Tytuł: RELIGIA. Spotkanie ze słowem. Klasa 1 gimnazjum. Podręcznik + Karty pracy.
Autor: pod redakcją ks. prof. Jana Szpeta i Danuty Jackowiak
Wydawnictwo: Święty Wojciech
Ilość stron: 148 (podręcznik), 88 (karty pracy)
Format: 202 x 265 mm (podręcznik, karty pracy)
Oprawa:Miękka
KSIĄŻKA JEST NOWA
Opis książki:
Treści zawarte w podręczniku i struktura jednostki lekcyjnej zostały tak przygotowane, aby uczeń na poziomie gimnazjum podjął próby znalezienia odpowiedzi na pytania egzystencjalne i uświadomił sobie konieczność dawania świadectwa miłości do Boga w codziennym życiu. Uczeń zachęcony jest do pogłębienia wiary i ma możliwość odkrycia własnej tożsamości chrześcijańskiej. Podręcznik podzielony jest na 6 działów, które są tak skonstruowane, aby uczeń mógł również wykorzystać wiedzę zdobytą na innych przedmiotach (korelacja międzyprzedmiotowa). Zawiera 56 jednostek lekcyjnych. Każda z nich rozmieszczona jest na dwóch kolorowych stronach.
Struktura jednostki lekcyjnej:
•Temat lekcji - stanowi konkretyzację wskazań nowej Podstawy programowej i Programu nauczania religii.
•Cytaty biblijne -pomagają uczniom zbudować osobistą relację z Bogiem, zachęcają do samodzielnej lektury Słowa Bożego. Przekazują orędzie Ewangelii. Rozwijają wiedzę uczniów, wprowadzając ich w najważniejsze wydarzenia historii zbawienia.
•Komentarze wprowadzające (NOWOŚĆ!) – ogniskują uwagę uczniów na zagadnieniu, które będzie analizowane w kolejnych etapach katechezy. Stawiając pytania oraz wprowadzając dodatkowe konteksty, zachęcają do samodzielnego myślenia i zgłębiania zagadnień poruszanych w czasie katechezy.
•Ilustracje – pełnią istotną rolę w procesie edukacyjnym, wspomagają zapamiętywanie, uzupełniają przekazywane treści poprzez wprowadzenie dodatkowych kontekstów i skojarzeń.
•Komentarze interpretacyjne (NOWOŚĆ!) – pomagają odnieść poruszane w trakcie katechezy treści do wydarzeń z życia uczniów. Rozwijają umiejętność moralnej oceny własnych czynów. Są tak dobrane by pomóc właściwie ukierunkować dyskusję i sposób myślenia katechizowanych. Pomagają w odnalezieniu argumentów wspierających formułowane w czasie zajęć tezy. Zachęcają uczniów do rozszerzenia wiedzy poprzez samodzielne sięgnięcie do książek, z których pochodzą.
•Pytania – zachęcają do refleksji i do tego, by uczniowie odnieśli poruszane w trakcie katechezy problemy do własnych życiowych doświadczeń.
•Sentencje, cytaty, informacje na marginesie (NOWOŚĆ!) – zachęcają do twórczego wykorzystania wypowiedzi, które mogą stać się dla ucznia inspiracją do samodzielnych przemyśleń. Pozwalają na rozszerzenie kontekstu przekazywanych w czasie katechezy informacji. Pomagają realizować postulat korelacji międzyprzedmiotowej poprzez odwołania między innymi do literatury, historii oraz filozofii.
•Modlitwa – jest stałym elementem kończącym katechezę. Wskazuje, że ta forma religijności jest podstawową drogą rozwoju więzi z Bogiem. Jej słowa nawiązują bezpośrednio do treści katechezy, stanowią jej podsumowanie i domknięcie.
•Dzięki naszemu podręcznikowi uczeń wspierany jest w rozwoju swojej wiary. Zachęcony do aktywnego uczestniczenia w zajęciach poznaje właściwe wzorce osobowe. Ma możliwość przeanalizowania własnych postaw, działań i decyzji, aby w świadomy sposób stać się świadectwem przynależności do Chrystusa
|