Star Wars: Battlefront II to sequel taktycznej gry akcji, inspirowanej popularnymi produktami spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint. Developing ponownie powierzono ludziom, odpowiedzialnym w przeszłości chociażby za Full Spectrum Warrior i cykl Battlezone. Generalnie mamy do czynienia z zespołowymi walkami na wielką skalę w realiach uniwersum Gwiezdnych Wojen, wykreowanego w umyśle słynnego filmowca George’a Lucasa.
Rozgrywka traktuje o militarnej rywalizacji m.in. Imperium Galaktycznego i Sojuszu, więc przejmujemy kontrolę nad konkretnym żołnierzem, uczestniczącym w przeróżnych akcjach zbrojnych. Bardzo istotny element całości stanowi zatem tryb multiplayer, obsługujący nawet 32 użytkowników. Istnieje też opcja zabawy jednoosobowej, znacznie rozbudowana w stosunku do części pierwszej (system nieliniowych misji z mocnym podłożem fabularnym).
Wirtualna rzeczywistość mieści aż 12 planet, wśród których znajdują się również ciała niebieskie (Mustafar i Utapau), doskonale znane z Zemsty Sithów (Revenge of the Sith), czyli trzeciego filmowego epizodu Star Wars. Walki toczą się jednak nie tylko na ziemi i w powietrzu, ale także w rozległej przestrzeni międzygwiezdnej oraz wewnątrz rozmaitych kosmicznych wehikułów (statek Księżniczki Lei, Gwiazda Śmierci etc.).
Rzecz jasna w akcji, oprócz standardowej piechoty (sporo modeli broni ręcznej), oglądamy mnóstwo typów maszyn bojowych – np. klasyczne myśliwce X-Wing i TIE Fighter, jak również potężne Gwiezdne Niszczyciele i zwinne frachtowce YT-1300. Ponadto wreszcie widzimy legendarnych Rycerzy Jedi, wykorzystujących w konfrontacji miecze świetlne i Moc. Nie są oni jednakże niezwyciężonymi i zabójczo skutecznymi wojownikami, jakby mogło się niektórym wydawać.