się w bibliotece przedszkolnej.
Podobną rolę mają spełniać wzory, rysunki lub opisy pomocy dydaktycznych. Powinny one pomóc zrozumieć intencje autorki, co jest szczególnie istotne w przykładach zajęć i zabaw kształtujących pojęcia matematyczne lub inspirujących samodzielne wykonanie potrzebnej pomocy.
Przedstawione propozycje zabaw i zajęć to przykłady, które powinny wyzwolić aktywność nauczycielek, ich pomysłowość i twórczą inwencję. Przede wszystkim jednak należy pamiętać o dzieciach, z którymi zajęcia mają być prowadzone, orientować się, czy będą w stanie zrozumieć ich treść i aktywnie w nich uczestniczyć.
Wybrane z kilkuset programów emitowanych w "Domowym Przedszkolu" przykłady, które są zaledwie ich małą cząstką, zostały zebrane w cztery grupy tematyczne.
W ten sposób powstały cztery części książki, dotyczące zainteresowań dziecka przedszkolnego, zagadnień i sytuacji, z którymi styka się ono bezpośrednio lub pośrednio, które pragnie poznać i zrozumieć. Przewodnikiem po tym ciekawym, lecz nie zawsze zrozumiałym świecie są rodzice i nauczycielka przedszkola.
Pierwsza część książki nosi tytuł "W domu i w przedszkolu", bo dom i przedszkole to najbliższe dziecku środowiska, w których spędza ono najwięcej czasu i które wywierają największy wpływ na kształtowanie się osobowości małego dziecka. (...)
W zebranych w tej części książki przykładach zabaw i zajęć ukazano życzliwość w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, konieczność utrzymywania porządku wokół siebie, troski o zabawki, znaczenie znajomości własnego Adresu i inne sprawy. Znajdują się tu także tematy typowo "przedszkolne" ciekawe zorganizowanie pierwszego dnia w przedszkolu, pożegnanie przed wakacjami, kultywowanie tradycji ludowych itp.
Druga część książki, nosząca tytuł "Świat wokół nas", ukazuje możliwość stopniowego wprowadzania dzieci w szersze środowisko, poznawania go i zrozumienia. A w tym "świecie" tyle się dzieje. Dziecko obserwuje różne zjawiska i sytuacje, stara się je zrozumieć, wyciąga wnioski, a tym samym rozwija swoje zainteresowania otaczającym je światem. Ciekawi je kraj, w którym mieszka, urządzenia techniczne, które spotyka już we własnym domu, życie przyrody. Nauczycielka, wykorzystując te zainteresowania, stara się przybliżyć dzieciom zjawiska i sytuacje z dalszego otoczenia, a poprzez ukazywanie różnych regionów kraju i piękna przyrody rozwija uczucia przywiązania oraz miłości do Ojczyzny.
Przykłady zawarte w tej części książki ułatwią to zadanie, pomogą w doborze ciekawych rozwiązań.
Trzecia część opracowania to "Spotkania z książką", bez której trudno wyobrazić sobie życie współczesnego człowieka, nawet jeśli ma on dopiero 5 czy 6 lat.
Część ta jest poświęcona kontaktom dziecka z literaturą, jej bohaterami, których losy przeżywa ono bardzo silnie, niekiedy utożsamia się z nimi, często naśladuje ich postępowanie. Pragnie być dobre jak Wesoła Ludwiczka, życzliwe jak Miś Uszatek lub dzielne jak Małgosia, co się niczego nie bała. Także baśnie wywierają duży wpływ na postawy moralne dzieci, wskazują wyraźnie na to, co dobre, a co złe, jakie postępowanie jest nagradzane, a jakie potępiane. (...)
Cytowane w tej części fragmenty wartościowych utworów literatury dziecięcej, opracowane w formie inscenizacji, dotyczą przeważnie trudno dostępnych tekstów.
Niektóre z przykładów przedstawiają możliwości zapoznawania dzieci z wybranym utworem i różne związane z tym formy dziecięcej ekspresji, inne zawierają propozycje zajęć na ten temat, z wykorzystaniem różnych tekstów literackich, co pomoże zapewne nauczycielkom w doborze przedszkolnych lektur.
Część czwarta książki, "Liczby i figury", jest nieco inna od pozostałych, bo ujmuje bardzo specyficzny zespół zagadnień, jakim jest kształtowanie pojęć matematycznych. Ponieważ opisane propozycje dotyczą głównie dzieci pięcioletnich, nie poruszono zagadnień arytmetycznych, które są przewidziane tylko dla sześciolatków.
Prawidłowe, konsekwentne i atrakcyjne uprzystępnianie dzieciom zagadnień matematycznych sprawia nauczycielkom wiele trudności. Dlatego problemy te zostały w książce szczegółowo omówione oraz potraktowane jako odrębna jej część, chociaż elementy kształtowania pojęć matematycznych występują okazjonalnie podczas różnorodnych działań dzieci. (...)
Przykłady zawarte w tej części książki to wzory kształcących zabaw i zajęć, do których wykorzystano stosunkowo proste, i w miarę możliwości gotowe, pomoce dydaktyczne. Pomysły te powinny zachęcić nauczycielki do systematycznej pracy w tej dziedzinie oraz pomóc w poszukiwaniu własnych, nowych sposobów działania.
