UWAGA! Nowy firmware do dysków serii 7200.12 Serii LP i Green oraz Momentus XT, DiamondMax 23 !!
Dysków 7200.11, DiamondMAX 22 ,Barracuda ES.2, z uszkodzeniem SA
|
Naprawa S.M.A.R.T. i Translatora - odzyskanie danych z jednej sztuki dysku serii 7200.11 z uszkodzeniem SA polegające na naprawie S.M.A.R.T. i translatora. Dane pozostają w stanie jak z przed uszkodzenia. Znane uszkodzenie dysku firmy Seagate, uszkodzenie to objawia się tym ,że mimo tego, że dysk wydaje prawidłowe dźwięki (kręci talerzami i kalibruje głowicą) nie jest wykrywany przez Bios lub jest wykrywany z pojemnością zerową. Często usterka ta objawiała się po 3 - 6 miesiącach od daty zakupu.
Jak przysyłać dyski
1. Należy wysłać dysk w opakowaniu plastikowym (takim jak się sprzedaje dyski) dobrze owinąć gąbką plastikową np. taką jak się sprzedaje pod panele podłogowe tak by wypełniła całe pudełko. Pudełko powinno mieć około 10 x 10 x 20-25 cm 2. Należy do pudełka włożyć kartkę lub przykleić do dysku z : a) Adresem zwrotnym numerem telefonu kontaktemb) Krótkim opisem usterki c) Napisać numer seryjny dysku oraz spisać dla siebie ten numer d) Podaj nick z Allegro i nr aukcji
Dysk można dostarczyć osobiście po umówieniu się wcześniejszym. Nie odpowiadam za uszkodzenia w transporcie. Preferuje osobisty kontakt wtedy można umówić się na odzysk od ręki.
Po otrzymaniu dysku dokonywana jest diagnoza potwierdzająca ten rodzaj usterki po ,której kontaktuje się w celu potwierdzenia chęci naprawy i ustalenia sposobu wysyłki i opłaty. Dlatego ważne jest aby podawać kontakt.
|
|
PO NAPRAWIE NIE TRACI SIĘ GWARANCJI
Jeśli uszkodzona jest np. elektronika lub trzeba wykonać kopie posektorową. Do kwoty wymiany elektroniki trzeba doliczyć koszt części.
Firmware :
Seagate Barracuda 7200.11 AD14, SD15, SD16, SD17, SD18, SD19 ,SD81 (z tą wersją Firmware) ST[zasłonięte]35003AS,ST[zasłonięte]35006AS,ST[zasłonięte]35008AS,ST[zasłonięte]37503AS,ST[zasłonięte]37506AS,ST31[zasłonięte]340AS ST31[zasłonięte]341AS,ST31[zasłonięte]333AS,ST[zasłonięte]36403AS,ST[zasłonięte]36406AS,ST[zasłonięte]33206AS,ST[zasłonięte]33208AS,ST[zasłonięte]31608AS DiamondMax 22 STM31[zasłonięte]334AS,STM[zasłonięte]36403AS,STM[zasłonięte]33206AS,STM[zasłonięte]31608AS STM[zasłonięte]35003AS , STM[zasłonięte]37503AS, STM31[zasłonięte]340AS (z wersja firmware MX15) Barracuda ES.2 SATA ST31[zasłonięte]340NS - Part Number (P/N) 9CA158-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06) 9CA158-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16) ST[zasłonięte]37503NS - Part Number (P/N) 9CA156-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06) 9CA156-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16) ST[zasłonięte]35003NS - Part Number (P/N) 9CA154-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06) 9CA154-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16) ST[zasłonięte]32503NS - Part Number (P/N) 9CA152-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06) 9CA152-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16) Barracuda LP ST[zasłonięte]35004AS ST31[zasłonięte]520AS ST31[zasłonięte]541AS ST32[zasłonięte]542AS Barracuda Green ST2000DL003-9VT166 ST1500DL003-9VT16L Seagate Barracuda 7200.12 ST[zasłonięte]31603AS ST[zasłonięte]32503AS ST[zasłonięte]33204AS ST[zasłonięte]35004AS ST[zasłonięte]35004AS ST[zasłonięte]37505AS Momentus XT ST92[zasłonięte]610AS ST93[zasłonięte]620AS ST95[zasłonięte]620AS DiamondMax 23 STM[zasłonięte]31603AS STM[zasłonięte]32503AS STM[zasłonięte]33204AS STM[zasłonięte]35004AS STM[zasłonięte]37505AS STM31[zasłonięte]528AS
Rodzina dysków Seagate SV35.3 i wersja firmware SV16(dysku z przeznaczeniem do urządzeń elektronicznych np. DVD) ST31[zasłonięte]340SV ,ST[zasłonięte]37503SV,ST[zasłonięte]35003SV Rodzina dysków Seagate SV35.4 i wersja firmware CV11 (dysku z przeznaczeniem do urządzeń elektronicznych np. DVD) ST[zasłonięte]33204SV
Jak rozebrać obudowy Free Agent aby sprawdzić jaki model dysku mamy w środku Dyski Zewnętrzne 500 GB i 750 GB FreeAgent np. ST307504FD...(FreeAgent Desktop),ST307504FP...(FreeAgent Pro) ST307504FDA1E1-RK ,ST307504FPA1E2-RK ,ST307504FPA1E3-RK ,ST[zasłonięte]35006U2-RK ,ST[zasłonięte]35006CB-RK
Również mogą się pojawić podobne usterki w dyskach 2,5'' Cala Momentus 5400.5 potwierdzony model to ST[zasłonięte]93203AS.
Można sprawdzić czy twój dysk może być na liście potencjalnie uszkodzonych dysków na stronach seagate
Program Drive Detect ,dla weryfikacji modelu numeru ,seryjnego i wersji firmware.
Procedura która powinno się wykonać po naprawie by stwierdzić jaki jest stan dysku.
Jeśli dysk jest na gwarancji istnieje możliwość wymiany dysku gwarancyjnej jeśli do gwarancji się kwalifikuje, u producenta. Koszt wysyłki dodatkowe 20 zł (koszt wysyłki do producenta). Czas zależny od czasu realizacji reklamacji u producenta około 14-18 dni. (szczegółowe informacje po deklaracji chęci wymiany gwarancyjnej). (Mam status "Partner Seagate")
|
Moje dane
Są w emailu z Allegro Krzysztof K. Migol21 os. Złotego Wieku 31-615 Kraków
|