STARE MOTOCYKLEKiedy prześledzimy dokładniej historię rozwoju motocykla stwierdzimy, że w niewielu dziedzinach ludzkiego działania konstruktorzy wykazali tyle twórczej fantazji i nadzwyczajnej wynalazczości, co przy udoskonalaniu tego dwukołowego środka transportowego.Próby zastosowania silnika do napędu pojazdu jednośladowego rozpoczęły się w sześćdziesiątych latach XIX stulecia. Za prototyp motocykla, w dzisiejszym znaczeniu tego słowa, uważamy jednak „Reitwagen mit Petroleum Motor” Goitlieba Daimlera z 1885 roku, chociaż w rzeczywistości ta drewniana konstrukcja miała tylko umożliwić wypróbowanie silnika Daimlera, przeznaczonego do napędu samochodu.Reszty można dowiedzieć się z tej książki.SPIS TREŚCIWstępCharakterystyczne kształtyRamyZawieszanie przednieSiodłaWażniejsi producenciArielBMWBSACZDKWHarley-DavidsonHusqvarnaIndianJawaLaurin8MatchlessMoto GuzziNortonNSUPeugeotPuchSaroleaWandererZundappKalendariumPojazdyRaitwagan mit Petroleum Motor — 1885Mulat—1892Hildabrandt&Wolfmuller— 1894Werner—1897De Dion-Bouton —1897NSU—1901Werner—1901Griffon—1902Walter—1902Laurin&Klement Slavia CC— 1903FN—1904Victoria—1904Diamant — 19040pel 23/4PS—1905Puch—1906Norton—1907Wanderer—1908Scott—1909BSA—1910DouglasK—23/4HP--- 1913Peugeots 1913RudgeWhitworthMulti — 1914Harley-Davidson 1000—1916Victoria KR 1 -- 1920Mars—1920DKW Reichsfahrtmodell —1921Austro-Motorette — 1921Ner 1921Bekamo—1922Motosacoche500—1923Horex25O—1924DKW173—1924Motoconfort 100—1924NewHudson500-- 1924StockRVictoria KR3 —1925Brough Superior SS 100—1925NSU 1000Zundapp—1925Sarolea 500MotoGuzzi500— 1926DKWE2Wanderer[zasłonięte]709 19Windhoff4—1927IndianScout60NSU 758D500—1927AJSH8—1927i wiele innych modeli.Poniżej strony książki