Witam!
Mam do sprzedania zachipowany sterownik silnika do silnika 1Z. Dokładne numery widoczne na fotografii.
Sprzęt pochodzi z Passata B4 1.9TDI 90KM styczeń 96r., ale powinien pasować do każdego 1Z-ta, w którym występuje 8-bitowy komputer o początkowym numerze 028 (VW, Audi, Seat, Skoda z lat 93-97) . Próbowałem wkładać sterownik do Passata B4 kolegi (końcówka roku 93) ale samochód od razu po zapaleniu gasł - okazało się, że w jego egzemplarzu nie mogłem VAG'iem połączyć się z modułem immobilisera, co jest konieczne do adaptacji nowego komputera. Dlatego gratisowo dokładam kabelek na OBD2 i służę pomocą w ewentualnym uruchomieniu. Daję także gwarancję rozruchową gdyby okazało się, że sterownik mimo wszystko nie pasuje.
Sterownik ma wgrany eco-chip. Teoretyczne parametry to +15KM oraz +50Nm. Niestety auto nie było hamowane ze względu na koszty względem wartości samochodu. Jednak robiłem wielokrotne pomiary stoperem i przyspieszenie 0-100km/h wychodziło mi 12,5s (przy czym seryjnie zmierzyłem 14s, a dla porównania Passat B4 110KM ma katalogowo 12s). V-max jaki uzyskałem według GPS to 191km/h (seryjnie osiągnąłem 180). Jeżeli natomiast chodzi o tak zwaną "elastyczność" to przyspieszenia mają się tak:
- na piątce 80-120km/h: 11s (oryginalnie było 14s)
- na czwartym biegu 60-100km/h: 7s (fabrycznie miałem 9s).
Czyli jak widać parametry zauważalnie się polepszyły i potwierdzam, że na prawdę to czuć podczas jazdy, szczególnie w trasie, kiedy praktycznie cały czas mamy włączony piąty bieg. Do tego reakcja na dodanie gazu jest błyskawiczna. A najważniejsze o czym trzeba wspomnieć to sprawa spalania - mimo wszechobecnej opinii o chiptuningu wcale się nie zwiększyło, a na trasie nawet spadło. Sprawdzałem je 3 razy. Dwa razy jesienią przy mojej przeciętnej jeździe wyszło mi 5,8 i 5,6l/100km - mniej więcej tyle samo miałem na oryginalnym sterowniku: średnio 5,5 latem oraz niecałe 6,0 zimą. A najbardziej byłem zdziwiony ze spalania podczas wycieczki nad morze (razem 1400km, 4 osoby, pełny bagażnik). Przy ciągłym utrzymywaniu 120km/h i wyprzedzaniu niemal wszystkiego co jechało wolniej otrzymałem wynik 5,0l/100km. Dodam, że nie mam komputera pokładowego MFA, więc liczenie odbywało się standardową metodą "nalewania do pełna" i nie ma mowy o jakichkolwiek przekłamaniach.
Sterownik sprzedaję, ponieważ dla siebie kupiłem BMW E46 2.5 benzyna, a auto zostawiam w rękach rodziców i postanowiłem wstawić im oryginalny sterownik, który zachowałem na "czarną godzinę".
W razie pytań proszę pisać poprzez "Zadaj pytanie sprzedającemu" lub dzwonić na nr: 669 [zasłonięte] 800.
Serdecznie zapraszam do zakupu!