SPOTKANIA Z FIKCYJNYM TERAPEUTĄ
Jak tworzyć i czytać dzieciom opowiadania korygujące
w ramach interwencji terapeutyczno-wychowawczych
Ganczarska Małgorzata
Wydawnictwo: Uniwersytet Opolski
ISBN:[zasłonięte]978-8395-627-8
Format: 16,5x23,5cm
Liczba stron: 172
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: polski
Opracowanie stanowi próbę połączenia osiągnięć współczesnej pedagogiki, psychologii i psychoterapii, a także bajkoterapii w prostą formułę, którą nazwano interwencjami terapeutyczno-wychowawczymi i zaadresowano do dzieci przejawiających indywidualne trudności w funkcjonowaniu. Interwencje te mogą przebiegać zarówno w sposób bezpośredni, czyli rozgrywać się między dorosłym a dzieckiem, jak i w sposób pośredni – metaforyczny, z udziałem fikcyjnego terapeuty, który pojawia się w wymyślonym specjalnie dla dziecka opowiadaniu korygującym. Niewątpliwym atutem książki są przykłady takich opowiadań tworzonych dla konkretnych dzieci, dodatkowo opatrzone komentarzami.
Książka adresowana jest nie tylko do rodziców, ale i do pedagogów różnych specjalności – nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej czy też pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podjęta problematyka może również zainteresować studentów pedagogiki.