Sterownik przeznaczony jest dla napędów bram skrzydłowych wykorzystujący dwa silniki zasilane
napięciem 230Vac bez krańcówek. Doskonale nadaje się do pracy ciągłej. Można zastosować go na parkingach osiedlowych, posesjach prywatnych i w firmach.
W sterowniku zastosowano następujące funkcje:
* Sterowanie odbywa się za pomocą pilotów z kodem dynamicznie zmiennym firmy Keeloq na
częstotliwości 433,92MHz (typ pilotów: 2k433, 4k433),
* Sterowanie na przycisk dzwonkowy,
* Dwie bariery podczerwieni,
* Furtka,
* Moduł POWER umożliwiający regulację mocy silnika,
* Automatyczne zamykanie,
* Wcześniejsze auto – zamknięcie bramy po przejechaniu bariery podczerwieni,
* Funkcja osiedlowa,
* Sygnalizacja świetlna,
* Wyprowadzone zasilanie 24VDC umożliwiające podłączenie fotokomórek,
* Prosta procedura instalacji i programowania.
Sterowanie napędu odbywa się poprzez zaprogramowany wcześniej w sterowniku przycisk pilota, lub przycisk dzwonkowy. W obu przypadkach działanie urządzenia jest identyczne i polega na sekwencyjnym wykonywaniu poleceń. Po załączeniu zasilania pierwszym rozkazem jest otwieranie, jeśli wydamy następne polecenie w trakcie ruchu bramy to ją zatrzymamy a następnie możemy uruchomić w kierunku zamykania.
Bariery podczerwieni są to niezbędne elementy zabezpieczenia, który należy podłączyć do sterownika. Podłączenie prawidłowe obydwu fotokomórek zwiększa bezpieczeństwo i nie dopuszcza do uderzenia skrzydłem bramy w pojazd, osobę lub przedmiot znajdujący się w jej świetle fotokomórek. Do wejść Foto podłączmy wyjście fotokomórek typu normalnie zwarte dla monitoringu obszaru w światle bramy. Do wejścia Stop podłączmy wyjście fotokomórek typu normalnie zwarte dla monitoringu zasięgu pracy skrzydeł.
Furtka otwieranie tylko jednego skrzydła. Uruchamia się ją poprzez założenie zworki nr 2 na obydwa piny. Pilot przy tej funkcji pracuje dwukanałowo.
Auto-zamykanie uruchamia się poprzez założenie zworki nr 0 na obydwa piny. Czas zamknięcia jest określany czasem opóźnienia. Przy włączonej opcji auto-zamykania światło zmienia zasadę pracy. Mruga podczas otwierania, przy otwarciu świeci. W trybie zamykania mruga by zgasnąć wraz zatrzymaniem się silnika. Przy auto-zamykaniu wymagane są fotokomórki dla bezpieczeństwa użytkownika, (aby brama nie zamknęła się, gdy w jej świetle jest przeszkoda!!!). Dodatkowo fotokomórki skrócą czas otwarcia. Sterownik rozpozna przejechanie pojazdu i zamknie bramę po 5s. Jeżeli funkcja auto-zamykania jest uruchomiona, to wszystkie procedury programowania można przeprowadzić tylko w stopie po zamykaniu.
Funkcja osiedlowa (tylko otwórz) – działa tylko z funkcją auto-zamknij, uruchamia się ją poprzez założenie zworki nr 1 na obydwa piny. Rozkaz z pilota lub ze sterownia ręcznego nakazuje sterownikowi otwierać bramę w każdym przypadku, a następnie opcja auto-zamknij ją zamknie.
Funkcja osiedlowa ułatwia komunikację przez wjazd-wyjazd i gwarantuje, że ktoś trzeci bramy nam nie zamknie, czy zatrzyma w najmniej
odpowiednim momencie. Dla bezpieczeństwa są wymagane fotokomórki.
Sygnalizacja świetlna może pracować w dwóch wariantach. W pierwszym jako sygnalizacja ostrzegawcza mruga podczas ruchu bramy. W drugim jako oświetlenie pomocnicze podjazdu czy garażu z opóźnionym wyłączeniem (funkcja ta nie działa przy opcji auto-zamknij).
Moduł POWER. Moduł ten umożliwia ustawienie mocy silnika poprzez płynną regulację potencjometrem na płytce sterownika. W sterowniku zastosowano dwa takie moduły, umożliwiające niezależną regulację mocy każdego z silników. Jest on dodatkowym zabezpieczeniem przed zgnieceniem.