Gra strategiczna Star Wars: Empire at War pozwalała spojrzeć na galaktyczny konflikt z dwóch stron, reprezentujących jasną i ciemną stronę Mocy. W Forces of Corruption – oficjalnym dodatku do hitu z pierwszego kwartału 2006 roku – poznamy jeszcze jedną frakcję, która wykorzystując korupcję, zadba o swoje własne interesy.
Akcja debiutanckiego rozszerzenia rozpoczyna się tuż po wydarzeniach, jakie miały miejsce w pierwowzorze. Pierwsza Gwiazda Śmierci – ogromna stacja kosmiczna siejąca terror w galaktyce – została zniszczona przez siły Rebelii. Powstałe w ten sposób zamieszanie postanawia wykorzystać niejaki Tyber Zann, który zamierza stać się największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.
Tyber Zann skorzysta z wszelkich środków do rozszerzenia wpływów swojej podziemnej organizacji. Znana z pierwowzoru kradzież funduszy przez Rebeliantów to zaledwie jeden ze sposobów nowych sił na sabotowanie działań pozostałych frakcji. Podziemie potrafi również szpiegować oraz ograniczać produkcję jednostek swoich przeciwników. Kontrolując akcję nową frakcją, pozwolisz przestępcom odnosić spektakularne sukcesy, walcząc zarówno z Rebelią, jak i z Imperium. Zaspokoisz również głód Zanna, któremu marzy się najpotężniejszy statek w całej galaktyce, super-niszczyciel Eclipse.
W rozszerzeniu pojawiły się nowe opcje w walce lądowej. Gracz może dokonać rozbudowy swojej bazy, jak również korzystać z partyzantki w atakach na pozycje wroga. Wszystkie strony konfliktu otrzymały nowe jednostki, m.in. myśliwce B-Wing oraz TIE Interceptor. Darth Vader wydaje rozkazy z ogromnego niszczyciela Executor, natomiast nowa, ulepszona Gwiazda Śmierci jest w stanie likwidować jednym strzałem największe maszyny wroga.