Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

STO LAT SZTUKI BELGIJSKIEJ I 1935 LAMBOTTE TPSP

02-07-2012, 18:05
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 19.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2442798308
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 03-07-2012 19:56:33
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
STO LAT SZTUKI BELGIJSKIEJ STYCZEŃ 1935



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)


AUTOR -
PRACA ZBIOROWA

PAUL LAMBOTTE


WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH TPSP, KRAKÓW 1935
WYDANIE - 1
NAKŁAD - ??? EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, MIĘKKA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 20
WYMIARY - 21 x 15 x 0,2 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,039 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
NIE ZAWIERA


KOSZT WYSYŁKI -
8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI, DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI.

ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU. (PREFEROWANYM JĘZYKIEM KONTAKTU POZA OCZYWIŚCIE POLSKIM JEST ANGIELSKI, MOŻNA OCZYWIŚCIE PRÓBOWAĆ KONTAKTU W SWOIM JĘZYKU NATYWNYM.)

I AGREE to SEND ITEMS ABROAD. The COST of DISPATCHING In SUCH CASE, IS ESTABLISH ACCORDING TO PRICE-LIST of POLISH POST OFFICE SEVERALLY And it IS DEPENDENT FROM WEIGHT of OBJECT. ( The PREFERRED LANGUAGE of CONTACT WITHOUT MENTIONING POLISH IS ENGLISH, BUT YOU CAN OBVIOUSLY TRY TO CONTACT ME IN YOUR NATIVE LANGUAGE.)


DODATKOWE INFORMACJE - W PRZYPADKU UŻYWANIA PRZEGLĄDARKI FIREFOX MOŻE WYSTĄPIĆ BŁĄD W POSTACI BRAKU CZĘŚCI TEKSTU LUB ZDJĘĆ, NIESTETY NARAZIE JEDYNYM ROZWIĄZANIEM JAKIE MOGĘ ZAPROPONOWAĆ TO UŻYCIE INTERNET EXPLORERA LUB WYSZUKIWARKI "OPERA", Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA NIEDOGODNOŚCI.
PRZY OKAZJI PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.



SPIS TREŚCI LUB/I OPIS -

STO LAT
SZTUKI BELGIJSKIEJ
STYCZEŃ 1935
TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE, PLAC SZCZEPAŃSKI 4
POD WYSOKIM PROTEKTORATEM
PANA PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ
IGNACEGO MOŚCICKIEGO
PREZYDJUM KOMITETU HONOROWEGO
JÓZEF BECK
MINISTER SPRAW ZAGRANICZNYCH
WACŁAW JĘDRZEJEWICZ MINISTER W. R. i O. P.
HENRI JASPAR
MINISTER SPRAW ZAORAN. BELOJ1
G. MAISTRIAU MINISTER OŚWIECENIA PUBL. BELOJI
V-HR. JAQUES DAVIGNON
MINISTER PEŁNOMOCNY POSEŁ BELGIJSKI W POLSCE
KOMITET HONOROWY DR. MIKOŁAJ KWAŚNIEWSKI
WOJEWODA KRAKOWSKI
GEN. BRYG. JERZY ŁUCZYŃSKI
DOWÓDCA D. O. K. KRAKÓW
PROF. DR. STANISŁAW WRÓBLEWSKI PREZES POLSKIEJ AKADEMJI UMIEJĘTN.
PROF. DR. STANISŁAW MAZIARSKI REKTOR UN.WERSYTETU JAGIELL
PROF. WOJCIECH WEISS
REKTOR AKADEMJI SZTUK PIĘKNYCH
DR. MIECZYSŁAW KAPLICKI PREZYDENT MIASTA KRAKOWA
WYSTAWĘ ORGANIZOWAŁ
PAUL LAMBOTTE
KOM.SARZ RZĄDU BELGIJSKIEGO HON. DYR. GEN. SZTUK PIĘKNYCH
STO LAT SZTUKI BELGIJSKIEJ 1835—1934




Istotnym celem tej wystawy jest dać poznać lepiej ogółowi polskiemu wspaniałą Szkołę Belgijską z drugiej połowy ubiegłego stulecia, - szkołę, do której należące dzieła zbyt rzadko były dotąd pokazywane poza granicami Belgji. Organizatorzy wystawy postawili sobie również za zadanie pokazać zbiór najbardziej charakterystycznych prac wybitnych artystów współczesnych - malarzy, rzeźbiarzy, grafików, i przyczynić się tą drogą do wzmożenia prestiżu kultury i sztuki belgijskiej zagranicą. Reasumując: wystawa niniejsza stanowi wybór naj-celniej szych prac trzech ostatnich pokoleń artystów belgijskich.
Większość dzieł tu zgromadzonych należy do zbiorów prywatnych Króla Belgów, do największych Muzeów krajowych oraz licznych zbieraczy prywatnych.
Wystawa obejmuje okres od zaczątków klasy-cyzmu do kierunków najbardziej nowoczesnych, reprezentowanych przez Mistrzów o ustalonej i znanej odrębności artystycznej.
Śledząc bieg rozwojowy sposobów ekspresji w sztuce, niepodobna wyodrębnić ściśle danego okresu, bez uwzględnienia wpływu okresów poprzedzających i późniejszych. Współczesna szkoła belgijska posiada pełną sławy i blasku tradycję. Na ziemiach
stanowiących dzisiejszą Belgję, malarstwu przypadły w udziale okresy wielkiej świetności, — szczególnie w wieku XV i XVII-ym, a także i w XIX-ym. Rozkwit XV wieku rozciąga się na pierwszą połowę wieku XVI-go, rozkwit zaś sztuki wieku XIX na początek wieku XX-go.
Czyż trzeba przypominać nazwiska Van Eyck"a, Rogera van der Weyden, Hugona van der Goes, Thierry!ego Bouts, H. Memling"a — z okresu prymitywów szkoły flamandzkiej w Gandawie i Bru-ges; — Quentin Matsys(a w Louvain, później w Ant-werpji, P. BruegheFa w Brukseli; — a wreszcie P. Rubens(a, A. Van Dyck"a, J. Jordaens"a, A. Brau-wer"a, C. de Vos"a, Suttenmans?a, Dawida Teniers"a, J. Fyfa — i wielu innych, uosabiających świetność sztuki antwerpskiej XVII-go wieku.
Artyści belgijscy — dziedzice owych tradycyj, po zmierzchu sztuki, jaki nastąpił pod koniec wieku XVIII-go, — wraz z poprawą warunków politycznych i ekonomicznych, nadali nowy rozpęd swoim pracom. Z biegiem czasu zaznaczyły się wyraźnie różnorakie wpływy wzajemne. Flandrja z Italją wymieniły między sobą owoce wysiłków twórczych. Promieniowanie szkoły flamandzkiej rozciągnęło się na długo na sztukę całej Europy, później zaś rozwinęły się i utrwaliły ścisłe związki estetyczne pomiędzy Belgją a Francją. Franciszek Navez, pierwszy z malarzy belgijskich po roku 1830-ym, zawdzięcza wiedzę swą naukom Ludwika David"a, wygnańca francuskiego, osiadłego w Brukseli. Studja swoje kontynuował następnie w Rzymie, i w całej wreszcie Italji. Znany dawniej prze-
ważnie jako twórca kompozycyj religijnych i mitologicznych, jest on dziś szczególnie ceniony za świetne portrety godne Ingres"a, także ucznia Da-vid"a, a swego konkurenta i przyjaciela.
Ludwik Gallait, autor kompozycyj historycznych, idzie w jego ślady, podczas gdy Baron Henryk Leys czerpie natchnienie z dzieł Holbein"a i Cranaclfa. Niebawem jednak nowa tendencja zaczyna panować w sztuce, kieruje ją ku realizmowi: E. Smits, A. Stevens, L. Dubois, E. Agneessens, L. de Winne, X. Mellery, Ch. Degroux, świetny H. de Braekeleer — prowadzą nas już wprost do C. Meu-nier"a, malarza i rzeźbiarza, którego genjusz ceniony jest powszechnie.
Pejzażyści H. Boulanger, J. Degreef, G. Vogelis, maryniści P. J. Clays, L. Artan, malarze zwierząt J. Stevens, A. Verwee, J. Stobberts, — dbają o fakturę, kolor, malarskość.
Szkołę impresjonistyczną stanowią E. Claus, A. J. Heymans, A. Baertsoen. Młodzi przedwcześnie zgaśli malarze, H. Evenepoel, R. Wouters, (ten ostatni zarazem malarz i rzeźbiarz), mają zaledwie czas zaznaczyć swoją wybitną indywidualność w sztuce.
E. Wauters jest zarazem malarzem historycznym i portrecistą.
Dalszy ciąg różnokierunkowej ewolucji wprowadza na widownię nazwiska takie, jak: F. Khnopff, T. Van Rysselberghe, A. Oleffe, L. Frederic, A. Ras-senfosse, E. Laermans...
Baron J. Ensor, mistrz z Ostendy, wywiera (jako prekursor) wpływ wybitny nietylko na malarstwo
...




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI