Brood War to pierwszy oficjalny dodatek do gry StarCraft. Rozszerzenie ponownie przenosi graczy w XXVI wiek, w którym trzy potężne rasy toczą walkę o dominację w galaktyce.
Dziewięć miesięcy zajęło twórcom StarCrafta przygotowanie dodatku do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, która podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Warto było czekać, bo rozszerzenie nie tylko w ciekawy sposób rozwinęło wątki fabularne gry, ale także wprowadziło wiele nowości do rozgrywki.
Akcja SC: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach opisanych w bazowej grze. Po zniszczeniu Overminda Zergowie oszaleli, ale wciąż stanowią poważne zagrożenie dla mieszkańców planety Aiur. Ocalali Protossi, wspierani przez garstkę Terran dowodzonych przez kapitana Jima Raynora, muszą szukać schronienia na Shakuras, gdzie niegdyś wygnani zostali Mroczni Templariusze (Dark Templars). Nie są tam jednak miłymi gośćmi, tym bardziej że w ślad za uchodźcami przybywają Zergi. Jakby tego było mało, Dominium Terran zostaje zaatakowane przez siły UED - Zjednoczonego Dyrektoriatu Ziemi.
Centralną postacią dodatku, wokół której koncentruje się większość wątków fabularnych, jest Sarah Kerrigan. Po zainfekowaniu DNA Zergów stała się ona najpotężniejszym tworem Nadświadomości – Królową Ostrzy i mimo że kontrolujący ją Overmind został zniszczony, nikt nie wie, jakie są jej prawdziwe zamiary.
Rozszerzenie podzielono na trzy odrębne dla każdej z ras kampanie. Protossi i Terranie mają do wykonania po 8 misji, a Zergi o dwie więcej. Zadania są urozmaicone, a dzięki dodatkowym typom terenu – twilight (mroczny), ice (lodowy) i desert (pustynny) poszczególne mapy zyskały na różnorodności.
StarCraft: Brood War wprowadza do rozgrywki siedem nowych jednostek. Terranie otrzymali Medyczkę oraz ciężką fregatę przeciwlotniczą Walkiria. Protossi wyposażeni zostali w Mrocznego Templariusza i Mrocznego Archona oraz lekki statek przeciwlotniczy Korsarz. Z kolei arsenał Zergów rozszerzono o Przyczajonego (odmiana Hydraliska przeznaczona do starć ziemia-ziemia) i Pożeracza (ciężka przeciwlotnicza forma Mutaliska).
Cechy i umiejętności kilku jednostek z bazowej gry uległy modyfikacji. Dodatkowo twórcy rozszerzenia wprowadzili u Terran możliwość zwiększenia zasięgu Goliatha dzięki opcji rozwoju technologicznego - Charon Boosters. Równocześnie Zergowie zyskali dwie modyfikacje Ultralisków – Anabolic Synthesis (zwiększenie szybkości ruchu) oraz Chitinous Plating (wzmocnienie pancerza).
Wraz z oficjalnym rozszerzeniem gra wzbogaciła się o ponad 150 map do rozgrywek w trybie multiplayer. Ponadto od chwili premiery StarCraft: Brood War