Jest to sterownik dla napędów bramowych i garażowych wykorzystujący silniki na napięcie stałe 24V. Doskonale nadaje się do pracy ciągłej. Można zastosować go na parkingach osiedlowych, posesjach prywatnych i w firmach. Sterownik jest zamiennikiem nie produkowanego już sterownika ES1 AW1.
Sterowanie napędu odbywa się po poprzez zaprogramowany w eLB7 przycisk nadajnika, lub przycisk dzwonkowy. W obu przypadkach działanie urządzenia jest identyczne i polega na sekwencyjnym wykonywaniu poleceń, czyli krok po kroku. Po załączeniu zasilania pierwszym rozkazem jest otwieranie, jeśli wydamy następne polecenie w trakcie ruchu bramy to ją zatrzymamy, a następnie możemy uruchomić ją w kierunku zamykania. Każde przejście automatu ze stopu w ruch lub z ruchu w stop jest wykonywane w sposób łagodny. Wyjątkiem jest zadziałanie bariery podczerwieni przy zamykaniu lub zadziałanie przeciążenia.
Funkcja osiedlowa ułatwia komunikację wjazd-wyjazd, gwarantując że brama nie zamknie się gdy inna osoba uruchomi bramę za pomocą przycisku sterowania ręcznego lub pilota zdalnego sterowania.
Funkcja furtki można uruchomić poprzez przełączenie przełącznika nr 2 na pozycję ON. Funkcja uchyla bramę tylko na zaprogramowaną szerokość(maksymalnie do 60% szerokości bramy) przy pomocy dodatkowego przycisku dzwonkowego lub klawisza w nadajniku. Nadajnik w tym wypadku działa dwukanałowo.
Bariera podczerwieni jest to dodatkowy element zabezpieczenia, który należy podłączyć pod sterowanie. Zwiększa ona bezpieczeństwo użytkowania przed najechaniem bramy na pojazd, osobę lub przedmiot znajdujący się w jej świetle.
Automatyczne zamykanie powoduje automatyczne zamknięcie bramy po określonym czasie. Czas ten regulowany jest czasem opóźnienia automatycznego zamykania. Fotokomórki skracają czas automatycznego zamykania, po usunięciu przeszkody z zasięgu fotokomórek automatyczne zamykanie następuje po 5 sekundach.
Siła przeciążenia jest to niezbędny element zabezpieczenia przed zgnieceniem elementów znajdujących się w świetle bramy, dodatkowo ochrania silnik i cały mechanizm napędowy bramy przed uszkodzeniem. Siłę przeciążenia regulujemy potencjometrami oznaczonymi: „VR1” i "VR2".
Sygnalizacja świetlna może pracować w dwóch wariantach. W pierwszym jako sygnalizacja ostrzegawcza podczas ruchu bramy miga: wolno przy otwieraniu, szybko przy zamykaniu. W drugim jako oświetlenie pomocnicze podjazdu czy garażu z opóźnionym automatycznym wyłączeniem.
Dane techniczne | |
Zasilanie: | 24V AC/DC |
Moc silnika: | max. 140W |
Zasięg: | 60 m |
Standard transmisji: | Keeloq |
Częstotliwość pracy: | 433,92MHz |
Obsługiwane piloty: | 2k433, 4k433, 2A433, 4A433 |
Pamięć pilotów: | 34 piloty |
Czas autozamykania: | 5s - 10min. |
Typ bezpiecznika: | 6,3 A wymiary(5x20) |
Zakres temperatury pracy: | -20ºC +70ºC |
Czas pracy sterownika: | 120 s |
Główne właściwości | |
| Łagodny start i stop, co zwiększa żywotność bramy. |
| Zdalne programowanie pilotów. |
| Sterowanie na przycisk dzwonkowy. |
| Funkcja osiedlowa. Funkcja furtki. |
| Bariera podczerwieni. |
| Funkcja automatycznego zamknięcia. |
| Wcześniejsze automatyczne zamknięcie bramy po przejechaniu bariery podczerwieni. |
| Regulacja siły przeciążenia statycznego i dynamicznego |
| Automatyczne uchylenie po przeciążeniu. |
| Sygnalizacja świetlna lub załączanie z opóźnionym wyłączeniem oświetlenia. |
| Prosta procedura instalacji i programowania. |
Uwagi: | |
| Do poprawnej pracy wymagany moduł eL01 |
Instrukcja instalacji i programowania | |