Witam.
Przedmiotem aukcji jest 3 osiowy sterownik silników krokowych (oznaczenie modelu E5030X3).W module są zintegrowane: układ współpracy z portem LPT, drivery dla 3 silników oraz elementy zasilacza (mostek prostowniczy,. kondensatory filtrujące, bezpieczniki) Nie ma potrzeby budowania ani kupowania zasilacza - wymagane dołączenie jedynie transformatora.
Dla silników o prądzie do 3A moduł może zastąpić: 3 pojedyncze sterowniki (o napięciu zasilającym do 50V)
+ "płytę główną" + zasilacz / zasilacze. Ilość przewodów jest przy tym zredukowana do minimum.
Konstrukcja nie ma nic wspólnego z TB6560.
Oferowany sterownik posiada stopnie końcowe z dyskretnymi tranzystorami MOSFET (3 x 8 szt.), dopuszczające napięcie zasilające do 50V
Wyższe napięcie zasilające wpływa bezpośrednio na podniesienie charakterystyki momentu silników w zakresie wyższych prędkości obrotowych.
Kultura pracy silników rozumiana jako poziom interferencji i rezonansów/wibracji w całym zakresie prędkości obrotowej:
- dla prędkości niskich właściwie niewiele ustępuje tej uzyskiwanej przy użyciu np. obecnie produkowanej wersji M542 (v2.0) (przy takich samych ustawieniach)
- dla prędkości średnich i wysokich jest chyba nawet lepsza.
Sterownik jest wyposażony w najbardziej użyteczne wartości podziału mikrokrokowego dla sterowania z wykorzystaniem np portu LPT.
Na przykład: Mach3 kernel speed ustawione na 65kHz, podział mikrokrokowy 1/16 (3200 kroków/obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia):maks. potencjalnie możliwa do uzyskania prędkość obrotowa wyniesie 65000/3200 = około 20 obr/s = 1200 obr/min
Nietrudno zauważyć, że wyższy podział mikrokrokowy dałby w efekcie spadek maksymalnej prędkości obrotowej.
Cechy sterownika:- podział mikrokrokowy 1/5, 1/8, 1/10, 1/16 (1000, 1600, 2000, 3200 kroków/obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia)(2000, 3200, 4000, 6400 kroków/obrót dla silnika 0,9 stopnia)- prądy silników ustawiane w zakresie 1,25 do 3,0 A co 0,25A- automatyczna redukcja prądu silników po zatrzymaniu na dlużej niż 1s- pełna optoizolacja między komputerem a układami sterownika- 5 wejść- 2 wyjścia przekaźnikowe (przekaźniki 10A prod. OMRON + układy gasików RC)- układ pompy ładunkowej (charge pump)- zabezpieczenie w przypadku zwarcia wyjścia do masy, w obrębie fazy, między fazami- zintegrowany stabilizator 24V umożliwiający zasilanie np. czujników indukcyjnych- maksymalne napięcie zasilania (na kondensatorach filtrujących) 50V dc ( maks. napięcie wtórne transformatora. ok. 34V rms)
- kondensatory filtrujące zasilanie: łącznie 15000uF/50V, indywidualne bezpiecznki dla drivera każdej osi- wymiary 95 (+ wtyczki 13mm) x 195mm, wysokość około. 45mm
Sterownik ma zamontowany wysokiej jakości wentylator z łożyskowaniem kulkowym.
Jest możliwość regulacji prędkości obrotowej wentylatora.
Aluminiowy element rozprasza ciepło także z mostka prostowniczego.
Na fotografii złącze typu męskiego do kabla LPT / kontrolera Na życzenie złącze typu żeńskiego.
Prądy silników i podział mikrokrokowy są ustawiane przy użyciu przełączników dipswitch niezależnie dla każdej osi.Obok przełączników znajdują się potencjometry umozliwiające kompensację rezonansów/wibracji w podstawowym regionie rezonansowymzakresu niskich prędkości - okolice 1 obr/s
Przyporządkowanie sygnalów do pinów portu LPT:2 do 9 - krok i kierunek X Y Z
1 i 14 - przekaźniki10, 11, 12, 13, 15 - wejścia, nr 10 dedykowany dla ESTOP, pozostałe - np. czujiniki bazowania17 - charge pump/enable
Zamiast czujników stykowych do modułu można dołączyć czujniki elektroniczne, np. indukcyjne - typu PNP dla sygnałów odczytywanych na pinach 11,12,13 LPT, PNP albo NPN dla pinu nr15.
Rodzaj sygnału zezwalającego na załączanie przekaźników (z pinu nr 17) jest ustawiany przy pomocy zworki.Możliwe są ustawienia: zawsze zezwolone, pompa ładunkowa, enable=0 albo enable=1Układ pompy ładunkowej (charge pump) przy wspołpracy z programem mającym taką funkcję (np. Mach) eliminuje przypadkowe załączanie przekaźnikówprzy starcie/restarcie komputera, jeżeli zasilanie sterownika jest w tym czasie włączone.Opcja enable=0 albo =1 może zostać wykorzystana np. przy współpracy z kontrolerem ruchu via USB.Dodatkowe zworki umożliwiają konfigurację:- użycie sygnału zezwolenia dla przekaźników do załączania prądu silników - wyłączanie prądu silników po rozwarciu obwodu ESTOP.
Na postoju efekty akustyczne (szum, pisk - przypadłość niejednego sterownika) są słyszalne właściwie dopiero po przylożeniu silników do ucha.
Dla 3 silników ok. 2,0 Nm 2,8A do zasilania modułu można użyć transformatora toroidalnego np. z www.toroidy.pl 230/32V 150-200VA
(co da na kondensatorach filtrujących ok. 44-45V dc).
Napięcie transformatora wymagane dla uruchomienia sterownika: minimum 16V
Napięcie transformatora dla uzyskania stabilnego napięcia pomocniczego(24V): min. 21V
Do sterownika można dołączyć silniki 4, 6, 8 przewodowe.
Gwarancja 12 miesięcy. Pełny serwis pogwarancyjny. Wsparcie techniczne.Nie jestem płatnikiem VAT - wystawiam "zwykłe" rachunki.[zasłonięte]@poczta.onet.pl 338[zasłonięte]825