Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Rosyjscy developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu (6. armia Friedricha von Paulusa), a druga traktująca o poczynaniach sił militarnych Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich (koordynacja marszałka Gieorgija Konstantynowicza Żukowa). Łącznie w trybie fabularnym figurują zatem dwie grupy, po osiemnaście scenariuszy każda. Z kolei jako swoisty dodatek istnieje siedem ukrytych misji na podstawie sekretnych danych, nieznanych nawet fachowcom z telewizyjnego programu Discovery Channel.
Zabawa prezentuje bardzo duży stopień precyzji nie tylko w kontekście wierności wydarzeniom historycznym, ale także pod względem ukształtowania wirtualnego terenu i rozlokowania obiektów (ważniejsze budowle, formacje roślinne etc.). W trakcie procesu projektowania niniejszego produktu wykorzystano prawdziwe mapy taktyczne oraz zdjęcia lotnicze i zwykłe archiwalne fotografie - zgodność z ówczesną rzeczywistością jest nadzwyczaj wysoka. Realizm ujawnia się również w wyglądzie i funkcjonowaniu wszystkich jednostek bojowych (całkowita ilość oscyluje w granicach dwustu odmiennych typów oddziałów dla obu stron konfliktu zbrojnego).
Natomiast przebieg akcji przedstawiono w rzucie izometrycznym przy pomocy zmodyfikowanej wersji „silnika”, który wcześniej generował oprawę wizualną w bestsellerowej aplikacji pt. Blitzkrieg. Poziom drobnych detali (m.in. ślady czołgowych gąsienic i powybijane okna w zniszczonych budynkach) należy więc do wyjątkowo wyśrubowanych. Znakomite dopełnienie świetnego obrazu stanowi perfekcyjnie dopasowana warstwa audio, czyli np. charakterystyczne odgłosy walki, dźwięki otoczenia oraz sugestywny podkład muzyczny stworzony przezpetersburską kapelę metalową Skafandr.