STARE MOTOCYKLE Kiedy prześledzimy dokładniej historię rozwoju motocykla stwierdzimy, że w niewielu dziedzinach ludzkiego działania konstruktorzy wykazali tyle twórczej fantazji i nadzwyczajnej wynalazczości, co przy udoskonalaniu tego dwukołowego środka transportowego. Próby zastosowania silnika do napędu pojazdu jednośladowego rozpoczęły się w sześćdziesiątych latach XIX stulecia. Za prototyp motocykla, w dzisiejszym znaczeniu tego słowa, uważamy jednak „Reitwagen mit Petroleum Motor” Goitlieba Daimlera z 1885 roku, chociaż w rzeczywistości ta drewniana konstrukcja miała tylko umożliwić wypróbowanie silnika Daimlera, przeznaczonego do napędu samochodu. Reszty można dowiedzieć się z tej książki. SPIS TREŚCI Wstęp Charakterystyczne kształty Ramy Zawieszanie przednie Siodła Ważniejsi producenci Ariel BMW BSA CZ DKW Harley-Davidson Husqvarna Indian Jawa Laurin8 Matchless Moto Guzzi Norton NSU Peugeot Puch Sarolea Wanderer Zundapp Kalendarium Pojazdy Raitwagan mit Petroleum Motor — 1885 Mulat—1892 Hildabrandt&Wolfmuller— 1894 Werner—1897 De Dion-Bouton —1897 NSU—1901 Werner—1901 Griffon—1902 Walter—1902 Laurin&Klement Slavia CC— 1903 FN—1904 Victoria—1904 Diamant — 1904 0pel 23/4PS—1905 Puch—1906 Norton—1907 Wanderer—1908 Scott—1909 BSA—1910 DouglasK—23/4HP--- 1913 Peugeots 1913 RudgeWhitworthMulti — 1914 Harley-Davidson 1000—1916 Victoria KR 1 -- 1920 Mars—1920 DKW Reichsfahrtmodell —1921 Austro-Motorette — 1921 Ner 1921 Bekamo—1922 Motosacoche500—1923 Horex25O—1924 DKW173—1924 Motoconfort 100—1924 NewHudson500-- 1924 StockR Victoria KR3 —1925 Brough Superior SS 100—1925 NSU 1000 Zundapp—1925 Sarolea 500 MotoGuzzi500— 1926 DKWE2 Wanderer[zasłonięte]709 19 Windhoff4—1927 IndianScout60 NSU 75 8D500—1927 AJSH8—1927 i wiele innych modeli. Poniżej strony książki