Religia SPOTKANIE ZE SŁOWEM 1 podręcznik dla gimnazjum
Święty Wojciech
Autor : Pod red. ks. J. Szpeta i D. Jackowiak
Wydawnictwo : Św. Wojciech
Kategoria : klasa 1 gimnazjum religia
Stan : nowa
AZ-3-01/10
ZGODNE Z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ I PROGRAMEM NAUCZANIA RELIGII
Treści zawarte w podręczniku i struktura jednostki lekcyjnej zostały tak przygotowane, aby uczeń na poziomie gimnazjum podjął próby znalezienia odpowiedzi na pytania egzystencjalne i uświadomił sobie konieczność dawania świadectwa miłości do Boga w codziennym życiu. Uczeń zachęcony jest do pogłębienia wiary i ma możliwość odkrycia własnej tożsamości chrześcijańskiej.
Podręcznik podzielony jest na 6 działów, które są tak skonstruowane, aby uczeń mógł również wykorzystać wiedzę zdobytą na innych przedmiotach (korelacja międzyprzedmiotowa). Zawiera 56 jednostek lekcyjnych. Każda z nich rozmieszczona jest na dwóch kolorowych stronach.
Struktura jednostki lekcyjnej:
• Temat lekcji - stanowi konkretyzację wskazań nowej Podstawy programowej i Programu nauczania religii.
• Cytaty biblijne -pomagają uczniom zbudować osobistą relację z Bogiem, zachęcają do samodzielnej lektury Słowa Bożego. Przekazują orędzie Ewangelii. Rozwijają wiedzę uczniów, wprowadzając ich w najważniejsze wydarzenia historii zbawienia.
• Komentarze wprowadzające – ogniskują uwagę uczniów na zagadnieniu, które będzie analizowane w kolejnych etapach katechezy. Stawiając pytania oraz wprowadzając dodatkowe konteksty, zachęcają do samodzielnego myślenia i zgłębiania zagadnień poruszanych w czasie katechezy.
• Ilustracje – pełnią istotną rolę w procesie edukacyjnym, wspomagają zapamiętywanie, uzupełniają przekazywane treści poprzez wprowadzenie dodatkowych kontekstów i skojarzeń.
• Komentarze interpretacyjne – pomagają odnieść poruszane w trakcie katechezy treści do wydarzeń z życia uczniów. Rozwijają umiejętność moralnej oceny własnych czynów. Są tak dobrane by pomóc właściwie ukierunkować dyskusję i sposób myślenia katechizowanych. Pomagają w odnalezieniu argumentów wspierających formułowane w czasie zajęć tezy. Zachęcają uczniów do rozszerzenia wiedzy poprzez samodzielne sięgnięcie do książek, z których pochodzą.
• Pytania – zachęcają do refleksji i do tego, by uczniowie odnieśli poruszane w trakcie katechezy problemy do własnych życiowych doświadczeń.
18