Sprzedam samochód STAR 266 zarejestrowany jako pojazd specjalny - brak podatku drogowego i niska polisa OC (650 zł), cena netto 32440,00. Samochód użytkowany tylko hobbistycznie do przejażdżek w terenie oraz na spotkania militarne. Dokonałem daleko idących ulepszeń w celu zwiększenia możliwości trakcyjnych samochodu. Silnik S359E z turbosprężarką Holset HX40W i intercoolerem, skrzynia biegów ZF 6S65+GV80 - 12 biegowa (półbiegi), zmiana przełożeń na szybkie 5,45. Stan techniczny bardzo dobry, wszystkie mechanizm i podzespoły po remoncie lub wymianie, żadnych wycieków, wszystkie mechanizmy sprawne. Poniżej zakres zmian i remontów:
- remont silnika przeprowadzony dwa lata temu: nowe tuleje "Mahle Krotoszyn", tłoki "Federal Mogul", pierścienie "Wsk", szlif wału, nowe panewki, regeneracja głowic, nowa pompa wody, komplet uszczelniaczy, zwiększona wydajność pompy oleju, chłodnica oleju i zamontowane chłodzenie denka tłoka
- ukl. zasilania: nowe wtryskiwacze, wyremontowana i zmodyfikowana pompa wtryskowa (regulator obrotów wielozakresowy - oryginalnie dwuzakresowy) możliwość płynnego dodawania "gazu" oraz brak charakterystycznego dla Starów "szarpania" na niskich biegach
- sprzęgło: zwiększona siła docisku wraz z nową tarczą od MAN-a, nowe łożysko oporowe, wysprzęglik i pompa sprzęgła
- skrzynia biegów ZF po remoncie kapitalnym i wymianie uszczelniaczy
- skrzynka redukcyjna po wymianie łożysk i uszczelniaczy
- nowe wały napędowe + wałki do wciągarki
- mosty napędowe po zmianie przełożeń z 6,33 na 5,45 w celu zwiększenia prędkości maksymalnej i podróżnej, wymienione wszystkie uszczelniacze, dołożona blokada mechanizmu różnicowego przedniego mostu
- ukl. hamulcowy: nowe okładziny i cylinderki we wszystkich kołach
- ukl. elektryczny przerobiony na 24v, dołożony obrotomierz, wskaźnik ciśnienia doładowania, nowe akumulatory, nowe lamy (żarówki halogenowe), alternator i rozrusznik po remoncie
- ukl. ogrzewania: dołożona dodatkowa nagrzewnica w kabinie
- wyremontowana wciągarka dwubębnowa: możliwość ciągnięcia samochodu niezależnie do przodu lub do tyłu
- ukl. wydechowy poprowadzony do góry: nowy tłumik
- ukl. kierowniczy ZF: zamontowana przekładnia kierownicza po remoncie kapitalnym
- ukl. pneumatyczny: sprężarka po remoncie, wszystkie nowe elektrozawory (przeniesione na kabinę w celu zwiększenia możliwości brodzenia)
- siedzenia z nowymi obiciami
Samochód po modyfikacjach jeździ zdecydowanie lepiej niż oryginał - prędkość podróżna 80-90 km/h osiągnięta dzięki wyższej mocy silnika która pozwoliła na szybsze przełożenie skrzyni biegów (ostatni bieg to nadbieg 0,835 - oryginalnie przełożenie to 1,0) oraz szybkie dyfry (przełożenie od Star-a skrzyniowego 5,45 - oryginalnie przełożenie 6,33). Zdecydowanie lepsze właściwości w terenie dzięki blokadzie przedniego mostu oraz wolniejszemu przełożeniu pierwszego biegu (9,00 - oryginalnie 8,45) ponadto wszystkie biegi do przodu zsynchronizowane (oryginalnie "1" niezsynchronizowana). Ponadto 12 biegów pozwala na dobór optymalnego przełożenia bez potrzeby używania wysokich obrotów silnika - ilość przełożeń z wykorzystaniem reduktora daje 24 biegi do przodu i 4 wsteczne.
Pojazd z ważnym przeglądem i OC - po zakupie można dojechania w każde dowolne miejsce w kraju lub za granicą - tel. 609[zasłonięte]103
|