Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sterownik silnika krokowego 7,8A CNC

21-01-2012, 16:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 255 zł     
Użytkownik zelrp
numer aukcji: 2052258114
Miejscowość Bielsko Biała
Wyświetleń: 156   
Koniec: 26-01-2012 11:18:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam.

Na tej aukcji bipolarny dwufazowy sterownik silnika krokowego do 7,8A.

Sterownik jest wyposażony w najbardziej użyteczne wartości podziału mikrokrokowego w zastosowaniach CNC, gdzie maksymalna częstotliwość sygnału kroku
zawiera się w przedziale 25 do 100kHz czyli 25000 - 100000 imp. kroku/s 
(wszystkie programy CNC pracujące przez port LPT, kontrolery via USB - opracowania polskie czy też kontroler współpracujący z programem CNCGraf).


Podział wynosi 1/8, 1/10, 1/16, 1/20 (odpowiednio 1600, 2000, 3200, 4000 kroków na obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia).
Co można uzyskać nietrudno obliczyć, np. jeżeli założyć, że Mach3 może w miarę stabilnie generować impulsy kroku o częstotliwości do 75kHz
a sterownik jest ustawiony na podział 1/20 to maksymalna potencjalnie możliwa do uzyskania prędkość obrotowa wyniesie 75000 / 4000 = 18,75 obr/s czyli 1125 obr/min.
Przy podziale np. 1/32 wynik to 75000 / 6400 = ok. 11,72 obr/s,  przy 1/64  już tylko 5,86 obr/s   itd.
To wyliczenie może być odpowiedzią na zadawane czasem pytanie: co w takim przeciętnym zastosowaniu daje podział np. 1/128 czy też 1/256.


Pozostałe cechy sterownika:

- prąd silnika ustawiany w zakresie 3,3 do 7,8A co 0,3A
- napięcie zasilania 20 do 90V, po przekroczeniu 95V sterownik wyłącza prąd silnika
- optoizolowane wejścia krok,  kierunek, "luz"
- automatyczna redukcja prądu po zatrzymaniu silnika na dłużej niż 1s
- wymiary obudowy 118 x 100 x 38 mm

Zabudowany sterownik wymaga wymuszonego przepływu powietrza (np wspólny wentylator dla 3 sterowników).


Potencjometr (obok złącza zasilania/silnika) służy do kompensacji rezonansów w podstawowym regionie rezonansowym zakresu niskich prędkości (okolice 1 obr/s). 
W przypadku niektórych większych silników chińskich możliwość regulacji niemal bezcenna - więcej przy końcu opisu.

Sterownik zapewnia dobre zachowanie silników przy wysokich prędkościach obrotowych (znikome interferencje).

Napięcie zasilające sterownik [V] biorąc jako kryterium nagrzewanie silnika można oszacować z empirycznej zależności:
pierwiastek kwadratowy z indukcyjności uzwojenia fazy silnika (w mH) pomnożonej przez 32 (dla silników o wymiarze kołnierza 86 x 86 mm).
Przy pracy wyłącznie niskoobrotowej napięcie zasilające może być niższe.


Sterownik jest polski.
Gwarancja 12 miesięcy. Pełny serwis pogwarancyjny. Wsparcie techniczne.
[zasłonięte]@poczta.onet.pl     33 [zasłonięte] 25

Nie jestem płatnikiem VAT - wystawiam "zwykłe" rachunki.

 

Nieco na temat rezonansów w zakresie niskich prędkości:
Wyróżnia się 3 podstawowe regiony rezonansowe w tym zakresie: okolice 1, 2. 4 obr/s (+/- 25%).
Poziom rezonansów a co za tym idzie wibracji jest wypadkową cech silnika (jakość projektu i wykonania obwodu magnetycznego) 
oraz sterownika (stopień deformacji kształtu
 prądu w tym zakresie prędkości).
Właściwie większość sterowników obecnych na naszym rynku zachowuje się  pod tym względem miernie, niektóre wręcz fatalnie.
Zjawisko istotne szczególnie w przypadku silników większych


Dla silnika 86H[zasłonięte]156-55B (86x86mm  12Nm  7,8A  8 przewodowy-połączenie równoległe-5,1mH) napięcie zasilania dla sterownika wyliczone 
według
podanej wcześniej zależności daje około 72V, przy długich połączeniach można tę wartość nieco zwiększyć. 

Ten silnik (i niektóre inne dalekowschodnie 8 przewodowe) ma niemiłą cechę - dołączony do sterownika generującego przy niskich prędkościach
dokładne prądy sinusoidalne bez możliwości korekcji wytwarza ponadprzeciętne wibracje w okolicach 0,75 obr/s. 
Po dołączeniu silnika do sterownika z tej aukcji: wibracje przy 1,5 obr.s nieco większe jak przy wykorzystaniu obecnie produkowanej wersji M880A, 
ale wibracje przy 0,75 obr/s  po regulacji mogą być wyraźnie mniejsze. Przy 3 obr/s nie ma problemów.


Raczej nie polecam do tego sterownika silników z uzwojeniami o indukcyjności powyżej 6mH,  chyba że jest to zastosowanie niskoobrotowe.
Silniki nawinięte do zastosowań typowo wysokoobrotowych można krótko scharakteryzować "więcej amperów niż niutonometrów" 
(albo chociaż porównywalna wartość liczbowa obu parametrów).