Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sterownik + chip do 1Z 1.9TDI 90KM VW Passat, Seat

20-01-2014, 19:42
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 300 zł     
Użytkownik Elvis907
numer aukcji: 3871669532
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 40   
Koniec: 20-01-2014 01:22:44

Dodatkowe informacje:
Marka: Volkswagen
Model: Passat
Wersja: B4 (1993-1997)
Stan: Używany
Przeznaczenie: samochody osobowe
Rok produkcji: 1995
Rodzaj paliwa: Diesel
Pojemność silnika (cm3): 1896
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam!

Mam do sprzedania zachipowany sterownik silnika do silnika 1Z. Dokładne numery widoczne na fotografii.

Sprzęt pochodzi z Passata B4 1.9TDI 90KM styczeń 96r., ale powinien pasować do każdego 1Z-ta, w którym występuje 8-bitowy komputer o początkowym numerze 028 (VW, Audi, Seat, Skoda z lat 93-97). Próbowałem wkładać sterownik do Passata B4 kolegi (końcówka roku 93) ale samochód od razu po zapaleniu gasł - okazało się, że w jego egzemplarzu nie mogłem VAG'iem połączyć się z modułem immobilisera, co jest konieczne do adaptacji nowego komputera. Dlatego gratisowo dokładam kabelek na OBD2 i służę pomocą w ewentualnym uruchomieniu. Daję także gwarancję rozruchową gdyby okazało się, że sterownik mimo wszystko nie pasuje.

Sterownik ma wgrany eco-chip. Teoretyczne parametry to +15KM oraz +50Nm. Niestety auto nie było hamowane ze względu na koszty względem wartości samochodu. Jednak robiłem wielokrotne pomiary stoperem i przyspieszenie 0-100km/h wychodziło mi 12,5s (przy czym seryjnie zmierzyłem 14s, a dla porównania Passat B4 110KM ma katalogowo 12s). V-max jaki uzyskałem według GPS to 191km/h (seryjnie osiągnąłem 180). Jeżeli natomiast chodzi o tak zwaną "elastyczność" to przyspieszenia mają się tak:

- na piątce 80-120km/h: 11s (oryginalnie było 14s)

- na czwartym biegu 60-100km/h: 7s (fabrycznie miałem 9s).

Czyli jak widać parametry zauważalnie się polepszyły i potwierdzam, że na prawdę to czuć podczas jazdy, szczególnie w trasie, kiedy praktycznie cały czas mamy włączony piąty bieg. Do tego reakcja na dodanie gazu jest błyskawiczna. A najważniejsze o czym trzeba wspomnieć to sprawa spalania - mimo wszechobecnej opinii o chiptuningu wcale się nie zwiększyło, a na trasie nawet spadło. Sprawdzałem je 3 razy. Dwa razy jesienią przy mojej przeciętnej jeździe wyszło mi 5,8 i 5,6l/100km - mniej więcej tyle samo miałem na oryginalnym sterowniku: średnio 5,5 latem oraz niecałe 6,0 zimą. A najbardziej byłem zdziwiony ze spalania podczas wycieczki nad morze (razem 1400km, 4 osoby, pełny bagażnik). Przy ciągłym utrzymywaniu 120km/h i wyprzedzaniu niemal wszystkiego co jechało wolniej otrzymałem wynik 5,0l/100km. Dodam, że nie mam komputera pokładowego MFA, więc liczenie odbywało się standardową metodą "nalewania do pełna" i nie ma mowy o jakichkolwiek przekłamaniach.

Sterownik sprzedaję, ponieważ dla siebie kupiłem BMW E46 2.5 benzyna, a auto zostawiam w rękach rodziców i postanowiłem wstawić im oryginalny sterownik, który zachowałem na "czarną godzinę".

W razie pytań proszę pisać poprzez "Zadaj pytanie sprzedającemu" lub dzwonić na nr: 669 [zasłonięte] 800.

Serdecznie zapraszam do zakupu!