SPRĘŻYNY OBNIŻAJĄCE PROGRESYWNE
Producent: H&R (Niemcy)
Numer kat.: 29484-1
--------------------------------------------------
ZASTOSOWANIE:
H&R sportowe sprężyny obniżające - utwardzające
H&R to jeden z najbardziej znanych europejskich producentów sprężyn sportowych i zestawów zawieszeń, posiadający wieloletnie doświadczenie, utytułowany niezliczonymi nagrodami w sportach motorowych oraz na wystawach, targach branżowych, przez czasopisma i kluby... od niemal 30 lat! Firma posiada w swojej ofercie blisko 1500 zestawów sprężyn, które stanowią aplikacje do kilkunastu tysięcy wersji silnikowych , modeli i typów pojazdów osobowych. Oferowane na rynek europejski sprężyny posiadają w 99% dopuszczenie do ruchu na drogach Unii Europejskiej potwierdzone certyfikatami TUV lub ABE. Zestawy do aut występujących na rynku amerykańskich dostępne są na indywidualne zamówienie z uwagi na brak homologacji euro dla tych pojazdów.
Większość zestawów sprężyn utwardza zawieszenie i obniża w zakresie 30-40 mm (zależnie od modelu auta). W wybranych przypadkach aut usportowionych są to wartości 20-25 mm lub 45-50 mm dla samochodów bardzo wysoko położonych seryjnie (głównie amerykańskich). W przypadku obniżeń 60 mm i większych H&R oferuje zestawy z amortyzatorami o odpowiednio dobranej kompensacji i skoku.
W samochodach Porsche Carrera GT, GT2 , GT3 oraz Mercedes CLK AMG DTM sprężyny H&R montowane są fabrycznie.
Idące w parze obniżenie środka ciężkości z jednoczesnym utwardzeniem daje wyraźną poprawę prowadzenia w zakrętach i podczas dynamicznej jazdy. Sprężyny sportowe H&R zaprojektowane są do współpracy z amortyzatorami seryjnymi lub ich odpowiednikami, współpracują też wyśmienicie z większością "cywilnych" markowych amortyzatorów sportowych. Twardość sportowych sprężyn H&R "na drogę" (nie dotyczy aplikacji wyczynowych) określana jest przez użytkowników jako klasa "twarda drogowa" co oznacza, że jest to produkt dla osób poszukujących rozwiązania zdecydowanego , odczuwalnie twardszego przy jednoczesnym zachowaniu rozsądnej rezerwy komfortu umożliwiającej "bezbolesne" użytkowanie codzienne samochodu.
Sprężyny H&R w większości przypadków są spiralami o ugięciu progresywnym. Oznacza to że część zwojów posiada dużą sztywność a część jest bardziej miękka i w tym zakresie pozwala na komfortowe przenoszenie niewielkich nierówności przy dużym usztywnieniu dla większych pochyleń nadwozia np. w ciasnych zakrętach. H&R wprowadził obok sprężyn o wyraźnie widocznym podziale na część miękką (gęste zwoje) i twardą (zwoje rzadsze) typ lekko-progresywny, gdzie zjawisko progresu w ugięciu występuje, jednak sprężyna nie posiada wyraźnie podzielonej na 2 części budowy. W wybranych przypadkach o ile inżynierowie H&R uznają to za właściwe zestawy zawierają sprężyny o charakterystyce linearnej na 1 lub obu osiach. Informacja na temat typu geometrii spirali udostępniana jest w szczegłóowych danych technicznych każdego z zestawów zawartych w dokumencie TUV, który można dla każdej aplikacji pobrać samodzielnie z katalogu online H&R.
(ZDJĘCIE DOTYCZY KONKRETNIE OFEROWANEGO PRODUKTU)
CENA DOTYCZY KPL. (4szt sprężyn przód + tył)
* CENA TAŃSZA OD "NAJTAŃSZYCH" NA ALLEGRO.
* 99% ZAMÓWIEŃ ZŁOŻONYCH DO godz. 14:00 WYSYŁAMY TEGO SAMEGO DNIA
(TOWAR DOSTĘPNY OD RĘKI).
POLECAMY RÓWNIEŻ:
|