Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sposób na wagary. Jak radzić sobie z absencją uczn

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.30 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714553
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 18   
Koniec: 30-01-2012 10:06:53

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 140
Format: 16x23 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64124


Sposób na wagary. Jak radzić sobie z absencją uczniów?

Anna Oleszkowicz, Olga Bąk, Anna Cieślik

Wiele osób: uczniów, nauczycieli i rodziców uważa, że wagary są zjawiskiem tak starym jak szkoła i nie można im zapobiec. Z pewnością w każdej szkole mogą zdarzyć się uczniowie, którzy z jakichś powodów opuszczają lekcje. Absencja szkolna jest jednak zjawiskiem, które nie bierze się znikąd, jest zawsze objawem tego, jak uczeń czuje się w szkole, na lekcjach, w grupie rówieśników, w domu rodzinnym, w innych relacjach pozaszkolnych oraz jak radzi sobie z obowiązkami edukacyjnymi. Ważne, aby nauczyciel trafnie rozpoznawał powody unikania szkoły i podejmował działania, które ograniczą skalę tego zjawiska u konkretnego ucznia. Przyjęcie pesymistycznej wizji – że wagary są i nic nie da się z tym zrobić, jest usprawiedliwieniem własnej bierności.

Zaproponowane w książce metody diagnozy i postępowania z uczniem wagarującym wymagają od nauczyciela otwartości na pracę niekonwencjonalnymi metodami i wyjścia poza schemat stereotypowych zachowań nadal dość często spotykanych w naszych szkołach.



Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1. Mity i fakty – co wiemy, a czego nie wiemy o wagarach
 
Rozdział 2. „Dmuchać na zimne”, czyli co robić, aby właściwie zdiagnozować problem
 
Rozdział 3. „Nudzę się, więc mnie nie ma”, czyli wagary związane ze sposobem prowadzenia lekcji
 
Rozdział 4. „Strach ma wielkie oczy”, czyli wagary związane z unikaniem sprawdzianów
 
Rozdział 5. „Nie lubię swojej klasy”, czyli wagary związane ze złym samopoczuciem w grupie
 
Rozdział 6. „Nie płacz nad rozlanym mlekiem, tylko je posprzątaj” – jak reagować, kiedy dojdzie do wagarów
 
Rozdział 7. „Bo zupa była za słona…”, czyli wagary związane z sytuacją rodzinną
 
Rozdział 8. Współpraca z rodzicami i inne rozwiązania systemowe
 
Zakończenie
 
Bibliografia
 
Załączniki