Tytuł Oryginału: Onwards
Tłumaczenie: Mariusz Gądek
Oprawa: twarda z obwolutą
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1688-4
Opracowanie graficzne: Marta Szmyd
Rok wydania: 2012
Format: 155x235
Ilość stron: 312
Wydawnictwo: Znak literanova
Howard Schultz
Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął
wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych.
Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła:
„Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso.
Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy.
Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki”.
Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Apple'a, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi.
Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso.
Efekt?
Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach.
Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom losu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie.
STARBUCKS to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa”, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.
|
|
Tytuł oryginału: Trade-Off. Why Some Things Catch On, and Others Don't
Tłumaczenie: Magdalena Czech
Oprawa: twarda z obwolutą
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1620-4
Opracowanie graficzne: MillStudio
Rok wydania: 2011
Format: 155x235
Ilość stron: 216
Wydawnictwo: Znak literanova
Stan: NOWA (prosto z magazynu)
Kevin Maney
Coś za coś. Wszechobecny konflikt pomiędzy jakością a dostępnością. Dowiedz się, co sprawia, że jedne produkty odnoszą sukces, a inne nie
Dlaczego niektóre produkty odnoszą sukces, a inne nie?
Znalezienie odpowiedzi na to pytanie uświadomi nam, czemu Hollywood zaczęło nas zasypywać filmami 3-D, gdzie tkwi przyczyna wielkiej porażki firmy Motorola i jaki błąd popełnił Ozzy Osbourne. Poszukiwania odpowiedzi rozpoczyna w miejscu zaskakującym - na planie filmu Avatar.
Co jest ważniejsze, aby odnieść sukces: dostępność czy jakość produktu?
Kevin Maney przygląda się wzlotom i upadkom firm takich jak Apple, Kodak, IBM czy Electronic Arts. Dzięki niemu możemy krok po kroku prześledzić decyzje, które doprowadziły do największych sukcesów i klęsk rekinów biznesu.
Coś za coś - błyskotliwe spojrzenie na potrzeby konsumentów początku XXI wieku.
„Podobnie jak Malcolm Gladwell w Poza schematem i Błysku!, Kevin Maney przedstawia tylko pozornie proste idee i dowody na ich poparcie”.
|