Autorki starały się pomóc nauczycielkom przedszkoli w świadomym kierowaniu procesem rozwoju wychowanków oraz umiejętnym stymulowaniu i wyzwalaniu ich własnej aktywności. Tę rolę spełniają nie tylko przytoczone przykłady, lecz także wyjaśnienia dotyczące uzasadnienia doboru treści, sposobu jej przedstawienia, celowości zastosowanej metody. Czasem ma miejsce krótka analiza wartości wychowawczo-dydaktycznych wynikających z przedstawionego materiału, co zwiększy niewątpliwie świadomość działania i zachęci do refleksji na temat celowości takiego działania oraz uzyskiwanych efektów pracy.
We wszystkich przytoczonych w książce przykładach, niezależnie od tego, w której części się znajdują, duży nacisk położono na elementy zabawy, zaciekawienia, niespodzianki. Są to niezastąpione czynniki zwiększające zainteresowanie dzieci, aktywizujące myślenie, zachęcające do wypowiedzi i samodzielnego podejmowania różnych czynności, które bawią i uczą. (...)
Mamy nadzieję, że nauczycielki, korzystając z książki, potraktują ją przede wszystkim jako inspirację do poszukiwania własnych, ciekawych i twórczych sposobów przedstawiania dzieciom otaczającego świata. (...)"
Irena Dudzińska
Spis treści
♦ Uwagi wstępne - Irena Dudzińska
W DOMU I W PRZEDSZKOLU - Irena Dudzińska
♦ Wprowadzenie
♦ Witamy w przedszkolu
♦ Nie płacz laleczko
♦ Zimno - coraz zimniej
♦ Pomogę słabszemu
♦ Gdzie kto mieszka
♦ My się zimy nie boimy
♦ Zapraszamy do teatru
♦ Powiedział nam Bartek, że dziś tłusty czwartek
♦ Wiosenne zagadki
♦ Czerwone - zielone?
♦ Wesołe słowa
♦ Nasze mamy i my
♦ Do zobaczenia - po wakacjach!
ŚWIAT WOKÓŁ NAS - Barbara Trojanowska
♦ Wprowadzenie
♦ Ulica Śmieszna - czy to nasza ulica?
♦ Zabawy z lustrem
♦ Zabawy z cieniem
♦ Droga listu
--» Wesołe koperty
♦ Dzwoni telefon
♦ Telewizja naprawdę i na niby
♦ Metro
♦ Dlaczego balony latają - czyli o "Przygodach Nieumiałka"
--» Zapoznanie z ludkami z Kwiatowego Miasta
--» Katastrofa
♦ Z biegiem Wisły
--» U źródeł Wisły
--» Poznajemy stary Kraków
--» Warszawa - nasza stolica
--» Toruń piernikami pachnący
--» Wisła wpada do Bałtyku
SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ - Hanna Ratyńska
♦ Wprowadzenie
♦ Krasnal Hałabala wśród dzieci
♦ Utwory Anny Świrszczyńskiej w dziecięcych zabawach
--» O Małgosi, co się niczego nie bała
--» Pimpuś
--» Smok z kalosza
--» Ulica ma cztery rogi
♦ Babie lato
♦ Historia jednej srebrnej kropli
♦ W kręgu baśni
♦ Moje książeczki - nasze książeczki
--» Spotkanie z wróżką Nadzieją
--» Zabawy z zaczarowanym jabłkiem
♦ Malarz i szczęśliwy motyl
♦ Wiosna w książkach i w przyrodzie
--» Przyjaźń z czarnym kosem
--» Księżniczka kwiatów
POZNAJEMY LICZBY I FIGURY - Teresa Fiutowska
♦ Wprowadzenie
♦ Jedna gruszka, dwa jabłuszka, ani jednej śliwki
♦ Trzy pociągi i trzy dymy
--» Bałwanków było trzy
♦ Koziołek ma dwa rogi, ale cztery nogi
--» Daj leszczyno cztery orzechy
--» Cztery piosenki strumyka
--» Odjeżdża autobus numer cztery
♦ Było cztery, a jest pięć
--» Dwa duże i trzy małe bałwanki
--» Balon ma kropeczek pięć, a my liczyć mamy chęć
--» Pięć słoni
--» A w koszyku pięć rydzyków
--» Na którym obrazku jest pięć kaczek
--» Skocz pięć razy, gdy masz chęć
♦ Sześć kaczątek płynie gęsiego
--» Trzy z lewej i trzy z prawej strony
--» Jak wygląda szósta kaczuszka?
--» Co krasnal Hałabała ma na szóstej półce?
--» Konkurs na sześć pudełek
--» Sześć zwierzątek w glinianym dzbanku
♦ Na Antarktydzie siedem pingwinów idzie
--» Weź o jeden więcej niż sześć
--» Siedem motyli barwnych jak tęcza
--» Cztery krótkie i trzy długie kroki
--» Siedem babek z piasku
♦ Co zima robiła przez cały tydzień?
♦ Czarodziejskie figury
--» Koła i kółka
--» Kwadrat - to dziwna figura
--» Trójkątna bajka
--» Znamy różne prostokąty
--» Fik-mik - pajacyk z figur
--» W której ręce złota kula?
--» Zabawy sześcienną kostką
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657 [zasłonięte]115-24, REGON: 260 [zasłonięte]547
Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
|