Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SPRAWDŹ JAK SIĘ POROZUMIEWAM Ocena efektywności

12-07-2012, 14:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik medicon-pl
numer aukcji: 2432229947
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 14   
Koniec: 03-07-2012 11:43:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

SPRAWDŹ JAK SIĘ POROZUMIEWAM. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących

Magdalena Grycman


 

2010 , wydanie 1
79 str., okładka miękka

ISBN:[zasłonięte]978-8369-293-1

 

 

 

Gotowe narzędzie do bezpośredniego zastosowania w terapii i praktyce edukacyjnej wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się.   „Sprawdź, jak się porozumiewam” ukazuje sposoby oceny umiejętności porozumiewania się osób niemówiących. Dla celów praktyki szczególnie przydatne jest:

  • Opracowanie klucza do karty oceny w zakresie przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
  • Określenie celów oddziaływań AAC dla poszczególnych etapów porozumiewania się.
  • Skonkretyzowanie propozycji oddziaływań terapeutycznych.
  • Stworzenie możliwości śledzenia efektywności tych oddziaływań na załączonym wykresie.

     "Wydanie podręcznika do nauki wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się autorstwa magdaleny Grycman jest ważnym wydarzeniem w neurologopedii. Ciężkie zaburzenia w porozumiewaniu się w znacznej mierze wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich, marginalizują osobę, a także stanowią istotny przejaw niewydolności życiowej jednostki. Podręcznik umożliwia diagnozę i nauczanie porozumiewania się dzieci niemówiących, a więc przywracanie ich społeczeństwu, a w wymiarze podmiotowym stanowi drogę do rozwoju samodzielności i życia względnie niezależnego. Można pogratulować autorstwa zredagowania tak wartościowego i oryginalnego podręcznika, o tak dużych walorach naukowych, a jednocześnie społecznej użyteczności"

prof. dr hab. Roman Ossowski

 

I Wprowadzenie

1. Wstęp

2. Jak korzystać z karty oceny - instrukcja

Narzędzie pomocnicze nr 1: Funkcje zachowań komunikacyjnych

Narzędzie pomocnicze nr 2: Schemat oddziaływań z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)

II Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących

Część I - Klucz do karty oceny w zakresie przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji

Część II - Cele AAC dla poszczególnych poziomów oddziaływań

Część III - Propozycje oddziaływań terapeutycznych

Część IV A - Protokół do karty oceny

Część IV B - Wykres profilu efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących