Stery CLOUD F4
Wysokiej klasy stery w standardzie 1,5 cala oparte na łożyskach maszynowych. Do widelców z rurą sterową 1.1/8 cala. Wykonane z dwóch rodzajów aluminium, miski wykonane z al 6061 natomiast bieżnia wykonana z al 7075
Waga realna: 127g (łożyska, miski, bieżnia dolna, kapa górna orazklin)
- Waga kompletnych sterów: 148g (wraz z gwiazdką, kapslem, śrubą i zaślepką)
- Materiał misek: aluminium 6061 obrabiane CNC
- Rozmiar obu misek: 1,5''
- Do ram z główką (średnica wew. główki ramy) 49,7mm
- Łożyska maszynowe uszczelniane PT-R412
- Logo naniesione laserowo
- Zastosowanie: XC MTB Enduro
Podstawowe informacje dotyczące sterów rowerowych:
A-Head czy gwintowane?
W rowerach stosowane są dwa systemy, dzięki którym możliwe jest skręcanie przedniego koła: A-Head i nakręcane na gwint. Jeśli rura sterowa widelca na całej długości jest gładka wymaga sterów A-Head i takiegoż mostka. Widelec z rurą gwintowaną przeznaczony jest do sterów skręcanych i mostka mocowanego na tzw. „duszę” (element rozporowy wsadzany do rury sterowej). Wszelkie modyfikacje tych systemów są niebezpieczne dla roweru i kolarza.
Średnice główki ramy
Rama do sterów jednocalowych ma główkę o średnicy wewnętrznej wynoszącej 30.2 mm (+/- 0.2 mm); do sterów 1 i 1/8” - 34.0 mm (+/- 0.2 mm). W rowerach do „ciężkich” dyscyplin coraz popularniejszy staje się standard 1.5” o powiększonej średnicy łożysk, gdzie główka ramy ma średnicę 49.6 mm a rura sterowa 38.1 mm. Najnowszym pomysłem jest łączenie w jednym rowerze łożysk o dwóch rozmiarach: 1 i 1/8” u góry i 1,5” u dołu. My za standardowe przyjęliśmy stery 1 i 1/8” i tylko inne dostępne rozmiary oznaczamy ikonami.
Zintegrowane i półzintegrowane
Niektóre główki ramy przystosowane są do tzw. sterów zintegrowanych, czyli takich, które pozbawione są misek wciśniętych w ramę. W tym rozwiązaniu łożyska maszynowe są osadzone bezpośrednio w główce ramy. Stery półzintegrowane (tzw. wewnętrzne) mają pomocnicze miski płytko osadzone w środku główki ramy.
Wysokość kołnierzy szalek
W przypadku szalek sterowych im więcej ich kołnierza wpuszczone jest w ramę tym lepiej. Takie stery są trwalsze i bardziej odporne, ale cięższe.
Wysokość zestawu sterowego
W zależności od konstrukcji i zastosowanych łożysk zestawy sterów różnią się wysokością. Ma to niewielki wpływ na sposób prowadzenia roweru, bo tylko nieznacznie zmienia jego ukątowanie. Natomiast przy wymianie sterów zmierz długość rury sterowej widelca i sprawdź czy nowe stery nie okażą się za wysokie.
Łożyska
Stery obracają się na różnego rodzaju łożyskach. Dominują łożyska w wieńcach. Łożyska kulkowe dość dobrze znoszą obciążenia w różnych płaszczyznach i dlatego są tak popularne w zestawach sterowych. Łożyska wałeczkowe i igłowe potrafią sprostać znacznie większym obciążeniom, ale tylko jeżeli występują one w płaszczyźnie poprzecznej sterów. Jest to powodem, dla którego często spotyka się dwa rodzaje łożysk w jednym zestawie sterowym. Łożyska muszą być dobrze uszczelnione, żeby płynnie się obracały nawet po bardzo błotnistej jesieni. Stery na klasycznych wieńcach powinny być bezwzględnie zaopatrzone w dobrej jakości uszczelnienie. Niektórzy producenci w wysokiej jakości sterach stosują uszczelnienia labiryntowe. Zaletą tego typu sterów jest bardzo łatwa konserwacja, która nie nastręcza kłopotów nawet przeciętnie uzdolnionemu mechanikowi. Łożyska maszynowe spotykane w droższych i bardziej prestiżowych kompletach sterowych są uszczelnione przez producenta. Jeżeli wytwórca sterów dodatkowo zaopatrzy je w labirynt lub „O-ring” powstaną stery nie do zdarcia. Od niedawna w rowerach stosowane są łożyska ceramiczne. Mogą być całoceramiczne lub hybrydowe. W tych pierwszych i bieżnie, i kulki są wykonane z materiałów ceramicznych (azotek krzemu, dwutlenek cyrkonu). W hybrydowych tylko kulki są ceramiczne. Elementy ceramiczne są przy znacznie niższej masie dużo wytrzymalsze na ścieranie i zużycie
Jesteśmy producentem części marki Cloud, zapraszamy do odwiedzania naszej strony www.bluepill.pl
Nasze części staramy się tak projektować, aby uzyskać jak najlepszy stosunek jakości do ceny.
Starannie dobieramy parametry materiału, wszelkie detale techniczne oraz grafikę tak aby nasze części były coraz lepsze.
Marka Cloud jest widoczna na polskiej scenie m.in. za sprawą sponsorowanych przez nas zawodników, którzy dostarczają nam cennych uwag dotyczących naszych produktów.
tel. kontaktowy 609 [zasłonięte] 191