Sprzedawca
Mariusz Puzia
Książka przeznaczona jest dla osób, które chciałyby pracować jako sprzedawca. Czytelnikami jej mogą być zarówno absolwenci szkół ponadgimnazjalnych i wyższych, jak i osoby bezrobotne lub zamierzające zmienić zawód. Książka może być wykorzystywana na kursach zawodowych poświęconych zawodowi sprzedawcy, a także w szkołach ponadgimnazjalnych (jako materiały pomocnicze).
W pierwszym rozdziale autor książki przybliża Czytelnikowi zawód sprzedawcy, zaczynając od rzeczy najważniejszej, czyli rozmowy z klientem (liczne przykłady), a kończąc na obsłudze kasy fiskalnej, inwentaryzacji i reklamacjach. W rozdziale drugim opisuje kwalifikacje, jakie powinien mieć kandydat do pracy, aby zostać dobrym sprzedawcą, a w trzecim podaje przykłady dokumentów aplikacyjnych i daje rady, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Z rozdziału czwartego można się dowiedzieć, czego można oczekiwać po otrzymaniu pracy, zwłaszcza w kwestii sposobu wynagradzania pracowników.
OPIS Oprawa: miękka Format: 14,5 x 20,5 cm Liczba stron: 102 Wydanie: 2011 r. ISBN:[zasłonięte]978-8335-011-9
SPIS TREŚCI
Rozdział 1 O obowiązkach sprzedawcy, czyli zastanów się, czy chcesz to robić Klient w sklepie Budowanie więzi z klientem Komunikacja pomiędzy sprzedawcą i klientem
Typy klientów Obsługa klienta Pierwsze wrażenie i przywitanie klienta Rozpoczęcie rozmowy handlowej Badanie potrzeb klienta Prezentacja produktu Sprzedaż wiązana i sprzedaż impulsywna Propozycja przymierzenia Obsługa przy przymierzaniu Obiekcje klienta Zaproszenie do kasy i finalizacja transakcji Tajemniczy klient – jego rola i wpływ na pracę sprzedawcy Podsumowanie Pozostałe obowiązki sprzedawcy Obowiązki przed otwarciem i po zamknięciu sklepu
Obsługa kasy fiskalnej i terminala kart płatniczych oraz przyjmowanie zapłaty
gotówką Visual merchandising i jego wpływ na sprzedaż i obsługę klienta Reklamacje Wymiana i zwrot zakupionego towaru Zatowarowanie sklepu Inwentaryzacja
Rozdział 2 O kwalifikacjach sprzedawcy, czyli czy nadajesz się do tej pracy Cechy dobrego sprzedawcy Wygląd zewnętrzny i poprawna wymowa Znajomość kolekcji i produktów oraz jej wpływ na sprzedaż i obsługę klienta Znajomość języków obcych
Rozdział 3 O ogłoszeniach o pracę, dokumentach aplikacyjnych i rozmowie kwalifikacyjnej, czyli jak zdobyć pracę sprzedawcy Sposoby poszukiwania pracy Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych Curriculum Vitae (CV) List motywacyjny Błędy, których należy unikać Rozmowa kwalifikacyjna Ubiór Jak należy się zachowywać Najczęściej zadawane pytania Najczęściej popełniane błędy Referencje
Rozdział 4 O organizacji firmy handlowej, sposobach zatrudnienia i wynagrodzeniu, czyli czego możesz oczekiwać po otrzymaniu pracy Miejsce sklepu i sprzedawcy w strukturze firmy Struktura firmy handlowej Struktura sklepu i organizacja pracy Sposoby zatrudnienia Umowa o pracę Umowa zlecenia Umowa o dzieło Wynagrodzenie Systemy premiowe Premiowane konkursy dla pracowników Zniżki pracownicze i „mundurki” Zalety i wady zawodu sprzedawcy
Książki z serii ZAWODOWCY prezentują najbardziej poszukiwane na rynku pracy zawody. Autorami są osoby posiadające bogate doświadczenie w opisywanej dziedzinie. Każda z książek udziela odpowiedzi na następujące pytania: na czym polega praca w danym zawodzie, jakie kwalifikacje są potrzebne do jego wykonywania, jak skutecznie szukać pracy w tym zawodzie oraz czego można się spodziewać po rozpoczęciu pracy. Oprócz książek poświęconych konkretnym zawodom, w serii Zawodowcy wydawane będą również pozycje o charakterze ogólnym, przeznaczone dla osób zamierzających podjąć pracę lub rozpocząć działalność gospodarczą.
|