Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SQUEEZE - BABYLON AND ON ... USA EDIT

24-01-2012, 12:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 18 zł     
Użytkownik Withershins
numer aukcji: 2044421764
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 6   
Koniec: 18-01-2012, 10:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Liczba płyt w wydaniu: jedna

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

SQUEEZE - BABYLON AND ON.......    USA EDIT.....

ORYGINALNE WYDANIE  A&M RECORDS / EAST WEST RECORDS   1995 / 1997  R.

WEDŁUG OCENY  AMG - TO : *****/*****    CZYLI   MAXX!!!!!!!!! WSPANIAŁA PŁYTA - JEDYNY EGZEMPLARZ NA ALLEGRO ......

STAN IDEALNY

Grupa brytyjska założona w 1974 r. w Deptford w południowo-wschodnim Londynie. Popularność zdobyła pod koniec lat 70-tych na fali muzyki punkowej. Jej założycielami byli Chris Difford (ur. 4.11.1954 r. w Londynie; gitara, śpiew), Glenn Tilbrook (ur. 31.08.1957 r. w Londynie; gitara, śpiew) i Julian „Jools” Holland (ur. 24.01.1958 r.; instr. klawiszowe).
Nazwę zespołu zaczerpnięto od tytułu kontrowersyjnego albumu The Velvet Underground. Wkrótce do zespołu doszedł basista Harry Kakoulli, zaś w miejsce perkusisty Paula Gunna przyjęto Gilsona Lavisa (ur. 27.06.1951 r. w Bedford, Anglia). W 1977 r. Sąueeze zadebiutowali „czwórką” Packet Of Three, nagraną pod kierunkiem Johna Cale’a dla niezależnej wytwórni Deptford Fun City. Wybór producenta (eks-członka The Velvet Underground) oraz kompozycje Difforda i Tilbrooka podkreślały fascynacje „bebechami” miejskiej egzystencji.
Nagrany dla renomowanej wytwórni A&M singel „Take Me I’m Yours” trafił w 1978 r. do brytyjskiej Top 20. Mniejszym powodzeniem cieszyły się tematy „Bang Bang” i „Goodbye Girl”, za to rok 1979 przyniósł grupie dwa prawdziwe przeboje: „Cool For Cats” i „Up The Junction”. Teksty Difforda opisywały realia południowego Londynu w sposób równie dosadny, co tragikomiczny. Z nagranego w 1980 r. longplaya Argy Bargy pochodziły singlowe utwory „Another Nail In My Heart” i „Pulling Mussels (From A Shell)”. Płyta uchodzi do dziś za najciekawsze dokonanie w dorobku grupy. Punkowe fascynacje ustąpiły miejsca indywidualnym poszukiwaniom, zaś chwytający życie na gorąco Difford został uznany za następcę lidera Kinks, Raya Daviesa. Na albumie zadebiutował też nowy basista John Bentley (ur. 16.04.1951 r.).
W 1980 r. Holland opuścił grupę, podejmując działalność solową oraz występy i nagrania z własną grupą Jools Holland And The Millionaires, w której zabłysnął jako pianista grający w stylu boogie- -woogie. Dodatkową popularność przyniosła mu rola gospodarza telewizyjnego programu „The Tube”. W jego miejsce przyjęto Paula Carracka, wokalistę i pianistę pubrockowej formacji Ace.
W nowym składzie Squeeze zadebiutowali albumem East Side Story, nagranym we współpracy z Elvisem Costello. Płyta była największym komercyjnym sukcesem zespołu, w czym niemały udział miał Carrack (tematy „Tempted” i wypromowany na singlu „Labelled With Love”). Niestety odszedł wkrótce do zespołu Carlene Carter, a nowym członkiem został pozyskany z Sinceros Don Snow (ur. 13.01.1957 r. w Kenii).
Longplay Sweets From A Stranger był nierówny, mimo znakomitego tematu „Black Coffee In Bed”. U szczytu popularności zespołu (występ w nowojorskiej Madison Square Garden przy pełnej sali), Difford i Tilbrook postanowili nieoczekiwanie rozwiązać Sąueeze. Pomimo tej decyzji, kontynuowali działalność jako spółka autorska, a w 1984 r. nagrali w duecie album sygnowany własnymi nazwiskami. W 1985 r. reaktywowali Squeeze wraz z Lavisem, Hollandem i nowym basistą, Keithem Wilkinsonem. Album Cosi Fan Tutti Frutti powitano jako powrót do wielkiej formy. Płyta nie przyniosła singlowych, przebojów, ale tematy „King George Street”, „I Learnt How To Pray” i „Heartbreaking World” przetrwały próbę czasu.
W 1987 r. single „Hourglass” i „[zasłonięte]853-59” gościły przez dłuższy czas na brytyjskich i amerykańskich listach bestsellerów. Na longplayu Babylon And On wystąpił gościnnie grający na instrumentach dętych, klawiszowych i moogu Andy Metcalfe (eks-członek Soft Boy i Egyptians Robyna Hitchcocka). Z nagranego w 1989 r. albumu Frank pochodził m.in. temat „She Doesn’t Have To Shave”, uznany za „jeden z najwrażliwszych tekstów poświęconych menstruacji, napisanych przez mężczyznę”. Równocześnie Holland postanowił powtórnie poświęcić się działalności telewizyjnej. Wraz z nowym keyboardzistą Mattem Irvingiem Squeeze nagrali w 1990 r. album koncertowy dla starej wytwórni Deptford Fun City, po czym podpisali nowy kontrakt z Warner Brothers. Długogrająca płyta Play z 1990 r. potwierdziła kompozytorskie talenty Difforda i Tilbrooka, uznawanych za jeden z najciekawszych brytyjskich tandemów autorskich ostatnich dziesięcioleci.