Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Spotkanie ze słowem podręcznik religia 1 gimnazjum

11-04-2015, 10:09
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 15.30 zł     
Użytkownik gloria24-pl
numer aukcji: 5077786028
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   

Dodatkowe informacje:
Rodzaj: tradycyjny podręcznik
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Klasa: 1
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Dokument bez tytułu

 

 

 






image

 

 

Spotkanie ze słowem


podręcznik dla pierwszej klasy gimnazjum


Autor(red.) ks. prof. J. Szpet, D. Jackowiak                        


Wydawca: Święty Wojciech         

 

data wydania: 2011
ISBN 978-[zasłonięte]-516-354-4
format: 201X265 mm
oprawa: miękka

 

 

 

OPIS:

 

Treści zawarte w podręczniku i struktura jednostki lekcyjnej zostały tak przygotowane, aby uczeń na poziomie gimnazjum podjął próby znalezienia odpowiedzi na pytania egzystencjalne i uświadomił sobie konieczność dawania świadectwa miłości do Boga w codziennym życiu. Uczeń zachęcony jest do pogłębienia wiary i ma możliwość odkrycia własnej tożsamości chrześcijańskiej.
 
Podręcznik podzielony jest na 6 działów, które są tak skonstruowane, aby uczeń mógł również wykorzystać wiedzę zdobytą na innych przedmiotach (korelacja międzyprzedmiotowa). Zawiera 56 jednostek lekcyjnych. Każda z nich rozmieszczona jest na dwóch kolorowych stronach. 
 
 
Struktura jednostki lekcyjnej:
 
•Temat lekcji - stanowi konkretyzację wskazań nowej Podstawy programowej i Programu nauczania religii.
 
•Cytaty biblijne -pomagają uczniom zbudować osobistą relację z Bogiem, zachęcają do samodzielnej lektury Słowa Bożego. Przekazują orędzie Ewangelii. Rozwijają wiedzę uczniów, wprowadzając ich w najważniejsze wydarzenia historii zbawienia.
 
•Komentarze wprowadzające (NOWOŚĆ!) – ogniskują uwagę uczniów na zagadnieniu, które będzie analizowane w kolejnych etapach katechezy. Stawiając pytania oraz wprowadzając dodatkowe konteksty, zachęcają do samodzielnego myślenia i zgłębiania zagadnień poruszanych w czasie katechezy.
 
•Ilustracje – pełnią istotną rolę w procesie edukacyjnym, wspomagają zapamiętywanie, uzupełniają przekazywane treści poprzez wprowadzenie dodatkowych kontekstów i skojarzeń.
 
•Komentarze interpretacyjne (NOWOŚĆ!) – pomagają odnieść poruszane w trakcie katechezy treści do wydarzeń z życia uczniów. Rozwijają umiejętność moralnej oceny własnych czynów. Są tak dobrane by pomóc właściwie ukierunkować dyskusję i sposób myślenia katechizowanych. Pomagają w odnalezieniu argumentów wspierających formułowane w czasie zajęć tezy. Zachęcają uczniów do rozszerzenia wiedzy poprzez samodzielne sięgnięcie do książek, z których pochodzą.
 
•pytania – zachęcają do refleksji i do tego, by uczniowie odnieśli poruszane w trakcie katechezy problemy do własnych życiowych doświadczeń.
 
•Sentencje, cytaty, informacje na marginesie (NOWOŚĆ!) – zachęcają do twórczego wykorzystania wypowiedzi, które mogą stać się dla ucznia inspiracją do samodzielnych przemyśleń. Pozwalają na rozszerzenie kontekstu przekazywanych w czasie katechezy informacji. Pomagają realizować postulat korelacji międzyprzedmiotowej poprzez odwołania między innymi do literatury, historii oraz filozofii.
 
•Modlitwa – jest stałym elementem kończącym katechezę. Wskazuje, że ta forma religijności jest podstawową drogą rozwoju więzi z Bogiem. Jej słowa nawiązują bezpośrednio do treści katechezy, stanowią jej podsumowanie i domknięcie.
 
Dzięki naszemu podręcznikowi uczeń wspierany jest w rozwoju swojej wiary. Zachęcony do aktywnego uczestniczenia w zajęciach poznaje właściwe wzorce osobowe. Ma możliwość przeanalizowania własnych postaw, działań i decyzji, aby w świadomy sposób stać się świadectwem przynależności do Chrystusa. 

 

***