Star Wars: Battlefront II to sequel taktycznej gry akcji, inspirowanej popularnymi produktami spod znaku Battlefield 1942 i Operation Flashpoint. Developing ponownie powierzono ludziom, odpowiedzialnym w przeszłoœci chociażby za Full Spectrum Warrior i cykl Battlezone. Generalnie mamy do czynienia z zespołowymi walkami na wielkš skalę w realiach uniwersum Gwiezdnych Wojen, wykreowanego w umyœle słynnego filmowca George’a Lucasa.
Rozgrywka traktuje o militarnej rywalizacji m.in. Imperium Galaktycznego i Sojuszu, więc przejmujemy kontrolę nad konkretnym żołnierzem, uczestniczšcym w przeróżnych akcjach zbrojnych. Bardzo istotny element całoœci stanowi zatem tryb multiplayer, obsługujšcy nawet 32 użytkowników. Istnieje też opcja zabawy jednoosobowej, znacznie rozbudowana w stosunku do częœci pierwszej (system nieliniowych misji z mocnym podłożem fabularnym).
Wirtualna rzeczywistoœć mieœci aż 12 planet, wœród których znajdujš się również ciała niebieskie (Mustafar i Utapau), doskonale znane z Zemsty Sithów (Revenge of the Sith), czyli trzeciego filmowego epizodu Star Wars. Walki toczš się jednak nie tylko na ziemi i w powietrzu, ale także w rozległej przestrzeni międzygwiezdnej oraz wewnštrz rozmaitych kosmicznych wehikułów (statek Księżniczki Lei, Gwiazda Œmierci etc.).
Rzecz jasna w akcji, oprócz standardowej piechoty (sporo modeli broni ręcznej), oglšdamy mnóstwo typów maszyn bojowych – np. klasyczne myœliwce X-Wing i TIE Fighter, jak również potężne Gwiezdne Niszczyciele i zwinne frachtowce YT-1300. Ponadto wreszcie widzimy legendarnych Rycerzy Jedi, wykorzystujšcych w konfrontacji miecze œwietlne i Moc. Nie sš oni jednakże niezwyciężonymi i zabójczo skutecznymi wojownikami, jakby mogło się niektórym wydawać.