Kontynuacja wydanej w 2003 roku zręcznościówki, w której zasiadaliśmy za sterami prototypowego pojazdu. Seria Spy Hunter zapoczątkowana została jeszcze na ośmiobitowych komputerach. Omawiane produkcje nie zmieniły ogólnych zasad rozgrywki (totalna demolka otoczenia), wprowadziły natomiast do zabawy szereg nowych elementów.
W omawianym sequelu znany z pierwszej części gry pojazd o nazwie Interceptor doczekał się pewnych modyfikacji. Jego nowa nazwa kodowa to G-8155 (poprzednio: G-6155). Usprawnienia objęły przede wszystkim typy wehikułów, w które maszyna ta potrafi się przeistaczać. W pierwszej części gry był to poduszkowiec lub zwinny motocykl. W opisywanej kontynuacji Interceptor może przemienić się w poręczny skuter śnieżny lub pojazd terenowy. Usprawnienia te zostały oczywiście dostosowane do typów terenów, które w trakcie zabawy będziemy musieli pokonać. Poszerzony został również arsenał broni, z których wspomniana maszyna może korzystać (działka maszynowe, rakiety, bomby itp.).
Przygotowana przez producentów kampania singleplayer składa się z ponad 15 misji o rosnącym poziomie trudności. Pomimo typowo zręcznościowego modelu jazdy zabawa jest stosunkowo trudna. Jest to po części związane z niewielkim polem działania. Co więcej, większość czynności wykonuje się w ustalonej przez producentów kolejności. Autorzy Spy Huntera 2 zadbali również o multiplayer dla dwóch osób, jest on rozgrywany na podzielonym ekranie.
Otoczenie jest stosunkowo zróżnicowane. Na uwagę zasługują nowe typy pojazdów, które w trakcie zabawy trzeba będzie likwidować. Co pewien czas wpada się na wyjątkowo silnych bossów. Do znanych z poprzednich odsłon serii złoczyńców dołączyła cała masa dotąd nieznanych.
Sporym ułatwieniem jest widoczna na ekranie mapa, dzięki której można ustalić następne cele.