StarHawk jest kontynuacją wydanego w 2007 roku Warhawka, będącego w swoim czasie jednym z najbardziej popularnych sieciowych tytułów na PlayStation 3. W sequelu twórcy kontynuują pomysły i idee poprzednika, jednocześnie dodając bardziej rozbudowany tryb dla jednego gracza. Za stworzenie produkcji odpowiedzialne jest studio LightBox Interactive, złożone m.in. z byłych pracowników Incognito Entertainment oraz Sony Santa Monica.
W jednoosobowej kampanii wcielamy się w Emmetta Gravesa – byłego górnika, który narażony na działanie energii Rift został najemnikiem do wynajęcia. Stajemy naprzeciw grupy Wyrzutków (ang. Outlaws), których Rift zamieniła w potwory. Jednym z celów głównego bohatera jest odszukanie brata, stojącego na czele przeciwników. Fabuła nie jest zbyt oryginalna i stanowi raczej pretekst do samej zabawy.
Wprowadzenie trybu dla jednego gracza sprawia, że tytuł jest bardziej przystępny także dla osób stroniących od rozgrywki sieciowej. Gra nadal pozostaje rasową strzelaniną, w której równie ważne jest działanie na własnych nogach, jak i zasiadając za sterami różnych pojazdów i robotów. Oprócz tego wprowadzone zostały pewne elementy strategii, opierające się na zbieraniu surowców i wznoszeniu różnorakich konstrukcji. Takie połączenie rozwiązań znanych z dwóch różnych gatunków sprawiło, że zabawa stała się ciekawsza i bardziej różnorodna.
Multiplayer oferuje możliwość jednoczesnej zabawy 32 osobom przez Sieć, ale nie brakuje też kooperacji dla czterech graczy (również na podzielonym ekranie). W jednym z trybów, gdzie ważna jest odpowiednia współpraca z naszymi kompanami, odpieramy kolejne fale przeciwników. Gra wspiera klany, rankingi, turnieje i listy znajomych. Oprawa graficzna została poprawiona względem pierwowzoru, ale zachowała swój charakterystyczny, nieco komiksowy i przerysowany styl.