[zasłonięte]@gmail.com
506[zasłonięte]282
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961
Sterownik 24-48V 16A 6 mosfet STP80NF70
Jest to sterownik, kontroler do silników BLDC czyli tych, które używamy w rowerach elektrycznych - bezszczotkowe silniki elektryczne trójfazowe.
Te sterowniki są najlepsze do użytku z mniejszymi silnikami o mocy 150-400W. Moim zdaniem większe silniki o mocy 500W i więcej typu MAC lub Nine Continent 9c800 zasługują na większy sterownik 9 lub 12 tranzystorowy.
Co ciekawsze funkcje:
- odzysk energii o mocy 4A przy naciśnięciu klamki hamulca
- obsługa 3 stopniowego reduktora przyśpiesznika
- obsługa Pedal Assist System (PAS, Pedelec)
Sterownik posiada 6 tranzystorów 80NF70 o oporze prądu 8,2mOhm. Maksymalne napięcie dla tranzystorów wynosi 68V. Obecnie powszechnie można spotkać sterowniki z tranzystorami 75NF75 o oporze 11,3mOhm które to pracują aż do napięcia 75V dzięki czemu mogą obsłużyć baterię np.65V, ale tranzystory 80NF70 posiadają większą przepustowość i niższy opór dzięki czemu są lepsze do rowerów z baterią do 60V. Raczej każdy kto by chciał skonstruować rower na więcej niż 48V użyłby większych sterowników np. 12 mos, stąd idea montowania 75NF75 w małych sterownikach jest bezcelowa.
Sterownik ma 7 wyjść:
- standardowe czujniki halotronowe. Zakończone są małym, czarnym, wtykiem
5 kabelków (kolory prawie tęczy): czerwony +5V, żółty, zielony, niebieski, czarny -5V
- trzy kable fazowe: żółty, zielony i niebieski, zakończone okrągłym wtykiem
- kable zasilania: czerwony i czarny zakończone kwadratowym wtykiem andersena PP45.
- dwa kable dwupinowe 2x2 (żółty i czarny) dla hamulców z czujnikiem, aby w momencie naciśnięcia hamulca nie płynął prąd. Dodatkowo przy zwarciu tych kabelków następuje odzysk energii, czyli hamowanie silnikiem o mocy 4A.
- dwa kable 3 i 2 pinowe. Trójpinowy służy do podłączenia uniwersalnego zwykłego przyśpiesznika bez wskaźnika stanu naładowania baterii, 2 pinowy służy do przyśpieszników z diodowym wskaźnikiem i przyciskiem ON/OFF.
Do 2 pinowego wtyku można podłączyć przycisk ON/OFF
Jeśli ktoś nie podłącza kabeleka 2 pin to należy pamiętać aby go zewrzeć aby kontroler działał, on jest odpowiedzialny za przycisk ON/OFF.
- 3 kabelki w wtyku 4 pinowym, czerwony, czarny, niebieski, pusty. Służy do podłączania trójbiegowego ogranicznika prędkości. Są 3 biegi. I bieg to 33% mocy, II bieg 66% III bieg 100% mocy sterownika. Przydatne ustrojstwo gdy używa się 48V baterii i gdy zależy nam na płynnej jeździe przy niższej prędkości np. w tłumie.
- 3 kabelki w wtyku 3pinowym, czerwony, niebieski, czarny.
Służy do podłączenia PAS pedal assist system. PAS składa się z plastikowego krążka z wtopionymi w środku magnesami oraz czujnika halotronowego. Krążek zakłada się na oś suportu przy korbie z pedałami. Czujnik zakłada się obok, tak aby kręcąc pedałami magnesy przesuwały się tuż obok czujnika.
Tak wzbudzony czujnik wysyła sygnały o określonej częstotliwości do sterownika co uruchamia odpowiednią moc silnika. Dzięki temu nie trzeba naciskać manetki i rower sam jedzie.
Osobiście nie lubię PAS gdyż mam te szczęście że uruchamia mi się zazwyczaj w momentach zupełnie niechcianych, np. na chodniku w tłumie lub gdy skręcam po wąskich ścieżkach. Dodatkowo PAS nie wyłącza się od razu a dopiero po około 0,5-1 sekundzie od ustania pedałowania.
Na zdjęciu powyżej jest akurat troszkę inny kontroler i troszkę inny przyśpiesznik ale zdjecie ukazuje wymiary i mniej więcej sposób podłączenia.
Wymiary kontrolera to około: waga 200 gram, rozmiar 11cm x 7cm x 4cm
Długość kabli z kontrolera około 17cm
Blaszka mocująca wystaje na 1cm.
Rozstaw otworów do mocowania - 3,5cm do 5,5cm
W ciągu 14 dni można odstąpić od transakcji i zwrócić nieużywany towar.
Całość jest nowa, nieużywana. Na komplet jest rok gwarancji. Wystawiam Fakturę VAT.
Maciej Czyż Sieci Abrahama
Ul. Sośnickiego 4, 80-307 Gdańsk
NIP 584[zasłonięte]1294
Mbank 06 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 547265
[zasłonięte]@gmail.com
506[zasłonięte]282 (orange)
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961
przedmioty wystawione na allegro