Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sterownik silnika krokowego 3 osie 3A 50V CNC

31-07-2012, 22:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 389 zł      Najwyzsza cena licytacji: 389 zł     
Użytkownik zelrp
numer aukcji: 2444807592
Miejscowość Bielsko Biała
Kupiono sztuk: 4    Licytowało: 4    Wyświetleń: 190   
Koniec: 05-07-2012 17:24:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam.


Przedmiotem aukcji jest 3 osiowy sterownik silników krokowych (oznaczenie modelu E5030X3).
W module są zintegrowane: układ współpracy z portem LPT, drivery dla 3 silników oraz elementy zasilacza (mostek prostowniczy,. kondensatory filtrujące, bezpieczniki)
Nie ma potrzeby budowania ani kupowania zasilacza -
wymagane dołączenie jedynie transformatora.


Dla silników o prądzie do 3A moduł może zastąpić: 3 pojedyncze sterowniki (o napięciu zasilającym do 50V)

+ "płytę główną" + zasilacz / zasilacze. Ilość przewodów jest przy tym zredukowana do minimum.


Konstrukcja nie ma nic wspólnego z TB6560.

Oferowany sterownik posiada stopnie końcowe z dyskretnymi tranzystorami MOSFET (3 x 8 szt.), dopuszczające napięcie zasilające do 50V

Wyższe napięcie zasilające wpływa bezpośrednio na podniesienie charakterystyki momentu silników w zakresie wyższych prędkości obrotowych.

Kultura pracy silników rozumiana jako poziom interferencji i rezonansów/wibracji w całym zakresie prędkości obrotowej:

- dla prędkości niskich właściwie niewiele ustępuje tej uzyskiwanej przy użyciu np. obecnie produkowanej wersji M542 (v2.0) (przy takich samych ustawieniach)

- dla prędkości średnich i wysokich jest chyba nawet lepsza.


Sterownik jest wyposażony w najbardziej użyteczne wartości podziału mikrokrokowego dla sterowania z wykorzystaniem np portu LPT.

Na przykład: Mach3 kernel speed ustawione na 65kHz, podział mikrokrokowy 1/16 (3200 kroków/obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia):
maks. potencjalnie możliwa do uzyskania
prędkość obrotowa wyniesie 65000/3200 = około 20 obr/s = 1200 obr/min

Nietrudno zauważyć, że wyższy podział mikrokrokowy dałby w efekcie spadek maksymalnej prędkości obrotowej.


Cechy sterownika:
- podział mikrokrokowy 1/5, 1/8, 1/10, 1/16
(1000, 1600, 2000, 3200 kroków/obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia)
(2000, 3200, 4000, 6400 kroków/obrót dla silnika 0,9 stopnia)
- prądy silników ustawiane w zakresie 1,25 do 3,0 A co 0,25A
- automatyczna redukcja prądu silników po zatrzymaniu na dlużej niż 1s
- pełna optoizolacja między komputerem a układami sterownika
- 5 wejść
- 2 wyjścia przekaźnikowe (przekaźniki 10A prod. OMRON + układy gasików RC)
- układ pompy ładunkowej (charge pump)
- zabezpieczenie w przypadku zwarcia wyjścia do masy, w obrębie fazy, między fazami
- zintegrowany stabilizator 24V umożliwiający zasilanie np. czujników indukcyjnych
- maksymalne napięcie zasilania (na kondensatorach filtrujących) 50V dc ( maks. napięcie wtórne transformatora. ok. 34V rms)

- kondensatory filtrujące zasilanie: łącznie 15000uF/50V, indywidualne bezpiecznki dla drivera każdej osi
- wymiary 95 (+ wtyczki 13mm) x 195mm, wysokość około. 45mm

Sterownik ma zamontowany wysokiej jakości wentylator z łożyskowaniem kulkowym.

Jest możliwość regulacji prędkości obrotowej wentylatora.

Aluminiowy element rozprasza ciepło także z mostka prostowniczego.

Na fotografii złącze typu męskiego do kabla LPT / kontrolera Na życzenie złącze typu żeńskiego.


Prądy silników i podział mikrokrokowy są ustawiane przy użyciu przełączników dipswitch niezależnie dla każdej osi.
Obok przełączników znajdują się potencjometry umozliwiające kompensację rezonansów/wibracji w podstawowym regionie rezonansowym
zakresu niskich prędkości - okolice 1 obr/s


Przyporządkowanie sygnalów do pinów portu LPT:
2 do 9 - krok i kierunek X Y Z

1 i 14 - przekaźniki
10, 11, 12, 13, 15 - wejścia, nr 10 dedykowany dla ESTOP, pozostałe - np. czujiniki bazowania
17 - charge pump/enable

Zamiast czujników stykowych do modułu można dołączyć czujniki elektroniczne, np. indukcyjne - typu PNP dla sygnałów odczytywanych na pinach 11,12,13 LPT,
PNP albo NPN dla pinu nr15.


Rodzaj sygnału zezwalającego na załączanie przekaźników (z pinu nr 17) jest ustawiany przy pomocy zworki.
Możliwe są ustawienia: zawsze zezwolone, pompa ładunkowa, enable=0 albo enable=1
Układ pompy ładunkowej (charge pump) przy wspołpracy z programem mającym taką funkcję (np. Mach) eliminuje przypadkowe załączanie przekaźników
przy starcie/restarcie komputera, jeżeli zasilanie sterownika jest w tym czasie włączone.
Opcja enable=0 albo =1 może zostać wykorzystana np. przy współpracy z kontrolerem ruchu via USB.
Dodatkowe zworki umożliwiają konfigurację:
- użycie sygnału zezwolenia dla przekaźników do załączania prądu silników
- wyłączanie prądu silników po rozwarciu obwodu ESTOP.


Na postoju efekty akustyczne (szum, pisk - przypadłość niejednego sterownika) są słyszalne właściwie dopiero po przylożeniu silników do ucha.


Dla 3 silników ok. 2,0 Nm 2,8A do zasilania modułu można użyć transformatora toroidalnego np. z www.toroidy.pl 230/32V 150-200VA

(co da na kondensatorach filtrujących ok. 44-45V dc).

Napięcie transformatora wymagane dla uruchomienia sterownika: minimum 16V

Napięcie transformatora dla uzyskania stabilnego napięcia pomocniczego(24V): min. 21V

Do sterownika można dołączyć silniki 4, 6, 8 przewodowe.


Gwarancja 12 miesięcy. Pełny serwis pogwarancyjny. Wsparcie techniczne.
Nie jestem płatnikiem VAT - wystawiam "zwykłe" rachunki.
[zasłonięte]@poczta.onet.pl
338[zasłonięte]825